Midsommar
Jag firar inte midsommar, däremot så firar jag sommar solståndet :)
Hej Sisa !
Jag önskar Dig en riktigt skön Midsommar när Du far bort, men mycket god mat och Sol .
Ja själv så ska Jag och Sambo packa in Oss och Våra Fyr-benta Flickor och fara till Svärmor och Svärfar och fira Midsommar. De bor verkligen på landet landet, så det är så skönt att komma dit. Man blir så bortskämd där av Svärmor med god mat och ompyssling. Jag känner ett stort lugn och ro när Jag kommer dit, man kan bara vara . Sen promenera runt i skogen och inandas alla goda lukter och bara låta tankarna flöda.
Ha nu Alla en riktigt härliga Midsommar med Era nära och Kära.
#1 Är det inte sommarsolståndet du firar?

Sisa…Hoppas du får en underbar & magisk Midsommar…
Önskar alla här på Ön en trevlig & fin Midsommar oxå förstås!
Här blir det lite grillning…jordgubbar..& ev lite annat kul!
Kram
jag jobbar som vanligt så det blir inte så mycket firande här.
Hej Sisa och hoppas att din midsommar blir så trevlig som det bara går……
Jag skall vara hemma, men får hit min dotter och några av hennes gamla skolkamrater från grundskolan…så det skall bli kul att få träffa dom med….för dom var mycket hemma hos oss när dottern bodde hemma…dom låg över oxå några ggr….
Så det känns lite som dom oxå tillhör familjen….så det skall bli grillning o annat gott att äta…bara nu solen vill vara barmhärtig o visa sig hela dagen…..egentligen hade man vela testat poolen då oxå, men jag tror inte att det kommer att bli så varmt….suck….
Kram till Er alla andra med och en glad midsommar…..trots väder…bara solen lyser i era hjärtan….det är huvudsaken….
Eija
Trevlig Midsommar :-)- firar på Ramsbergsgården + 4 årig Brölloppsdag:-)
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#9, Grattis Jane till din bröllopsdagsfirande…jag o min gubbe firar 3 årig förlovning till midsommarn….
kram
Eija
Jag vet inte hur det blir, men jag har köpt en sillburk till mig. Jag ska nämligen bli farmor nu i dagarna 
#10 Tack o Grattis själv då:-)

GRATTIS Jane 
Själv har man ju som tonårsmamma lite extra oro över dessa "högtidshelger" särskilt om det är finväder & tonåringarna vill vara ute på partaj! Det förstår man ju iofs..men det gäller att vara vaksam ändå..grupptrycket är rätt tufft idag & mycket syntetiska preparat(utan lukt osv) florerar där ute…Så även om vi ska ha grillning mm så får man hålla ett vakande öga på sina Änglar "små" !
Kram
Trevlig midsommar alla!
Vi ska fira lugnt med en nyseparerad ledsen dotter, dotterdotter + ett par systrar till mig. Grilla, sill och JORDGUBBAR.
Minnen från tidigare midsomrar. Enkelt
R E G N
Kram/Inga-Lill
Önskar Er alla en trevlig midsommar.
För min del blir det att vara hemma och ta det lugnt, ska jobba hela helgen.
#13, ja du Anna förstår att det är jobbiga perioder när dom är i just tonåren….jag har genomlevt tre st, och det har minsann inte varit så lätt alla gånger…..
Grabbarna fick man vara orolig för på det viset att det var ju så mycket slagsmål mellan gäng som kom utifrån så att säga…och det var ju så otäckt för det var i den vevan som dom skulle ha tocka där kaststjärnor och karatepinnar…..sådant fick dom t o m tillverka i slöjden…..jag var inte så glad då…..
Sen blev det tösas tur att komma in i den där åldern som en annan ansågs vara från stenåldern och fattar iiiiiiiingenting…..men det gick det med ….och idag har jag tre helt underbara vuxna barn, som alla har klarat sig utmärkt i sina liv…..
Så det har sin charm det med trots att man får ha andan i halsen stup i kvarten under dessa år….
Och sen var man nog en hönsmamma, och förstora upp saker helt i onödan för det mesta….
Men jag var stenhård på att vad som än hände så skulle dom ringa efter mig eller komma hem…..istället för att inte göra det och vara ute hela natten för att dom har otillåtet tagit alkohol ….
På ett sätt så har jag haft tur i oturen när två av mina bröder har använt andra droger med, och helst den ena, som det gick väldigt fort utför med, och det tror jag skrämde mina grabbar lite granna…flickan var för liten då….så det har hjälpt mig tror jag….
#13 Tack!:-)
Gort mitt val, att jobba under midsommaren.

Hejsan och Gokväll! Midsommar är en vacker högtid med alla ängsblommor fågelkvitter och olika flygfä som surrar och bits. Hoppas nu att solen får skina på oss och att barnen kan dansa runt midsommarstången. Vi ska åka bort och fira Midsommrafton hos vänner som har husvagn med förtält…. De blir knytkalas lugnt och städat och ifrån 1 år och uppåt. Sill färskpotatis gräddfil Grillar flintastek Jordgubbar och glass. Hälsning lisza

#19…Låter verkligen härligt…Precis så som man önskar att en svensk midsommar ska vara ;)
Hoppas att ni får det riktigt underbart med dina nära & kära! Kram Anna
Tack sisa önskar dig med detsamma :-) oj var det inte längre sedan lilla Totte dog. Då förstår jag att det blir en speciell midsommar i år för dig.
Grattis till Jane på eran 4-åriga bröllopsdag från mig med.
#2 Vilken fin midsommarhund Speja, du har söta flickor.
#13 Ja det är mkt otäckt nu förtiden..låter som en riktig moraltant :-), men det är inte lätt att vara förälder idag, och inte tonåring heller. Håller med dig.
Ska själv fira med nära och kära, grilla, äta jordgubbstårta. Brukar åka till hembygdsgården och fira med andra bybor..lövad vagn för de som vill.
Kram till alla andra och en
GLAD MIDSOMMAR…
Jile
Skickar med en skön bild som min sambo tog där vi brukar fiska…fridfull midsommar.

Gratulerar till bröllopsdag, födelsedag och beklagar lille Tottes dödsdag.
Vi är bjudna till min son på Husvagnsmidsommarfirande och vi åker nog dit några timmar mitt på dagen, men eftersom maken inte mår så bra(står på utredning på urologen och har väldigt ont i magen) så åker vi hem och firar kvällen med min syster och svåger med sill, egen färsk potatis och något grillat.
Minnen från barndomen: Pappa hade alltid nät i sjön och de skulle dras upp på Midsommaraftons morgon. Det var flundror som fiskades, så vi barn -fick hjälpa till att plocka ur flundrorna ur näten och sen blev det nystekta flundror med spenatstuvning och färsk potatis till Midsommarlunch. Minnet var att fingrarna var som sandpapper efter jobbet med flundrorna. Vi fiskar ännu, men nu har vi gummihandskar på oss. Hoppas alla får en SKÖN Midsommar.

Vi kommer att fira midsommar med Ullis föräldrar, det blir vi, Ullis föräldra och så de nyblivna föräldrarna och lill Knoppan. Min älste son skall på ett 30 års kalas.
Jag har lovat att jag skall baka en jordgubbstårta.
Kan hinnas med att se det traditionella firandet på vårt Torg med.