Behöver hjälp..
Någon som vill hjälpa mig skicka healing till min valp? Han är dålig i magen.. Kräktes igår.. Va inne hos vetten då, men eftersom han va pigg o glad gjorde vi inte så mkt.. Om han bli sämre får jag åka in igen.. Har varit inne med detta en gång förut.. Vet inte om han fått i sig något olämpligt igen eller om det bara är magen som krånglar.. Ska byta foder tror jag till någon mer lättsmält och lugnare för magen..
Vore tacksam om någon vill hjälpa mig skicka healing och kanske om någon kan känna vad det kan va för fel..
Om ni vill ha bild + uppgifter skickar jag det i PM isåfall..
Ingen som vill hjälpa?
Självklart Soffe
Tack! 

Säger samma sak! SJÄLVKLART! 
Sänder varma tankar till din valpis av hela mitt hjärta!
Tack Playja
Goa ni är! Kram till er!

Skickar genast healing till din valp!!!
Kram till dig o valpen // Tummelisa
Skickar healing till din valp.Är den vaccinerad?
Kram och ljus
#6 Tack så mkt :-)
#7 Tack :-) Jadå det är han :-)
Kram till er!
Det verkar inte vara något allvarligt! Skickar värme, tankar och styrkekramar till vovven ..kram Jeremina! 
Tack Jeremina! Han mår bättre idag.. Har inte spytt än, så jag tror mina healingdoser igår gjorde susen :-)
Kram
#10 Skönt Soffe nu blev jag glad. Jag älskar verkligen djur….

Så skönt att din valp blivit att må bättre. Kanske det är värmen.
Kan inte healing, men skickar ändå varma tankar och kramar till er
Ta upp din valp i knät och smek den och ge den hela din kärlek så mår valpen bättre. Kärlek är det bästa budskapet från mig!
Byt inte foder titt som tätt för då kan valpen få magknip. Var konsekvent med fodret.
Skönt att höra att din lilla valp mår bättre och tänk på att den blir fort uttorkad i värmen/ kram Spanaren
Hur mår Din lilla valp nu? Jag hoppas den är bra.
Även jag älskar djur, och små valpar kan ju vara så känsliga i magen. Kan vara värmen, eller att den fått i sej något. Kanske den kräkts upp detta nu. Prova att låta den fasta någon dag, men ge mycket vatten.
Om den inte blir bättre, kontakta veterinär igen, innan du byter foder.
Hoppas det ordnar sej, och krama den lilla valpen från mej.
Sisa
#11 Jag älskar oxå djur 
#12 Tack för omtanken Britt-Marie 
#13 Jag har givit honom healing flera ggr och gosat med honom så det är mkt kärlek! Vatten får han i sig..
#14 Jodå han är på bättringsväg.. Hans avföring har inte varit så bra, men som tur är har jag specialfoder från vetten som hjälper honom nu och idag va det liite bättre.. Jag byter aldrig foder, har samma hela tiden.. Han är väldigt känslig tror jag, så jag får se om jag behåller samma foder eller om jag byter till ett annat som är bättre för hans mage, men då gör jag det successivt.. Vetten rådgav mig till detta..

#15 Skönt att höra att han är bättre Soffe!
Vår hund har superkänslig mage och blir lätt dålig. Vi har fått testa oss fram med foder och det foder veterinären rekommenderade var det han blev allra sämst av. Så maten kan det mycket väl vara. Vi har fått byta flera gånger och man ser direkt skillnad på hur hans mage reagerar. Dessutom kan de reagera på värmen, svalka honom genom att fukta honom i pälsen, dusch eller sprayflaska kanske.
Hoppas han repar sig nu!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack Hoppfull! Jag tror att det är värmen oxå + att han reagerat på något han fått i sig.. Vi va på landet förra veckan och då åt han lite gräs, så det kan va att han behövde rensa magen.. Vi får se vart det leder i foderväg.. Veterinärer vet inte alltid bäst heller..

Nej det är lite knepigt med foder. Veterinärerna vet ju mycket förstås, mer än oss andra givetvis
men ibland får man ju ett djur som inte riktigt stämmer in på mallen, som vår hund
Då får man forska lite själv och prova. Ja de tar väl till gräs när de vill rensa systemet så han kände kanske själv att magen var orolig.
Småbarn blir ofta dåliga i magen av värmen, kanske är det likadant med bebishundar?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Vad skönt Soffe att han är på bättringsvägen. 
Det finns inget värre än när våra vänner djuren inte mår bra.. man känner sig så maktlös och vill hjälpa allt man kan. För några månader sen var min valpis likadan..
Nu kan jag bara prata för min valpis men han slickar och tuggar i sig massa jox.. (finns ju så mycket som luktar å smakar mums ute) så jag tror det berodde på det.
Läste en artikel i en hundtidning för massa år sedan vad en hund får i sig på ett dygn…. nu snackar vi inte käk..
och det var inte lite det. *s*
Hoppas iaf att han snart blir helt bra i magen å fortsätter sända varma tankar till er båda!

Taack Playja! Va gullig du är
Jag hoppas oxå på det bästa och jag gör allt vad jag kan för att han ska må bra.. Det är inte alltid lätt med valpar.. Dem plockar gärna i sig allt dem kommer åt, men hundar är ju asätare, så det är naturligt för dem..
# 20
Dum fråga kanske, men jag vet inte vad du har för ras? 
Jag hade en papillon som var väldigt dålig i magen, ofta. Jag tror små hundar är väldigt känsliga. Totte var ömsom lös, och ömsom hård i magen.
Inget man ska nonchalera, men jag behöver inte vara orolig då han har en matte som du… 
Var försiktig bara, håll koll och sköt om din lilla valp.
Kram Sisa
#18 Så sant Hoppis :-) Ja valpar är känsliga som små barn..
#21 Jag har en Shetland Sheepdog och min är i minsta laget.. Så det kan nog stämma att små hundar är känsligare..
Klart jag håller koll o sköter om honom ;-)
# 22
Du kan väl berätta hur det går, att vi får veta att han blir bra?
Shetland Sheepdog är en jättehärlig hundras, Vad heter han?
Kramizar Sisa 
#23 Visst kan jag göra det :-) Kram
Våran hund har fel på bukspottskörteln och äter specialfoder och medicin. Gör han inte det så blir han dålig i magen plus annat.
Hoppas att det inte är sådana besvär din hund har Soffe?
/kram Spanaren
Nej det tror jag inte.. Då hade han nog reagerat så oftare och värre..
Hoppas lilla bus din mår bättre, tänker på honom & sänder lite ljus om kvällarna.
Kramar till er båda 
Amor Vincit Omnia
Jag hade en hund som fick sommarsjukan precis som vi människor kan få….hon spydde o blev lös i magen…..
Så jag fick rådet att ge henne diet…och det hjälpte…
dag 1. bara kokt risvatten
dag 2. kokt ris i en liten mängd och vattnet
dag 3. kokt fisk o ris
Obs!
Om hunden skulle spy upp, så börja igen med att låta honom bara dricka vatten en dag innan du börjar koka risvatten….sen är det bara o köra proceduren igen…
Vill poängtera att detta gäller om hunden har magsjuka och inget annat, för då gäller självklart andra metoder…..
Lycka till med lilla valpen och hoppas att det bara var en tillfällig episod…..
Kram/Eija
#27 Gulle du Madde! Tack
Kramis
#28 Gav honom ris i början, men sen gick jag över till specialfodret från vetten och det har hjälpt..