Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 2333 ggr
[outgrundlig]
0

Känna av hus nr.2?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en övning till i att känna av ett hus och ev. en stuga. Varsegoa och lycka till!

Choklad
0

Jag ser en kvinna som går uppför trappen, hon har det jobbigt att gå, verkar ha ont..ser ut som att hon har käpp, med henne finns en liten hund med ljustgrå päls, långhårig och lite trubbig nos. Kvinnan är gråhårig med lockigt halvlångt hår, och hon har en väst på sig som har ett tyg i strävtaktig kvalite, lite som om det vore tovat eller vävt grovt. Jag kan se trådarna i det.Oc hon har mörkgrå byxor. Hon vilar sig en stund på trappen och när hon sitter där så pratar hon med sin man som står och röker nedanför trappen.Han verkar vara en lite butter man.  Sedan går hon in och ska göra något i köket vid vasken och då faller hon….och hon svimmar av ..jag ser ambulans och andra bilar komma…

U R us

Britt-Marie
0

Tänker på Västkusten.

En farmor, som brukar sitta ute på trappan med en kopp kaffe på morgon kulan.

Ont i höger knä. Något över 160 lång och inte så rundlagd men heller inte smal. Uppsatt hår ev i knut.

Lagar mycket mat, en riktig matmor.

Barn som lekt på tomten. Tror även det funnits en hund eller 2. Spetsras alla fall  en med sån där knorr på svansen.

Detta var vad jag kom på just nu.

Britt-Marie
0

Tänker även på en man, ganska lång, smal, smalt ansikte. Tänkter på en eka med honom eller annan båt. Fiskeburar.

[Myy2000]
0

Jag ser två tonåringar, en tjej och en kille(kusiner eller syskon). De knuffas (på skoj), och tävlar ofta om vem som kommer först nedför trappen, från övervåningen. Får känslan av att de brukar vara där på sommaren. Mycket glädje,skratt och buller å bång kring de båda ungdommarna.

Missanpassad
0

Jag ser ett gammalt hus i ny skepnad.
Renovering.
En känsla utav väst kusten med betoning på kusten.
Barnfamilj, undom.

Går jag bakåt i bilden ser jag typ timmer innanför den ny på lagda panelen, ser inte utbygnaden men trappan och en typ uteplats, inte heller fönstret i taket.

[rore]
0

Jag ser en gammal späd bräcklig  kvinna som har värk i armar o ben.

Hon tar sig mödosamt upp för trappen,,, känns som hon blivit ensam,, eller rättare sagt känner sig ensam och rädd, orolig o nervös,,

"Det var inte riktigt så här hon hade tänkt sig att det skulle bli" får jag till mig.

Hon trodde hon skulle gå före,, (?)

Hon ville inte bli lämnad ensam kvar i livet. Hennes trygghet försvann.

[outgrundlig]
0

Tack för alla svar som kommit in sedan igår kväll!!Glad

Alla ni har nafsat på något. För att jag skall vara säker på att ge er rätt feedback måste jag ringa lite då en del detaljer kommit upp som jag inte vet till hundra %.

Vill ni komplettera något så varsegoa! Även andra är välkomna att träna sig.

Jag återkommer under kvällen under förutsättning att jag får kollat vissa saker.

[outgrundlig]
0

#1 Detta kan ev. stämma in på familjen i huset bredvid, till vänster om det gula, finns ej med i bilden, men de är släktingar. Jag känner dem för lite för att kunna säga vad som är sant i detta du skriver. Jag får återkomma när jag förhört mig med levande släktingar till dem. Tack för ditt inlägg. Läs de andras svar sedan så kanske du ser lite av vad du skrivit. Kram

[outgrundlig]
0

#2 & 3 Det är min farmor och hon var som du skriver. Huset ligger vid västkusten. Släktingen i huset t.v ägde en eka. Någon hund känner jag inte till som fanns då, har aldrig hört om att de hade någon men däremot har vi haft grannens hund springandes här, en riktig liten yrboll som smet titt som tätt. Jag återkommer om jag får höra att det trots allt funnits en hund här i huset. Bra jobbat,kram

[outgrundlig]
0

#4 Du känner säkert av mina barn för jag känner igen beskrivningen av demGlad Nu är de dock lite äldre men lika skämtsamma och småbusiga på skoj mot varandra.

Hur exakt det var förr kan jag inte svara på, om det nu är så att du skulle ha känt in mina släktingar, fast chansen är minimal att de tilläts att stimma så som mina har skojat runt. Bra gjort, kram

[outgrundlig]
0

#5 Du verkar känna in min/min mans renovering av detta hus. Då såg vi även detta timmer som du nämner. Det är på västkusten, ja.

Vi var en familj med barn som bodde här men mannen är utflugen nu och jag har fortsatt att måla, foga muren etc.

