OT Vid sjön
Nu är kvällen här och det är en härlig kväll. Solen skiner ute ännu. Man vill nästan inte gå in. Men det börjar dra lite i ögonlocken, efter ännu en dag ute i solen och naturen.
Vi har varit till två olika sjöar idag och tittat. I den ena sjön så har vi en eka. I den sjön är även mina mamma född på en Ö. Det var Maj månad 1921 min mamma såg dagen ljus där.
Jag har suttit vid den sjön idag och kan inte mina tankar går till min mamma som föddes på en av dessa öar. Flyttade sedan in till fastlandet, men hade hela sin uppväxt just vid denna sjön. Bodde vid denna sjön ända till mamma & pappa skaffade sig eget boende.
Det var så fint och lugnt vid sjön denna kvällen. Känner att jag vill komma dit flera gånger varje sommar, även min bror och mina söner och brorsöner besöker ställen vid denna sjö och är också ute och fiskar ibland. För ett par år sedan så fiskade vi kräftor i sjön med.

Denna fjäril fanns på stranden vid sjön. Den satte sig en stund på min sko. Men jag hann tyvärr inte få den på bild då. Men då den satt på strande så hann jag få upp kameran och ta ett par bilder. Här är en av dem. Såg det nästan som ett Tecken, den var framför mig nästan hela tiden jag var där på stranden.

Så härlig bild du tagit över sjön! Verkligen gott väder och inte vindigt, riktigt "rofyllt". Go katt du har då!
Ja jag känner nästan lukten och stillheten när du skriver om sjön. Har själv ett liknande ställe att åka till, och det är så fridfullt och mediterande att vara på liknande ställe. Havet känns mer för stort och farligt för mig, gillar mer små stillsamma sjöar/tjärnar.
Satt själv ute och lapade lite kvällssol och det är så skönt sådana här sommarkvällar med alla möjliga lukter…inte bara dynga :-)
Tror nog som du att fjärilen var ett Tecken från din far eller mor som hälsade på dig.
Vilken härlig katt du verkar ha, som en hund. Du verkar så lugn och snäll själv också, man blir glad och lugn när man ser dig i inläggen. :-)
Krama missen också,
Jile

# 3 o 4
Tack för era rara rader här i min tråd om sjön. Kände så att jag ville dela med mig av det lugn som jag fått där vid sjön.
Jag har haft en glädje i kroppen och ett lugn samtidigt ända sedan min dröm om mamma & pappa natten till Midsommarafton. Finns i min tråd Min Fina Dröm.
Föresten, är det inte den riktiga Midsommaraftons kvällen i kväll, enligt gammalt?
Min farmor skulle haft födelsedag idag. Men hon har varit borta många år. Men saknar henne ibland, men man får tänka de har det bra där på andra sidan. De besöker oss ibland, bara på ett litet anorluda sätt.
Och så gläds jag så över lilla älskade Thea med.

Puttar lite på den här tråden. Känner sån stillhet då jag tittar första fotot jag la ut här i denna tråden. Den med ekan och vattnet.
Vi har även i kväll en fin kväll. Sol och varmt, en ljummen sommarkväll.
Ha det gott alla!
Det är en underbar och fridfull bild. Jag bor själv vid sjön och det är få förunnat. Något ljuvligare än att se sjön blänka och glittra när solstrålarna slår mot den får man leta efter. Åtminstone tycker jag så.
Kram Erika
I dag säger jag tyvärr bor jag vid sjön, försökte vara ute och laga en maskin som gått sönder. Men jag klarade inte av att vara ute.Dvs nu på kvällen. Mygg och mygg och mygg lite knott. Hela ryggen är full av myggbett.
#8 Mygg är ju inte najs precis. Det tänkte jag inte på men det finns ju myggmedel som hetter "Mygga". Den är bra tycker jag. 

# 7 Tack för ditt inlägg. Och visst är det som du säger fridfullt vid sjön.
Men om man råkar ut för mygg och knott som sven-g har gjort ikväll. Ja, då är det ju mindre fridfullt förståss..De är inte roliga att ha att göra med de där myggarna och knotten som kryper in i hårbotten.

Ja, " Mygga" är bra. Håller med dig Erika-A
Men dom sticker ju rakt genom kläderna, och knotten i håret och inne i örona. Trots spridandet av svavel från dom dåliga energierna jag spred runt mej, så älskar dom mig.
Mycket fina bilder 
Och en sådan härlig katt!
Jag bor nära havet och har gjort så i hela mitt liv förutom tre år då jag bodde vid Storsjöns strand norr om Östersund. Under min tid i Jämtland så besökte jag väldigt många insjöar. Storsjön är kanske för stor för att man ska känna det där magiska, fast kanske om man hittar en vik.
Verkligen fina bilder,,,,,känner nästan stillheten o ron som finns i dem.
Härlig misse,,, vill klappa. *ler*

Ja, missen är härlig. Han vill följa med oss överallt. Så det är nästan som att ha en hund. Han älskar även att åka bil, bland det bästa han vet.
Vilken stillhet i din bild …härligt. Cremis ser ut att ha det gott
och visst var fjärilen ett tecken
U R us

Cremis är en sån kisse katt , som helst är med oss vart vi åker. Han älskar att åka bil.
Jag kan inte räkna de gånger han varit med mig till kyrkogården och besökt mina föräldrars grav. Han har varit en tröst många gånger då.
Han är alltid lös när han är ute med oss. Han går inte någonstans om inte vi är med. Bara några meter ifrån oss går han.
vilken underbar katt! Så klok och duktig!
U R us

Ja, han speciell. Han vill alltid följa med ut på biltur. Förra året var han med i skogen då vi plockade svamp. Går vi på promenad, ja, då följer han också med om han har lust.