Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 13515 ggr
Imasy
0

Någon ropar..

Härom kvällen när jag hade gått och lagt mig, hör jag hur någon ropar mitt namn två gånger, väldigt högt och "utdraget" på något vis.

Jag var inte vaken men sov inte heller, men vaknade till på riktigt då jag trodde det var min karl som fick för sig att ropa på mig mitt i natten, men så var det ju inte.

Rösten tyckte jag lät bekant, men jag har ju kanske bara drömt? Eller försöker de nå fram på detta vis?

Eija
0

Tänk om det är någon levande en som försöker nå dig telepatiskt, någon som tänker väldigt mycket på dig just nu….

Imasy
1

Rösten kopplade jag ihop med en som inte lever längre, så det var därför jag fnulade på om nån försökte få kontakt.

Mirjami-78
0

Kan vara så att den personen kankse som inte är kvar i livet som du kopplade rösten ihop med ville ha kontakt med dig.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Imasy
0

Hmm, synd att han inte hann säga mer än mitt namn då :/ Jaja, vi får väl se om jag får höra resten vid ett annat tillfälle då :)

Men sättet mitt namn sades på kändes "ansträngde" på nåt vis, som att man tar i från tårna och vrålar för allt vad man är värd för att vara säker på att höras ungefär.

Anna-H-K
0

Jag tror som Eija här..att någon försöker nå dig telepatiskt..Får en känsla av att det är en kvinna som behöver din hjälp..!?

Hoppas dufår svar på detta snart! Kram

Imasy
0

Hmm, jag ville nämligen få rösten till en man.

Anna-H-K
0

#6 Ok..Lita till din känsla & vad du själv hörde..Att det var en kvinna var ju bara min känsla ;)

LunaBella
0

Hej Imasy!

Det låter som hypnagogia, som kan inträffa när man är någonstans mitt emellan att vara vaken och sova.

Det har inträffat mig ett antal gånger, en gång så var det en mansröst som skrek mitt namn jätte högt, precis som om han skrek det rakt i örat på mig.

Jag höll på att hoppa ur sängen!:) Riktigt läskigt var det.

Kolla på Wikipedia, där står det kort om det hela. :)

Ha det bra!

Imasy
0

Tack :)

Du vet inte om det finns mer info om detta på svenska? Fattade inget vad det var bra för eller vad det ens var för något ;D

dezzi83
0

Här är en länk du kan kolla på fast det handlar om hypnagogisk ryckning i sömnen men det kanske kan ge dig lite mer om tillståndet ändå. Kolla runt på sidan lite det finns massa läsning där.

Imasy
1

Länken då? ;)

dezzi83
0
SilvianLuna
0

Ojdå Förvånad Jag brukar få sådana ganska ofta och varje gång vaknar jag skärrad över vad som händer, eftersom man inte har någon kontroll över vad som sker.

Choklad
0

När man befinner sig i mellanrummet mellan vakenhet och sömn så kan andevärlden nå en lättare, det är då de försöker ta kontakt. Så är det enligt mina erfarenheter.

U R us

SilvianLuna
0

#14 Det kan jag hålla med om. Jag vaknade en natt tvärt av att jag hörde ett plötsligt ljud som uppkom precis innan jag vaknade. Sedan kunde jag se en mörk skepnad som svepte sig bort från sängkanten, ut ur rummet. En tanke slog mig att denna skepnad/ande hade varit hos mig ett tag och lämnade mig i samma stund som jag vaknade.

Choklad
0

# 15 Ja..det händer en hel del när vi somnat, en gång var det en vit skepnad som hade svävat över min son när han sov…vi är ju inte rädda i det sovande ( eller insomnande) tillståndet…så då kommer de för de vill inte skrämmas

U R us

SilvianLuna
0

Ja, precis. Jag har svårt att tro att de skulle vilja skrämmas även om det också finns de andar som rent av är elaka.

dezzi83
0

Jo detta är också min erfarenhet. Fastän jag sällan hör mer än just mitt namn eller att någon skriker mig i örat. Dock hade jag en liknande händelse för några veckor sedan då jag nyligen lagt mig för att sova fast jag hade jätte svårt att somna då hör jag min farmor säga mitt namn 2 ggr. Fast farmor lever men jag hade inte pratat med henne på några dagar så dagen efter ringde jag henne då jag naturligtvis blev orolig för henne då berättade hon att hon legat inne på sjukhus i några dagar och haft dropp och pencillin pga en infektion i kroppen. Och för några dagar sedan så låg jag i sängen och  försökte somna men kunde inte. Då började jag att tänka rent allmänna tankar och innan jag han att refektlera över något så satt jag i någons kök som kändes hemma men ändå inte och pratade med någon. Jag vet att detta inte var en dröm då jag var vaken och bara blundade och så kändes det helt verkligt. Så fort jag kom på detta att det inte var mina tankar så försvann bilden igen och jag tittade upp med en känsla av att det nog var min mormor jag pratat med. Hon har varit död sedan jag var ca 2 år gammal.

Men som det är med vetenskapen så måste det ju bero på något annat… Då någon tidigare ibland inläggen hade skrivit om detta fenomen så blev jag nyfiken och ville läsa om detta då hittade jag dessa länkar och därför skickade in dem.

Choklad
1

Vi är ju andar egentligenGladså det är inte så konstigt at vi kan telepatiskt se och höra andras tankar, även om det kanske inte är så vanligt att vi är medvetna om vad som händer. Vi har mycket att lära ..det som jag tycker är konstigt är att vi har förlorat våra sinnen som vi har i andevärlden när vi befinner oss där, men det är en annan historia.

U R us

Danglo
0

om du inte nu sov eller var vaken då kan du ha varit i trans som det brukar kallas.. och då har du varit mottaglig för någon nära.. det kan vara så..

dezzi83
0

Det är mycket möjligt. Det är en gåta för mig vem eller vart jag befann mig då jag inte känner igen omgivningen. Men det kommer nog en dag då jag kan förstå det hela lite mer då jag i dagsläget är väldigt otränad på området och inte har någon kontroll alls över vad som händer med mig eller hur jag skall hantera det. Dock läser jag en hel del om allt då jag är väldigt nyfiken och vill lära mer. Jag har även försökt mig på att meditera men har inte riktigt lyckats ännu. Jag skall köpa mig en bra meditations skiva och se om inte det kan hjälpa mig en aning.

Träning ger färdighet å jag tänker inte ge upp ens när jag är nöjd för man kan ju alltid lära mer! Glad

Danglo
0

iris hall -secret garden- är sjukt bra