Spökeri i helgen
Min son och hans tjej har sovit här i helgen.
Tjejen berättar att hon sett en man utanför gåendes på grusvägen. Han tittade in i fönstret ett par gånger. Och gick förbi 3 ggr.
Han var även uppe i sovrummet när de skulle sova.
De fick huvudvärk och stämningen blev påtagligt sämre.
Mannen satt även i trappan inne och motade katterna från att gå upp.
Vi trodde vi hade blivit av med honom efter att mediumet hade vart här. Men tydligen inte.
Nu ska vi flytta härifrån om en månad. Ska bli intressant och se om han följer med oss till det nya.
Hon har sett samma man som jag har sett i ögonvrån. En lång gänglig man med svart rock på sej. Han ser väldigt mörk och mysko ut. Jag har inte kunnat se honom så som hon gjorde.
Känslan när han är här är otäck. Jag kan vakna mitt i natten av att det är någon i mitt sovrum. Ingen skön känsla. Utan nervpirrande och läskig.
Vi kan stå ut med detta nu tills flytten. Men ska han hänga på oss sen med så får vi nog ta till ytterligare hjälp av medium.
Mannen verkar vilja förmedla något när han är här. Men vi kan inte komma på eller se vad det är.
Ville bara berätta vad som händer här. Kanske någon kan ge oss ett råd på hur man kan ta reda på vad han vill oss?
Inlägget är borttaget pga personangrepp!
//Elisabeth
hahahaha….det hade jag ALDRIG kommit på själv. Tack dysken för den prognosen..hahahahahah
Tänk vilken tur att det finns så inteligenta pers. som dyker upp och talar om för oss hur vi är, hur skulle vi klara oss utan dem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har du tur stannar han där, han kanske hör till huset. Jag hade också problem, men mina stannade där när jag flyttade.
Cristine.. Ja jag hoppas verkligen att han stannar här. Vi vill inte ha med en sån. Vi tycker det är läskigt nu. Sonens tjej är ganska medial av sej och kan hantera när han hälsar på här. Min son har det lite värre. Han mår verkligen dåligt när han kommer. Han kan inte stänga av riktigt.
#1 Oj oj oj vad du vart i farten…..kan nog inte hålla med dig om det du skrev….Du verkar vara bara här för att förstöra för andra.
Mia…ja får ni med den där mannen när ni flyttar så se till att få hjälp att få bort han då. Min kollega på jobbet släpar med sig sina "släktingar" tydligen. Varje gång de släktforskar så blir det en himla massa aktiviteter hemma hos dem och nu har det även börja hända saker på jobbet. Både jag och hon märker av saker…tur att de inte har följt med mig hem än….för här vill jag inte ha några, detta är mitt hem och inga objudna gäster är vällkomna.
Kan inte vara lätt att bo där just nu och känna av den där mannen, men får ju hoppas att han bor kvar när ni flyttar…
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag tror inte han vill dig något illa. Känslan du får av honom är den känslan som han känner själv. Varför har han denna känsla? Har den med dig att göra, eller en händelse i det förflutna? kanske en stor sorg som han vill tala om att han har upplevt? kanske han ber om din hjälp att reda ut det ?
U R us
Detta är ingen släkting. Ingen jag vet om iallafall som finns på andra sidan som ser ut som han.
Jag ska se om jag kan känna av honom ikväll när jag är själv hemma. Men hur gör man får att få kontakt och få reda på vad han vill?
Mediumet som var här innan sa att den mannen som då var här, hade dåligt samvete gentemot sin familj som finns på andra sidan. Han hade problem med alkohol och "förstörde" familjen.
Han vågade inte gå över till de på andra sidan för han trodde att de var arga på honom. Mediumet fick över honom till den sidan och mannen var glad över detta.
Kan han nu ha kommit tillbaka eller? Jag är väldigt förvirrad. Beskrivningen på denna mannen och förra stämmer inte alls överens.
