Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: diktercitatvisdomsord
Läst 1247 ggr
Anna-H-K
0

Dagens tanke

"Den som skvallrar för dig, skvallrar också om dig" ;)

Shar
0

Så sant så sant.

Ghosthunter
0

Visst är det så!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

chik
0

Så sant så sant….Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mads
0

Ha ha, så otroligt sant och nyligen upplevt !

Amor Vincit Omnia

[rore]
0

Jo,, så brukar det vara.

[outgrundlig]
0

Bra tanke, så sann.

Anna-H-K
0

#4 Jo, nog har man fått uppleva det ;)

Kvickast
0

Jo, men visst är det så.

dezzi83
0

Jo då detta är väldigt sant och påminde mig om en situation jag gärna vill berätta om..

Jag har en bekant som älskar detta med skvaller så en dag i samband med att det var mycket negativt skvaller från henne så frågade jag henne rakt ut. Vad säger du om mig när du träffar andra om du kan säga detta om den och den personen.. Hon blev helt ställd mot väggen och svarade bara inget men jag så tydligt på henne att hon undanhöll något. Men det är ju inget att hänga upp sig på folk skvallarar om allt och alla tyvärr. Energin man har behövs till så mycket annat än grubblerier om sådant man inte kan påverka man vet ju själv vad som är sant och inte så får folk tro på vad dem vill och har dem inte vett att komma till mig och fråga om det dem hört så är dem ändå inget att ha. Om dem inte gör som jag och många andra lyssnar med ena örat och låter det gå ut genom andra.

Men visst är det jobbigt och energi krävande med personer som bara maler på om negativa saker hos en den ena personen och en den andra. Jag blir ofta helt sömning och får huvudvärk när jag träffa den typen av personer. Vad säger ni andra?

Choklad
0

Så länge det är sant det de säger om mig, så stör det mig inte…men det är alltid bäst att säga saker som man vill ha sagt direkt till den person det gäller…jag vet när  någon pratar om mig så ..även om jag är flera mil därifrån så kan jag känna att någon har mig i tankarna, men inte vem tyvärr…Glad

och i ärlighetens namn så kan man vara sur på en person och prata om hur elak han eller hon har varit..men att prata om en person på ett sätt som nedvärderar …nej….

U R us

dezzi83
0

Jo jag syftade just på personer i allmänhet som snackar skit eller nedvärderar. Illska ja förståeligt att man behöver prata av sig lite med en nära vän så länge det man säger är sant men när det blir felaktig eller falsk information så är det fel. Cool