Gammalt kort.
Visar här nu ett gammalt kort, från en liten ålderdomlig kyrka i Rovaniemi, i Finland.
Kortet är från 1975, när jag och min nuvarande man nyss hade träffats och var på en semestertripp dit.
I kyrkan ligger det en präst som är obalsamerad. Ihoptorkad ligger han i en kista med glaslock. Jag har även en bild på kistan. Han levde jag tror mig minnas på 1700-talet och han sa att om hans lära var sann så skulle han aldrig förmultna.
Under andra världskriget hade tyskarna upp honom och tvingade flickor att dansa med honom. Därför var en arm bruken. Det var den information som vi fick om honom.
Kortet där jag står utanför kyrkan var mitt på dagen, det var soligt och ljust. Ändå så blir kortet mörkare och mörkare. Det här kortet fotade vi av för många år sedan, digitalt, men det riktiga kortet är ännu mörkare. Snart går det inte att se, vad som är på det.
När vi framkallade korten, kände jag bara rysningar. Det här kortet var bara lite mörkare än de andra och den obehagliga bilden till höger på det, syntes då också mycket tydligt.
Kan någon ge en förklaring? Vad tror ni?
Vi har funderat ända sedan dess!
Det till höger, bakom ryggen, tycker jag ser ut som en döskalle.
Men det är kanske fönster bakom som ser ut som döskallens ögon?
Jag ser samma sak……
Han var inte snäll han inte..brr…

Samma sak här. Ser en döskalle.
Vet inte vart jag får det ifrån, men det första jag tänkte när jag såg bilden i #0, var att jag ville koppla ihop det med pesten eller digerdöden.
Så kan det vara känner jag med….
Att det är något särkilt med det där kortet har vi förstått. Vi har också tyckt, i alla år att det ser ut som en döskalle. Huu!
#5 och #6. Vilken tur att smittorisken för länge sedan var förbi, när vi kom förbi där.
Allvarligt talat, känner någon av någonting annat? Eller kan ni utveckla det?
Det här var mycket intressant! Så länge som vi har grunnat på det!
Jag är inte medial för fem öre (vad jag vet iaf
), utan det var mer min första tanke/känsla jag fick när jag såg kortet.
Den här prästen har nog varit hård och han har utdelat ett och annat piskkrapp..burr…hu….
En del av de döda vill ha någon form av upprättelse och Imasy är du verkligen säker på att du inte är medial? 
shit va läskigt:O och man ser ju dödskallen riktigt tydligt också! man undrar ju vad/vem det är.. mycket möjligt att det är prästen, men om den är en kyrkogård där också så kan det väl i princip vara vem som helst.. läskigt!
Hehe, jag förväntar mig nog att det ska komma själar fram till mig som i filmen Sjätte sinnet ungefär ;)
Så länge det inte gör det så anser jag mi inte vara medial ;) Men ja, visst händer det väl lite knasiga grejor runt i kring ;)
Du är rolig du….klart du är medial…..

jag kan med se döskallen tydligt. och framför personen ser jag någon med långt lockit hår som tittar upp mot himelen.
och lite längre bort ser jag en som går med en långkläning in moty kyrkan.
Det var ruskiga grejer det och jag som 19-åring då. står mitt i alltihop. Inget ont anande.
Intressant. Tack, alla ni som engagerar er.
Men jag vill gärna veta mer,,,, och mer,,,,
Ja du!Kortet på dig utan för kyrkan, ser ju riktit ruggit ut.
Men på prästen så syns det ingen ting.För mig.
Lena.P är jag i verkliga livet.

jag ser tre döskallar…..obehagligt!
Jag tänkte, kan dessa fenomen vara från andra världskriget. Då skedde det där många obehagligheter, enligt vad som stod på informationen om kyrkan.