#8Hmm jag vet inte riktigt egentligen
Jag bara tänker på dem och ibland så kommer de, ibland kommer de utan att jag tänkt på dem…så..om du vill så kan du ju testa att tänka intensivt på honom, se om han uppmärksammar din tanke. Hmm jag vet inte riktigt…Jag kan också känna en " creepy" känsla av deras närvaro, en här har de "vibbarna". Men jag bestämde mig för att inte bli rädd och då byttes mina kusliga känslor om till kärleksfulla. Så (iallafall i mitt fall) så kan det vara jag själv som känner en konstig rädsla..men de flesta av andarna härhemma vet det, så de överöser mig med kärlek så jag inte har en chans att bli rädd
.
U R us
Om det inte var så att det är flera stycken som är hos er och det var bara den ena mediumet kände av, och så blev denna andra kvar. Är närvaron ut av han starkare nu än innan besöket ni hade ut av mediumet??
Ja choklad. Jag har ofta vibbar och konstiga känningar som rysningar när någon är här.
Men får inte den kontakten jag egentligen vill ha. Jag kanske "spärrar" mej själv eftersom jag samtidigt är rädd för kontakt.
#11 Jag känner en starkare närvaro när han är här nu än innan.
Men det kan ju vara en ny. Har hört att det kan komma in nya andar när man haft andar innan hos sej.
Precis som om de förmedlar till varandra att "där är ett bra ställe där du blir sedd".
Hur länge har det varit så nu då efter mediumet var hos er?? Fortsatte de direkt eller var det lungt i mellan??..
Pia. Det har varit lungt emellan nu. Ett par gånger så har vi känt närvaro. Men nu visade han sej riktigt för Linnea i helgen. Emil såg han inte. Men hon såg honom flera gånger.
# 12 Rädslan ställer till det för en..
inte kul alls…jag kan tänka mig att de andar som är kvar hos dig är "dina" och din familjs, att de ska vara hos er…en del andar känns underligt…möt dem med vänlighet och respekt och tänk inte på din rädsla. jag är absolut ingen expert på detta nu, det är min egen erfarenhet som jag tar ur. Jag har svårt att tänka mig att de skulle vara elaka, de känns inte så..
Var uppmärksam på om du blir tillsänd bilder som du kan tolka..som sagt..min erfarenhet detta…tala gärna om hur det gick!
U R us
Jag ska försöka choklad.
Jag möter de alltid med respekt och vänlighet. Vill jag inte ha de här just då så säger jag vänligen att de får ge sej av. Att jag har inte tid just nu.
Ja jag vet hur det är..vi var 4 st som träffades många nätter i köket för vi inte fick sova ifred.
Två nätter efter mediumet, så har jag vaknat med ett ryck. Kännt en hemsk känsla av närvaro. Rysningar och känslan av att ha någon jättenära som man inte kan se.
DET är mindre skoj.
Fyyy skulle inte vilja bo där inte….
#8 mia-38: "…Jag ska se om jag kan känna av honom ikväll när jag är själv hemma. Men hur gör man får att få kontakt och få reda på vad han vill?…"
Du får kika extra långt uti ögonvrårna denna gång, så kanske det går bra.
# 19 verkligen inte snällt att vara sådär påträngande
..tydlingen ingen empati där inte…han är ensam…..kan du sända honom ljus?Kanske dags för mediumet att komma igen?
U R us
När detta händer Choklad så ber jag han snällt att lämna mej ifred för jag behöver sova.
Då försvinner känslan och allt blir lungt igen.
Jag ska ju ändå snart flytta från detta ställe. (1:a augusti). Men följer han med så drar jag in mediumet igen.
#23 "Då försvinner känslan och allt blir lugnt igen."
#24 Vad vill du uppnå med dina kommentarer???? Har du inget vettigt att skriva så låt bli.
# 23 Om han respekterar dej så är han inte elak. Jag tror nog att han följer med, ..som sagt, han är ensam. kanske tror han att han blir bestraffad när han kommer över? Kanske han inte vill möta dem som han varit ela mot? eller så trivs han i ditt sällskap, kanske bördan lättar för honom när han är hos dig..
U R us
Jag tror med han följer med Choklad. Det känns så.
