Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 3443 ggr
Galaxy
0

Vit Tids Healing

Hej! Är det någon som har "tyck och tänk" om Vit Tids Healing? Jag har mycket funderingar men än så länge är jag väldigt skeptisk! Själv är jag Reiki och Karuna Master, och har svårt för att se att det är någon skillnad jämfört med Vit tid. De säger att Vit tids healingen kommer från utomjordingar. Jag tror också att det finns utomjordingar - tråkigt annars om det bara finns liv här på jorden!

[Hellas]
0

Jag är helt övertygad om att healing är healing oavsett vad man kallar det för.

Healing för mig är kärlek och helande, lindrande energi, sedan får det heta Reik, Karuna eller vad det nu vill.

Man ger ju inte healing från sig själv utan själva energin kommer från andra sidan.

Det mest troliga är väl att vi ser det som att energin kommer från andra sidan, Vit Tid anser att det handlar om utomjordingar och många religoner ser det som att det är Jesus eller Gud fader som skänker denna starka energi.

Det är nog ingen som vet hur det förhåller sig förrän vi själva är på andra sidan men som sagt jag tror att vi alla pratar om samma sak men använder olika termer.

Healing för mig kommer från samma källa och alla har tillgång till den källan, man behöver inga initieringar eller andra "riter" däremot så krävs det ett rent hjärta.

Ja det är min syn på saken
Kram Hellas

Anna-H-K
0

Jag håller med Hellas i det hon skriver!

Healing är den renaste energin, ljus stark & Kärleksfull…Men däremot tror jag att den healing man sänder kommer från universum & även här är man som healer endast en länk/kanal!

Alla kan sända healing på olika sätt…sända en ljus tanke(som många här på ÖN tex gör till behövande)..säga ett vänligt ord, krama om någon som behöver det osv…

Kram på dig Galaxy

molly57
0

Jag utöver  bl: a vits healing VTH .Men har min grud i Reiki,har både gått 1 och 2:an . Har sedare gått kurser i kristall och vibrtations healing. Även gått kurs i VTH.

När jag nu ger healing,anväder jag mig av huvudsakligen kristaller o vibrationer healing.Det är det som är min grund. Om jag känner ta jag ner VTH. Jag har gjort healingen som jag ger på mitt personliga sätt. Det som känns rätt o riktigt för mig. Sedan beror det på den som ska få healing.Jag känner av vad hon/han behöver och vad som "passar" bäst..

Jag tror också att grunden för healing kommer från samma källa. Dock så kan man ta ner och jobba lite olika med energirena. Alla energier är ju inte lika. Men efter som jag anväder mig av olika "healings former" så känner jag väldigt olika vid healingen.T:ex när jag sänder healing på distans anväder jag alltid av VTH,för mig passar det bäst då.

Tror det kan vara bra med olika "former" av healing. Så man kan välja vad som känns bäst för just  mig. Det finns många "former,sorters" healing. Jag har provat en del.Men för mig pesronligen är det just VTH och kristall o vibrations healing som känns starkast. Kanske ligger de' närmare mina egna energier.

Tyvärr är det mycket hierarki tänkande inom dom som utövar healing. Har fått många påhåll av pesroner, som framför allt utövar Reiki. Och då gäller det framför allt VTH att det både skulle vara farligt och skadligt. Vilket är synd..

[outgrundlig]
0

Håller också med Hellas och Anna.

Fast vet inte ännu med säkerhet allt om detta ännu då jag var med om att innan en Healing skulle starta så började saker att hända i min kropp, liksom förbereda mig. Jag satt och kände detta medans vi pratade men fick sedan också signalen att: -säg till att det är dags för Healern att starta sitt. Healern ifråga är öppen för utomjordningars hjälp etc.

GladOavsett så är allt detta gjort med kärlekens kraft och vilja

sven-g
0

#3 När du skriver om vit healing, ställs en undran om det är det som jag tilllämpar. Ber om ljus och strålar över med hjälp av handflatan. Och får jag inget ljus låter jag bli.

molly57
0

Det ända jag vet (personligt) att det känns väldigt annorlund,om jag använder mig av Reiki eller VTH. Så något bör det vara. Det jag tror att jag "jobbar" eller känner av vissa energier eller rättare sagt vibrationerna på olika sätt. Det är ju lika om man får massage av två olika personer,så upplever man det olika.Personerna sänder ju ut sin energi.Ena energin kanske jag är mera i samklang med,och mår då bättre av den.En tes' från min sida..

En märkelig händelse hände när jag precis hade gått första Reiki kursen Det sa till mig,att jag inte skulle kunna sända på distans om jag inte gått 2:an. Men det var helt fel,det var inga problem alls att skicka distans healing.

