Vindpust över handen
Fick nyss reda på att min farmor finns här hos mig, men jag ser henne inte. Igår kväll satt jag vid datorn och kände först något spindelvävsaktigt i ansiktet, men kunde säkert vara katthår då vi har 6 katter. Sen kände jag som en vindpust svepa över min hand flera gånger. Kan det ha varit farmor som var närvarande här just då?
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
Den där spindelvävsliknande känslan har jag också varit med om, så jag tror inte att det var katthår! Det var säkert din farmor.
Vindpusten var säkert oxå farmor som ville smeka min hand eller något då.
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Måste säga att en gång så satt jag i soffan med katten bredvid mig och hon började titta ut i luften så jag tog dit handen och det kändes som någon blåste på handen.. som en liten vindpust.. :) lite läskigt..

Det där med vindpust har jag också varit med om.
När jag tror att jag är nära en ande brukar jag vända handflatorna uppåt (för att känna bättre) då brukar det ofta blåsa som en kylig vind.
Men det är lika med healing. När personen ligger ned så drar jag händerna över denna och då kommer samma känsla att det blåser upp kall luft på handflatorna. Det kan inte finnas någon vetenskaplig försklaring till detta.

Min mormor dog förra året, vi hade en begravningsceromoni i ett kapell. Min mamma och jag kände obehag från dödsdag och sedan i flera veckor framöver. Min pappa( som är skeptiker) berättade att han dagarna efter kände tydligt som att någon strök över hans hand när han var på jobbet..vet att min mormor gillade min pappa väldigt mycket. Själv kan jag ofta känna som att någon stryker över min kind sen kväll/ natt. Det känns fint=)

Nu blir jag rörd på riktigt soola. Tack för att du delar med dig.

Tack Muggen: Just efter min mormor dött kände jag sådant obehag, tänkte kanske att det var för att vi rensade hennes grejer och slängde mycket..

Det påminner mig om en historia som en vän berättade för mig. Det var hennes första kontakt med andra sidan, hursomhelst.
Hennes pappa hade gått bort för några dagar sen. Det var sorligt för hon tyckte om sin far mycket. Hon var i hans lägenhet och började plocka ihop sakerna han lämnat efter sig och lägga i kartonger. Plötsligt hörde hon en röst: -Vad gör du med mina grejer?!
När hon tittade upp så såg hon hennes pappa i rummet. Livs levande med en brydd min. Min vän blev lite chockad med fick ur sig ändå: - Men du är ju död.
Gestalten försvann på ett ögonblick.
Men mina erfarenheten med äldre människor är att dom gärna bunkrar upp. Sammlar på dig plastpåsar, konservburkar, gammla kaffeburkar, burkar överhuvudtaget. Och alla köksbestyr har dom trippla uppsättningar. Men dom sätter över sina minnen i föremålen. Därför har dom svårt att slänga saker.
Jag är ingen expert, men jag skulle kunna tro att hon blev lite ledesen när ni slängde något av hennes saker. Kram på dig soola.

Kan så vara=/ min mormor gillar att samla och jag slänger..kram på dig med Muggen.

Javisst. Jag vet ett annat fall där modern är en "sammlare" och sonen är precis tvärtom. Han ska inte sammla på sig någonting, han ska kunna dra närsomhelst och lämna allt.
Men det är ju extremt åt bägge håll.