Hjälp fort
Hej! Min far sa till mej att jag kommer dö om jag börjar på mitt nya jobb? finns de någon som kan hjälpa mej att se om de innebär någon fara för mej? Själv känner ja ingen sorts oro. men de gnager i mej att han sa så + att jag skall kasta alla blå klänningar, har dock ingen blå klänning. Men finns de någon som är villig att hjälpa mej för det känns inte roligt.
Vänliga Hälsningar
Cecilia
Får jag fråga varför din far sa så ? Var ska du börja jobba ?
Amor Vincit Omnia
Är ditt nya jobb en 'farlig' arbetsplats? Kan det hända svåra olyckor där? För isåfall kan det ju vara hans oro som förälder som fått honom att säga så.
Kramar
Jag undrar jag med som de föregående, om det är en farlig arbetsplats du skall börja på…
Oj, min Pappa har också sagt så där till mig många gånger om olika saker. Han sa tex, att jag skulle dö om jag födde barn på vanligt vis, det skulle jag inte fixa sa han. Jag har fött fyra barn på vanligt vis och det har gått utmärkt. ;)
Han sa också att om jag lämnade sekten som jag växte upp i så skulle jag antingen ta livet av mig, bli inlåst på psyket eller gå tillbaka. Jag har inte valt något av det och jag mår bra. :)
Han sa också att jag skulle dö eller bli inlåst på psyket om jag började utveckla mig medialt. Det har jag gjort nu i närmare 15år och jag lever och mår bättre än någonsin. :))
Så, jag tror att våra Pappor kanske har lite rädslor att jobba på eller vad tror du?
Kramar om<3
# 4 Usch, att man säger så till sina barn…stor kram för att du vågade gå din egen väg och inte lät dig skrämmas av en fömodligen väldigt rädd pappa.
Kramar
Amor Vincit Omnia

Hej! Tack för alla svar, jag ska börja jobba på ett fartyg men inga direkta lång resor och de är i köket. Men jag blev skit rädd när han sa så, han har haft direkta förutsägelser förut men är både alkis och har varit kraftigt sjuk flera ggr. han har periodvis ätit tabletter och haft för sej en massa saker. Men han ringde nykter nu och då började de gnaga.Funderar på att lägga tarot själv som ja brukar men är rädd att jag kanske tolkar det till min egen fördel, skulle vilja ha någon annans "syn" på det hela. Jag antar att han säkert lägger en del av sin egna rädsla på mej pga av att han själv inte kan simma, ja jag vet inte, men ja börjar om 2 veckor, den 13 alltså och pallar inte gå med denna oro.
Vore mycket tacksam för hjälp.
Kramar
P.s finns de någon info jag kan bistå med så är det bara att säga till.
Kan det inte vara hallucinationer eller något sådant då, om han är alkoholist och samtidigt äter tabletter? Vet ju visserligen inte vad han äter för tabletter, men eftersom du nämner dem så tänkte jag att det kanske inte är Alvedon direkt?

Jo de skulle de kunna vara men han sa att de kommit först i en dröm sedan även i vaket tillstånd, så de är flera ggr nu. men han är även känd för att skrämmas lite, men han har aldrig skrämt mej på det viset förut. Men han sa att de var mitt val. Jag har aldrig varit rädd för havet förut och vill inte vara det nu heller. Även om han sett nått sådant så säger man de inte till sina barn på det viset tycker jag. Blev både arg. ledsen och förtvivlad och nu vet ja inte vad ja ska göra. Vill ju inte tacka nej till ett av mina drömjobb heller direkt.
Fast å andra sidan, man kan dö av att köra bil, i en brans osv osv, så ska man tänka så att man kan dö om man gör det eller der det, så tror jag att man skulle bli begränsad i sitt liv och inte ha något liv.
Jag tror att vi alla lever tills den dagen kommer när vår tid är ute, och att det inte är något vi kan påverka själv.
Är det ditt drömjobb så tycker jag du ska satsa på det, annars kommer du säkert ångra dig istället :)

Jo du har nog rätt Imasy, men de känns fruktansvärt att han sa så, men han vet hur rädd ja blir av sådana där grejor och tror han blev sur för att jag hade tidigare ställt på han om hans misshandel av min mor. men han har sagt de tidigare med. Både nykter och onykter. Men jag kommer ju att åka med skeppet ut så är de bara. har inte haft ett jobb på länge och vill verkligen ut nu.
# 10 Försök lita på din egna känsla för jobbet, känns det bra så blir det säkert bra.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Att skrämmas är ett känt knep att ha kontroll över människor. Jag tror att det kan vara ett bra sätt för dig att bryta kontrollen din pappa försöker ha över dig med att säga sådana här saker. Självklart kan han ha drömt att det händer dig något men det handlar nog bara om hans egna rädslor att förlora dig.
Det finns självklart inga garantier för någonting, vi kan dö närsomhelst. Men frågan du kanske ska ställa dig är om det är värt att leva ditt liv i rädsla eller våga leva fullt ut så länge du har den möjligheten.
Lycka till<3