På kortet tagit ute ser man tydligt dödskallar och ansikten här och var. Men kortet är gammalt så det är lite och svårt att skilja vad som är vad . Men jag ser ett ansikte tydligt på ditt vänstra knä av en man.
# 15 Jag ser också någon med lång rock till vänster om ingången, det ser ut att vara en man med långt mörkt hår och skägg.
Jag känner inget obehag tror inte det är något att vara rädd för, andarna är nog bara riktiga linslusar.
Prästen verkar vila i frid.
Tack Lilj-an för ditt noggranna svar.
Jag känner inget obehag nu för det där kortet utan är bara nyfiken, på vad jag var med om.
Eftersom jag är såå intresserad av allt övernaturligt och även har varit med om en del själv, så vill veta. Jag är helt grön på att skåda på kort och sån´t men har desto mer, andra upplevelser.
Det som är konstigt är att det där, är det enda kortet som ser så där gammalt ut. Här visar jag nu ett kort av mig, när vi for från det där stället. Det var lite senare på dagen, lika ljust som vid kyrkan och det har behållit sin färg. Bara för att visa på skillnaden.
Vad tror ni det kan det bero på att färgen har blivit så mörk på det, vid kyrkan?
Kan inte bilderna blandats ihop bara? Får ingen bra känsla av denna man han var inte snäll:S
trorjagxD
Jag ser flera dödskallar, en lapphund/varg som syns vid taket, en uggla. Prästens bild såg jag ingenting men det kändes otäckt att öppna den, kände rysningar.
Tatsu
Jag ser också ett par dödskallar!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
zoomar man in bilden ser man att döskallen som även jag ser bara är nån slaks rök/dimma och stenar på väggen som kyrkan e byggd av.
#26 samma sak sa min make.
#26 hur menar du då?

När man zoomar in ett foto med andar på, blir det lätt så att man töjer för mycket på deras form så de flyter ut och ser bara ut som dimma.
Ta ett förstoringaglas och titta på de gula cirklarna snett ovanför skogstrollets vänstra hand, där ser jag tre ansikten. Två flickor och en grabb.
Och, du .. skogstrollet det var ett intressant foto du har, du har lyckats få med massor av andar .
Jag såg också döskallen det första jag gjorde.
Wow!

På första kortet ser jag också dödskallen, men precis bredvid den till höger ser jag som en man går mot flickan. Man ser inte huvudet, men resten av kroppen, arnen böjd, benen, liknar mannen på den andra bilden i kroppsform.
Den andra bilden ger mig bara rysningar, vill inte ens titta oå den..
millam
Jag uppfattade att det var en gammal kvinna som har en puckelrygg. Mycket värk i kroppen, håller ett fat som hon kan få lite mat på av andra som går förbi henne. Hon håller en käpp med den andra handen
Bakom henne står en man en trevlig glad man med skägg och mycket tjockt hår, Kändes som om dom hörde ihop,
Jag ser ett par till höger om dig på bilden, mannen sträcker ut ena armen mot en kvinna och det ser nästan ut som att han bjuder upp henne på en dans. De ser glada och förväntans fulla ut. Kan det vara ett bröllop som har skett i kyrkan och festen befann sig utomhus i anslutning till kyrkan? Jag skulle tro att paret hör hemma någongång på 30-40 talet.
Dödskallen på bilden, är det fönster på kyrkan?
Bilden på prästen ger mig rysningar efter hela kroppen men det är nog mer tanken på vad flickorna fick göra med honom *ryyyys*
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Jag ser oxå dödskallen tydligt, den som är närmast dig, det andra ser oxå ut som en dödskalle, fast inte lika tydligt….
varför tvinga dem flickorna dansa med prästen:P?
Jag har inte varit inne här på några dagar men så roligt att min bild har engagerat så många. Jätteskoj!
Så intressant med så många svar på en bild som jag själv har undrat över i så många år. Tack, tack, tack, vill jag säga till er alla.
Det är en bild som jag inte gärna har visat upp för vem som helst. Den har känts alltför allvarlig för mig och ibland i vissa sällskap har den känts nästan skämmig. Om ni förstår mig rätt?
Alla som har sett bilden ser ju den stora döskallen. Det är klart!
Men med er hjälp har jag nu upptäckt fler konstigheter,
#35. Det var under andra världskriget som tyskarna hade upp mannen och tvingade finska flickor att dansa med döingen.
Usch!
Men det är väl ändå ETT MIRAKEL att kroppen faktiskt ligger där oförmultnad efter 300 år i en kista i en gammal kyrka . Visserligen ser han ut som en trästock men dock en fullt intakt människolekamen , är inte det ett mirakel ?
Dessa dödskallar och svarta långrockar - är det inte de nazistiska soldaternas intresse och fotavtryck ?
Det man funderar över är vilken lära han lärde ut som han ville bevisa med sin egen evigt? döda kropp ?

Jag kan också se det andra nämt här i tråden.

På första bilden såg jag döskallar, och när jag öppnade bilden på prästen så blev jag yr och illamående, fick en obehaglig känsla.
Jag såg oxå en döskalle väldigt tydligt. Såg den det första jag gjorde när jag öppnade bilden.
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
Ush.. Jag får rysningar och ont i magen när jag såg kortet på prästen…..
#37. Detta har också förbryllat mig. Vad var det där för människa, egentligen? Var han ond? Var han god?
Kan det vara nazisternas våld och människors tragiska död, som som syns i dessa andar.
Frågor som ingen kan ge svar på men nog önskar man sig ofta en tidsmaskin, med eventuell snabb hemresegaranti, naturligvis.
Ni andra, det är så spännande att se era reaktioner.