Jag vet inte om jag verkligen vill det. Det bästa vore om han kom rätt till andra sidan. Han var nog bara där och vände.
Ja kan ju var så Mia…men vänta och se..hänger han med til nya stället så ta tag i det då. Blir du av med han så är det ju bara bra…
# 27 Detta låter knasigt men han vill verkligen vara hos dig. Du måste säga ifrån att du vill att han ska gå över…det vet jag inte hur man gör ..men han har fastnat hos dig …jag får en känsla av att allt är upp till dig..
Ni behöver prata …
U R us
Choklad. Så känner jag med. Han vill inte ge sej av.
Men hur 17 ska jag prata med honom? Ska jag bara sätta mej rätt upp och ner och prata ut i luften och hoppas han hör?
Jag är så dålig på sånt här.
# 30 Han hör dina tankar….bara rikta in dig på honom och se vad som händer
Var inte rädd…
U R us
#31 Måhända jag har skadad hjärna..men vad är din ursäkt????
#32 Jag ska verkligen testa ikväll eller en kväll i veckan då jag känner att tidpunkten är rätt.
#31 Lägg av nu…du förstör här för andra.
Pia….låt de hålla på. De förstör bara för sej själva…hahah…Patetiska.
Nu upptäckte jag att någon har bytt kanal på tv:n. Jag hade satt på 1:an för att se Hemsöborna vid 18.00. Nu var 4:an på istället. Hahahahah…
#30 Du ska göra som jag säger och titta extra långt uti ögonvrårna. Då kommer du att lyckas.
Pröva Werzinskys metod med pappersskivan.
# 37..Ok då kanske någon vill prata nu då?
Du ska rikta in dig på hans kanal….
4 står för trygghet och grundning ….du behöver inte vara rädd
U R us
Ha ha ha Mia…kankse ville de se på ett annat pogram
Jag får några slags bilder när jag blundar. Av ett slagsmål och fylla.
Kan var det som kankse har hänt där tidigare….
Ja Pia. Så är det nog.
Men jag fick inte fram mer nu. Känns som om han drog sej tillbaka. 
Ok kan du skriva upp det? eller kommer det fler bilder? Vänta lite…be honom stanna
U R us
#43 Bjud honom på en "hojt". Själv kan du ta en varm Zingo. Ni kan få det riktigt trevligt ikväll.
åder knäpper det här också ibland, nästan så det gör ont i öronen..jag blev ledsen här..tycker synd om honom , eller så känner jag också av honom…
U R us
#46 Jag umgås ju hellre med han är vissa andra….
Hej mia, med tanke på att detta inte där en person som du känner igen eller en person som "hör" till dig eller dina barn så kan du med all säkerhet vara trygg med att han inte följer efter.
Hör han inte till dig utan till huset så stannar han säkert kvar i huset i dess välkända energier.
De har inte för vana att följa efter människor de inte har en relation till.
Sedan kan Du ju känna av nya energier i det nya huset förstås men det är en helt annan sak.
Det finns energier och folk från andra sidan överallt, de flesta ser eller känner dock inte av dem.
Jag tror att det finns massor med trådar där just detta diskuteras och förklaras.
Kram och jag hoppas du kommer trivas på den nya platsen.
#47 Jag har med en ledsenkänsla nu. Ensamhetskänsla. Jag får inte kontakt med honom riktigt..men får känslor till mej.
Händelsen kanske ägde rum i hallen?
U R us
Han är absolut hos dig
U R us
Tack Hellas.
Jag hoppas ju verkligen att han inte följer med oss. Men som det känns just nu så kommer han att göra detta. Men hoppas jag har fel i detta.
#51 Det är i hallen jag sett han i ögonvrån. En skepnad som kollar in oss.
Han borde säga vad han vill nu tycker jag
U R us
#55 Det gör han inte. Får inte fram mer. Men jag känner närvaro. Jag låter det bero nu en stund.
Har lite svårt att andas och får yrsel av nåt slag.
han vill förmedla nåt som jag inte kan tyda.
ok…han kanske bara vill hadet så här….inte komma vidare
U R us
Ja det kansek är så choklad.
