Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 986 ggr
[outgrundlig]
0

Utdrag ur bok.....

Vill dela med mig av ett litet stycke ur boken Samtal med Gud, bok ett, sidan 177-178.

Frågan som diskuteras och som svaras på handlar om Kärleken/Jaget.

--------------------------------------------------------- 

I detta livet existerar du i den relativa världen, där något bara kan existera i den mån det relaterar till något annat. Detta är på en och samma gång både funktionen och syftet med en relation: att ge utrymme för upplevelser genom vilka du finner dig själv, definierar dig själv och - om du så väljer - ständigt återskapar den du är.

Att välja att vara gudalik innebär inte att man väljer att vara martyr. Och det innebär definitivt inte att man väljer att vara ett offer.

På din väg mot att bi mästare - då alla möjligheter att bli sårad, skadad eller lida förluster är eliminerade - är det bra om du kan erkänna sårade känslor, skador och förluster som en del av dina upplevelser och erfarenheter och bestämma vem du är i relation till dem.

Men sådant som andra tänker, säger eller gör kommer ibland att såra dig - fram till en punkt då de inte gör det längre. Den snabbaste vägen från nu till den punkten är fullständig uppriktighet - att vara villig att hävda, erkänna, och uttala exakt vad du känner om saker och ting. Uttala din sanning - vänligt men fullständigt och komplett. Lev din sanning varsamt, men totalt och konsekvent. Och var inte rädd att förändra din sanning både lätt och snabbt när dina upplevelser leder till nya insikter.

Ingen vid sina sinnens fulla bruk, och allra minst Gud, skulle om du såras eller far illa i en relation säga åt dig att "sätta dig över det" eller "låtsas att det inte betyder något". Om du nu far illa är det för sent att låtsas att det inte betyder något. Det du måste göra är att bestämma dig för vad det faktiskt betyder - och att visa det. För genom att göra så väljer och blir du den du försöker att vara.

Choklad
0

Så sant som det är skrivet..har den boken jag också, den är mycket bra!Glad

U R us

Anna-H-K
0

Så sanna, kloka rader…Jag tycker mycket om "Samtal med Gud-böckerna"..Tack för raderna…behövs påminnas ibland Flört

Kram Anna

[outgrundlig]
0

#1 & 2. Roligt att ni ser det som jag, man behöver läsa det då och då. Böckerna är ju en sådan fin gåva till sig själv och sitt eget växande. Vare sig man tror på Gud eller ej så är det så mycket tänkvärda svar som ges i denna bok. Detta var bara ett av alla, finns så många…….kram……

[outgrundlig]
0

Kopierade detta:

Ingen vid sina sinnens fulla bruk, och allra minst Gud, skulle om du såras eller far illa i en relation säga åt dig att "sätta dig över det" eller "låtsas att det inte betyder något". Om du nu far illa är det för sent att låtsas att det inte betyder något. Det du måste göra är att bestämma dig för vad det faktiskt betyder - och att visa det. För genom att göra så väljer och blir du den du försöker att vara.

Har jag idag lagt in denna texten för att ge mig själv en påminnelse? Tittade än en gång på det jag skrivit och undrade varför jag valde denna texten.

I dagarna nu så har det kommit över mig alla mina fel och brister som jag kan gå till djupet med………behärska, segra över.  Det är små små tankar men ändå så förödande om jag ger mig in i dem så att de tar överhanden vilket de gjort tidigare men inte nu för de dyker bara upp som små tankar för mig att begrunda……..och ikväll så ser jag att jag behärskar dem bättre än förr. Det är min vinst för idag Glad.

[rore]
0

Tack!

Så sant