Lustigt det du säger med panelen, den är inte ny men den är vänd, brädorna är vända! Vi var tvungna att göra detta för att det var felmålat och bubblade sig i solen. Bra jobbat, kram

[outgrundlig]
0

#6 Detta kan stämma in på två personer, de är systrar. Min farmor bodde i detta hus. Systern i huset tv som ni inte ser.

Min farmor gick bort tidigt. Systern blev kvar efter sin man. Jag ser du har ett frågetecken där i din tolkning. Du kan bäst avgöra hur du kände det när du fick det till dig. Jag menar min farmor kan ha tänkt den veckan som det gick innan hon dog--eller så är det min farmors syster? Du vet bäst vad du fick till dig. Bra jobbat, kram

Mirjami-78
0

Övervåningen där är det någon slags aktivitet. Vet inte om jag har rätt eller fell men den känslan fick jag bara. Tror det är en kvinna som kan hålla till där.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[outgrundlig]
0

#13 Oh ja. specificera lite mer om du kan för det finns några att välja på. Kram och lycka till

Mirjami-78
0

Får fram en äldre kvinna på övervåningen med långt hår. Fönster mot gården där känner jag mycket aktivitet.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[outgrundlig]
0

#15 Min farmor bodde aldrig där uppe. Det har funnits ett antal människor i detta hus men inte någon äldre kvinna på övervåningen. Aktivitet på gården, ja det har det varit!

Det spökar inte längre i detta hus då jag bor här och har pratat med dem så alla är lugna och goaGlad

Bra, Kram

Missanpassad
0

#11 Tack:)

Är inte mycket till spökjägare, ser av någon besynerlig anledning oftast de små ditaljerna:)

[outgrundlig]
0

#17 Bra! Det viktiga är inte att se allt, utan  det gäller att öva! Och du tycks se på ditt sätt, jag på mitt och andra på sitt sätt. Till slut så ser vi alla allt, låter inte det gulligt så sägGlad

Skämt åsido, jag känner igen mig i dig i att jag kunde till en början inte se allt bara vissa saker. Så kanske ett tips till dig, titta vidare, känn in mer, du kan mer med tiden, det känner jag. Kram

[outgrundlig]
0

Till er alla vill jag säga att ni varit goa och övat er på detta hus. Det finns ju mer att säga egentligen om man vill spinna vidare. Känna av det röda huset…… men jag är glad att ni inte gjort detta för i det huset så har det bott människor som jag inte känt och min farfar köpte det som 12-åring och rullade dit denna stuga efter att ha betalat 75 kronor. Där började hans egna liv som ni ev kan känna av något av om ni vill öva ytterligare. Så fortsätt gärna om ni vill öva.

Kram till er alla!!

[rore]
0

ja,, jag kände mig aningen förvirrad när jag läste av kortet eller rättare sagt under tiden som jag skrev.

Frågetecknet,, var det utlösande kan jag säga,, eftersom jag upplevde det som om hon blev lämnad,, ensam kvar,, så jag antar att det var din farmors syster som jag fick upp,,

Eftersom jag fick till mig både en manlig och kvinlig bort gång,, jag måste lära mig att skriva ner allt,, men ibland är det svårt att få till orden på ett begripligt sätt.

Efter att jag läst din förklaring så föll bitarna på plats.

Tack så mycket/

Britt-Marie
0

Tack för att vi får öva och jag verkar ju även denna gång hamnat ganska så rätt. Det är så roligt. För jag är bara en vanlig motagling som jag brukar säga. Som tycker detta med det övernaturliga är intressant. Har upplevt en del, men det har aldrig varit så att jag på egen hand kunnat framkalla det, det har liksom bara kommit till mig, när jag minst har anat det. Så detta är ju roligt för här får man ju ändå tänka in, vad som kommer fram till en.

Som du skriver där i din feedback till mig om hunden, så kanske det är den hunden du beskriver. Jag ser en hund, yrboll, full fart runt där i trädgården.  Svängd svans

Tack och så önskar jag en bra dag!

Britt-Marie

Soffe
0

Jag har inte läst av bilden, men nu när jag såg tråden igen efter att ha följt den, så fick jag en känsla av mkt skratt o bus i huset, men oxå frustration.. Möjligen i samband med aktivitet från andevärlden.. Känns som en kvinna som visat sig mest där.. Kan va fler, men känns som en kvinna som framträdit mest och varit mest ivrig att vilja få kontakt.. Känns som hon och en man gjort lite hyss för att jäklas lite, inte på ett ont sätt, utan får att få uppmärksamhet.. Känns som en kvinna och en man som kommer tillsammans..

Stämmer detta?

Britt-Marie
0

Tycker även jag mig se att det skall var aktivitet där på övervåningen, fotsteg eller liknande. Står det någon i fönstret då kortet togs, det fönster uppe på taket, tycker mig se som ett ansikte i rutan till höger där.