Härlig bild här visas tusentals bilder här inne på Orber som är damm.
Här inne ser ni dödskallar men jag ser kärror vid ladugårdsväggen
och det vita ljuset framför så kan man se att detta kan ge det mönstret.
Men inte en jäkel reagerar när ni äntligen har en riktig orb på en bild.
Denna vita fläck bredvid kvinnan är en typisk orb det ör så som dom ser ut inte alla dessa halvgenomskinnliga rinda klot i alla bilder.
SÅ titta noga inte ofta man får se riktiga Orber på bild.
Att bilden blir mörkare och mörkare har sin förklaring ni ser även dom gula kanterna på bilden det visar på att bilden är inte tillräckligt fixerad så denna bild håller på att förstöras av ljuset har man fixerat dåligt tål inte bilden ljus på samma sätt bilden kommer bli mörkare och mörkare tills den är helt borta.
Det ni kan göra för att rädda den är att slå in den i ett ljustätt pakte slå in den med folio och fövara den kallt så håller den troligt vis några år till.
Lasse

#2 jag ser klart tydligt en dödskalle också!!

#Putt

#43 Ja ,tarotlasse ! Visst är det en orb brevid kvinnan, jag tycker också att det är häftigt när orben visar sig så tydlig som här, man kan ju inte ta miste på den.
Orber kan också ses som du beskriver som halvgenomskinliga klot, men är inte mindre av värde för det , det är runt om själva klotet som det händer grejer. Är det damm , då ser jag inget.
Jag fotade för några månader sedan mitt hus , och där visade sig en orb som på detta foto. Men det som var intressant var allt som hände runt omkring, där var ett spädbarn så tydligt att jag kunde se ögonfransarna .
Där utspelade sig något som en rättegång eller husförhör ,jag kan beskriva i detalj hur de ser ut människorna i salen. Jag ser också en man och en kvinna på fotot. Jag beskrev paret för en man som nu är över 90 år och bott i samma by, han berättade att det stämmer in på det par som bodde i mitt hus när han var liten.
Men det mest intressanta är nog den man som visade sig på fotot som jag träffat en gång när jag var 16 år.

Va skumt, min första tanke när jag såg bilden va digerdöden, tydligen fler här som fick samma känsla 
#43. Det var mycket intressant, tarotlasse att du hävdar att det är så riktiga Orber ser ut. Jag som trodde att det var runda klot, med olika ljusmönster i. Är det helt fel, eller? Kanske Orber kan se olika ut…?
Varifrån kommer orben som du ser det. Vad är en orb? Är det ett andeväsen eller kan det vara flera? Jag är intresserad och vill veta massor? Är det från prästen eller är det från andra plågade människor?
Kanske någon annan kan svara?

Dessa runda halvgenomskinliga klot är damm.
Du kan prova själv genom att ställa upp din kamera och framför kameran slå i en kudd eller skaka en filt så dammet virvlar upp.
Då får du dessa klot på bilden.
Man kan också ta och spraya ett fint lager vatten med en dänk flaska då får du samma sak men då i olika färger.
Orber är ngt helt annat och väldigt sällsynt man får se dessa så jätte kul att vi fick se detta i denna bild.
Lasse

Jag har en bild, som mamma tog, när vi, och min bror och hans tjej, när vi var i en nedlagd hoppbacke för någon månad sedan.
På bilden ser det ut som väldigt många ansikten, t ex ett ganska tydligt ansikte ovanför mig, en hund mellan mig och min bror, ett ansikte som ler tror jag, en del ansikten som ser mycket ledsna ut, en del ansikten som gapar och ser ut som de skriker. En del ansikten är färgade i röd och grön ton, en del ansikten är färgade i rosa och grön ton. På halva bilden är det svart skog, så det syns tydligt färg där.
En bit ifrån där var det en galgbacke.
Jag vet inte riktigt om jag ska visa upp bilden här.
Pyssla
Oj vilken tydlig orb…
det skulle vara jättespännande att få se din bild också pyssla
obehaglig känsla när jag såg första bilden. ser döskalle med som alla ser, men tycker att stenarna tar för mkt form i hur de ser ut.
Prästen kanske vaktar utanför? de är de första som jag ser
Jag ser en stor dödskalle och ihop med den till höger, en häst som stegrar sig.