Eftersom han verkar ha kommit tillbaka från andra sidan. Om det nu är samma. Då vill han väl vara här då. Och inte berätta något utan bara visa lite ibland.
# 57 inga bilder? han var yr när det hände, kanske det var han som blev slagen eller mördad där på golvet?
U R us
Får inga bilder bara känningar.
Ute i carporten återkommer det stora fläckar med något. Ibland är de borta men sen kommer det tillbaka. Jag vet inte vad det är.
Men det kan ha hänt något där ute.
Han går ofta på grusvägen här utanför. Fram och tillbaka.
# 61…vet du jag tycker väldigt synd om honom…han behöver få säga det som han bär på….tror du att han vill säga vad det är för fläckar?
U R us
Jag tycker med synd om honom. Ska försöka få fram vad det är för fläckar..ska sätta mej där ute senare och försöka få kontakt där. Om han vill förstås.
Ok….kramen och lycka till…det verkar ha hänt honom något hemskt..
sänd honom mycket kärlek
U R us
Tack choklad. Det ska jag göra. 
Verkar vara en tragisk historia.
#53 Det hela beror ju på hur du själv hanterar detta.
Jag skulle kunna försöka få kontakt med mannen på distans men det innebär ju inte att han kommer bosätta sig och följa efter mig utan enbart att jag kommer prata med honom.
Men att "följa med" innebär för mig att man har en ande som hör till mig som en nära och kär person från andra sidan.
Glöm då inte bort gammelmorfar gammelfarfar och alla de man kanske inte träffat i verkliga livet, de tillhör också de närmsta från andra sidan.
Jag får ofta "besök" från andra sidan som jag inte känner igen men då handlar det om att jag känner en person som de har en relation till och de vill att jag ska förmedla någonting men………det handlar aldrig om att jag får en ande på halsen som jag inte blir av med, aldrig någonssin skulle jag våga påstå.
#67 "…det handlar aldrig om att jag får en ande på halsen som jag inte blir av med, aldrig någonsin skulle jag våga påstå."
#68 Är du stavningsvakt här eller? Du har aldrig skrivit fel???
#69 Nu ska du försöka att vara possetiv!
# 69 bry dig inte om dem…det är det de vill…
U R us
#64 Har du sovit i garaget i natt?
#72…Gjorde jag inte..men jag kanske ska göra…i denna värmen så är det svalare där ute. Tack för tipset. 
#73 Men då måste du väl in på rundsmörjning först?
#74. Det tror jag inte att jag behöver. Ska ju bara sova i garaget.
Jag såg en kille hemma hos en killkompis för många år sedan, eller ung man kanske jag ska säga. Vi såg honom båda två och kom snabbt fram till att det var min killkompis bästa vän som nyligen gått över till andra sidan pga av en olycka.
Denna unga man följde med mig hem och dyker fortfarande upp nu 4 år senare. Han är inte med mig alltid men dyker som sagt upp ibland. Sist var när min killkompis mådde riktigt dåligt så då ville han nog att jag skulle titta till honom lite extra.
För din del Mia så kan det ju vara att eftersom ni märker av honom så stannar han helt enkelt. Tror inte han följer med om ni absolut inte vill det och det kan ju också vara att han på något sätt hör till platsen och därav också stannar där. Men känner som tidigare skrivits att han har något på hjärtat han vill ha ut/fram.
Amor Vincit Omnia
Idag på jobbet kände jag närvaron av honom. Jag tror det var han. Kändes som om han stod nära bakom mej och tittade mej över axlen.
Jag kollade bakåt om det var någon sak nära mej som gjorde att jag kände så. Men där fanns inget på ca 3 meters avstånd.
Så något eller någon följer mej.
# 77 Det kan ju vara så väl också att om du nu öppnat upp dig för att känna av energier så kan du ju få kontakt med flera ?
Amor Vincit Omnia
Ja Mads. Så kan det med vara.

# 79 För mig har det varit så ! 
Amor Vincit Omnia