[outgrundlig]
0

#20 Så bra att min förklaring fick dig att förstå det du kännt in. :)

#21 & 23 Kul att du uppskattade att öva. Håller med dig för det är inte alltid det kommer till en så på kommando, när det väl gör så så blir man ju glad över sig själv. Visst verkar det vara den hunden! Bra. I fönstret på övervåningen är det ingen som står mig veterligen och jag vet även att det är svårt att stå där som du säger och bli suddig. vi har nämnligen ett bord där som gör att man isåfall måste hänga fram mot fönstret och då blir det från en annan vinkel. Aktivitet har jag ingen mer än att mina barn rör sig där. :)

#22 Jo, jag har känt av min farfar som "busat lite" men inte att de skulle ha varit två, kanske du känner mer än mig:) Farmor har visat sig en gång tillsammans med sin syster. Buset etc. kanske är från mina barn som har lekt omkring rejält här. Vi har aldrig varit frustrerade över farfars "bus" däremot har jag inom mig varit frustrerad innan jag skiljde mig. Kan det stämma med det du känt?

Tack än en gång till alla goa! Har jag glömt att svara någon så tjoa!

Soffe
0

#24 Okej.. Jag kände mest in det som kom upp snabbast och då kan det ju bli lite tokigt med tolkningen, men jag va på rätt spår iaf..

[outgrundlig]
0

#25 Japp, friskt vågat hälften vunnetGladjajamen rätt spår.

Soffe
0

Precis :-)

[Myy2000]
0

Tack för ditt svar! Jätte roligt att ha något att träna på, och sedan få veta om något stämmer.Glad

Trevlig helg!!

[outgrundlig]
0

#28 Tack detsammaGlad

Missanpassad
0

#18 Jag säger aldrig att jag ser något om det inte känns helt rätt, många gånger ger det fel kunskap och jag har lärt mig att kontrollera mitt egna begär så pass att jag kan hålla tillbaka dem orden.

När jag ser på helt främmande hus så som detta får jag oftast upp en kontakt jag inte känner och hur ofta litar man på någon man inte vet om man kan lita på?

Däremot när jag leker med förmågan själv så kan jag se genom djurs ögon och eller dem jag har med mig.
Tyvärr så kan jag inte bestämma tiden för då jag ser, men jag ser oftast platsen klart och tydligt men i helt fel färger.

[outgrundlig]
0

#30 Låter som om du kommit på något klokt som inte jag gjort alla gånger, det att veta när man skall säga något eller inte.

Vad gäller att lita på så tror jag att man skall lita på sig själv mer än vad man egentligen borde. För när man får till sig saker så vet man ju egentligen inte ett dyft men ändå kommer det till en. Det är då man skall lita. Tvivlar man då så kommer man annars in i hjärnans tänk.

JAg tycek du är duktig det är vad jag vill säga. KRam

Missanpassad
0

#31 Det gäller som du säger att lita på sig själv, men för att kunna lita på sig själv så är det en fördel om man känner sig själv.
Jag trodde att jag kände mig själv förr, nu vet jag att jag inte gjorde det och jag vet att jag har långt kvar men är på rätt väg:)

Choklad
0

# 32  Så sant som det var sagt….man tror att man känner sig själv så bra..men..det tar låååång tid att se vem man egentligen är…

U R us

Missanpassad
0

#33 Jag börjar få en susning om vem jag igentligen är och det är på 5 års tid.
Innan dess trodde jag bara och genom att tro så sökte jag mig till olika grupperingar i samhället, nu står jag helst utanför allt sådant och bara är mig själv:)

[outgrundlig]
0

#34 Låter som om jag skulle ha skrivit det! Känner igen mig i det du skriver.Glad

Missanpassad
0

#35 Tänk vad lite spöken och andar kan göra:)
De väcker upp än och säger att nu får du allt ta dig i kragen och göra något åt dig själv.

[outgrundlig]
0

#36 Ja, det är fantastisktGlad

[rore]
0

Bänken vid muren….

Där får jag till mig en liten flicka " en liten Lotta på bråkmakargatan"

Hon käns lite trumpen för att det inte blev någe badande av,, denna dag,( vilken dag det nu är?;)

Tror hon har nått slags gosedjur eller docka i famnen. Anar någonting med färgerna blå, röd orange o vit.

Människorna är upptagna av annat och hon känner sig lite åtsidosatt,, lite bort glömd.

Vankas det kalas för någon tro,, något festligt är på gång i alla fall, käns det som.

[outgrundlig]
0

#38 Detta kan mycket väl ha hänt, både med mina barn eller ev. att det är min faster som liten. Förr var de alltid upptagna med något här och lämnades lite utrymme för att bada. Och fester hade de eller så samlades alla för att hjälpas åt med att tröska. Dockan känns lite bekant för mig, vi hade en slags tygdocka som man övade sig att knyta, knäppa etc. Bra gjort, kram