En av mina väninnor var dålig och bad om hjälp.Efter som hon bor ett par mil bort så tänkte jag. Jag provar (för det skulle ju inte,gå utan tecknen man får i Reili 2) satt min ner och gjorde på mitt sätt.Det fungerade bra,sedan började jag sända på distans. Reiki 2 gick jag flera år senare. VTH gick jag ännu senare. Men nu till saken. Det jag gjorde när jag gav healing på distans,(första gångerna) stämde väl överens vad man gör just vid VTH. Lite märkligt efter som jag då inte visste något om VTH.Provade skicka distans healing,som jag fick lära mig på Reiki 2, utan samma goda resultat. Så för mig är det en skillnad. Jag säger  inte att det är "fel" på Reiki inta ALLS. Men jag känner mig mera "hemma" med VTH.För andra kan det vara det motsatta..

[Hellas]
0

#6 Jag tycker du beskriver skillnaderna väldigt bra och som du är inne på är ju att själva energikällan är densamma men att vi själva, människan, kanske behöver hantera energin med lite olika metoder för att få ut den största effekten beroende på vem vi själva är.
Man hittar en metod som fungerar och känns bra och då använder man den men det innebär ju inte att någonting annat är bättre eller sämre.
Jag tror att din vännina säkert skulle ha känt samma effekt av en annan healer som är skicklig och fungerar bra med Reiki.
Det handlar nog inte så mycket om metod i sig utan vi som använder healing och vad vi gör med energin. 

Jag själv har inget att jämföra med, jag "bara gör" som med allt annat jag gör, jag vet att det fungerar och det är huvudsaken för mig.

Kram

molly57
1

Du kanske missförstog mig lite. Hon har säkert känt samma effekt med Reiki healng. Men jag som utövar upplever inte samma effekt. Genom att jag "känner" mera när jag sänder,så tror jag också att effekt. Och genom stärks mitt självförtroende,känner att något händer. Pga att  jag känner mig starkare mentalt. Och som jag skriver,så är jag inte emot Reiki,men känner mera när jag använder mig av VTH.

Sedan så behöver man som healer inte uppleva,så mkt själv. Även om det för mig personligen känns bättre.Kanske  är det mitt ego kommer fram. Man vill ju inte "bara står där"Skäms Det har säkert med att göra att jag har dåligt självförtroende. Måste liksom få bekräftad att det funkar…

Men det som är lite märkligt är, när jag ger direkt healing.Och dom gånger jag själv inte kännt något (pirrar,värme eller kalla händer.lite olika.Oftas värme i handflatorna) Så har dom ,som fått healing kännt väldigt starkt. Så det är lite kluvet där.Jag vill gärna uppleva att något händer. Däremot är det helt annorlunda vid distans healing.Här är det viktigt att jag känner och healingen går fram.Ju mera jag själv upplever,ju bättre brukar healingen bli..

[Hellas]
0

#8 Nejdå, jag missförstod inte och jag skriver under på allt du beskriver, det är jätteintressant att få höra hur du upplever det + att du förklarar bra:).
Ta det som en komplimangKyss

mayolica
0

Jag har alltid tänkt som så att det finns en UR-kraft som alltid strävar efter ballans och helande,samma kraft som självläkning universums helande kraft,eller gudskraft eller vad man vill kalla den. Den helande kraften kan vi sedan rikta aktivt dit den behövs med hjälp av olika tekniker,tror inte att healingen kommer från andra sidan men däremot att andevärlden kan hjälpa till att utföra healingen.

Olika healingmetoder kan oxå ha lite olika energifrekvenser som känns lite olika. Håller med om att olika metoder kan passa olika människor,men även att olika frekvenser kan passa bättre till olika saker eller vid olika tillfällen.

Men vi kan ju egentligen inte vara säkra på om det finns fler än en healingkälla,tex från utomjordingar eller andra planeter. Allt handlar ju om hur man tror att det är,därför kan vi ju inte säga med säkerhet vad som är rätt och fel.

Att man inte kan skicka reiki med bara reiki 1 stämmer däremot inte,symbolerna fungerar även om man inte är initierad i reiki.Kan man inte symbolerna finns det andra sätt att skicka reiki utan att använda symboler.

~ mayolica ~

[Hukanson]
0

Har ej sett begreppet VTH förut och undrar om jag förstått det rätt att det är en initiering som ges i Usui Reiki traditionen ?

[outgrundlig]
0

#10 Även om jag e novis och envisGlad……..jag håller med dig.

Vad vet vi? Som Hellas klokt skriver, "jag bara gör" vet man att något fungerar så är det så.

Det viktiga tror jag, är att man är öppen och inte stänger sig för det vi inte vet, öppnar vi oss så kommer det förr eller senare till oss.

klarabella
0

#0 Vit tids healingen kommer från en källa som vaktas så det är en annan frekvsne helt klart. jag har dock inte provat den själv, men läst grundarens böcker
http://www.vattumannen.se/Search.aspx?q=en%20utomjordings%20dagbok

och

http://www.vattumannen.se/Search.aspx?q=En%20%C3%84ngels%20Dagbok