Vad är det på denna bild?

Hej Ängel ;) Tycker att det ser ut som en liten luring till "rymdvarelse" ja…skämt å sido…något märkligt har ju fastnat på fotot..Hmm…
Kram
När jag förstora upp den så såg det nästan ut som en liten drake, en sådan där som man ser i sagoböcker….men man vet ju att man kan få till det ibland…..häftigt med den iallafall
Som du ser så har du ett väldigt starkt motljus och det kan framkalla sådana där saker. vad trodde du att det var?

putt

Ja det ser verkligen ut som en liten drake..
Men är det kanske så att det är ett Irrbloss, Spökljus eller Lyktgubbar.
Irrbloss kallas ett ljusfenomen som irrar fram och tillbaka strax ovanför marken.Det är en brännbar gas som stiger up ur marken och självantänds.Metan (sumpgas )är ett huvudbestondsdel i naturgas som bildas genom nedbrytning av organiska ämnen i syrefattiga miljöer som tex på botten av stillastående vatten.
I folktron sägs det vara själar som inte fått ro efter döden…
Men jag tycker nog att det ser ut som en gullig men inte så glad drake som blivit upptäckt….
Platsen du fotat är verkligen vacker, om man tittar lite närmare på den så ser man en hel del vättar mm.
Jag kan se en man som håller sina händer utsträckta han håller i något i vardera hand, svårt att säga vad det är men nedanför honom vid hans fötter ligger en figur och ber honom om nåd..
Mannen med de utsträckta händerna verkar ha stor makt…
// Ann

#7 Verkligen vacker bild..känns som att man vill dit & meditera nu på direkten ;)
Kram

Jaa kom med oss den 2 juli, då kommer Poesi Björn som ofta är på Ramsbergsgården hit till oss och trummar oss igenom en Meditation och hans sköna poesi..

#9 Du anar inte va lockande detta är..;) Måste komma & trumma me er jag oxå…det är något speciellt ;)
Kramar

#7 Så lite så…
Tror också att det är skogsväsen som vill hälsa på dig…

#12 Helt ljuvligt…Du är lite trollsk precis som platserna du älskar..Tycker mig kunna se lite småtroll runtomkring dig…även små vättar med grå luvor ;) Vi ses Ängeln 
Du kan ta det lungt =) Det är absolut inget övernaturligt med denna bild