Hus & innergård
Jag har börjat forska lite i huset som jag bor i, eller rättare sagt, huset som stod här före det jag nu bor i. Eftersom att jag har känt av en del saker här, och inte bara jag för den delen, så vore det intressant ifall Ni känner något på bilderna?
Jag är dålig själv på att känna av med hjälp av bilder, men jag kan säga att jag känner någonting… vore kul att se om jag ska försöka jobba vidare på det.
På första bilden får jag till mig kvinnor som arbetar,,Men med vad ? Vävstolar?? Bageri kommer oxå till mig,,
Men det tycks dunsa o dunka,, samtidigt så känns det varmt som om det är en het sommar dag,, med ständig rörelse och bullrig miljö
Där finns en yngre kvinna som framträder för min inre syn,, hon känner sig trött o sjuk och torkar sig hela tiden över pannan.
Hon har en vit huvud duk på sig, typ schalett knuten i nacken.
Känns som om det finns toaletter utan för byggnaden,,, typ som på innergården,,,
Där finns också pojkar med slangbellor,, mycket bus, skratt o glamm,hos barnen som finns runt omkring på gården..
-30 kanske- 40- talet
Tack för din tolkning.
Jag personligen har hört steg, typ högklackade skor på "innergården" flera gånger. Likadant har jag känt mig iakttagen där och har fått "tecken" när jag har bett om dem där. även om tecknen har varit lite busiga i sättet.
Bageri är intressant, efterom att jag ofta känner röklukt, som om man bakar i öppen spis.
Det dunsar en del här nu, i det "nyare huset" som vi nu bor i, men som är byggt på samma ställe som det gamla (se bild nr 1).
Var i huset ser du kvinnan?
Finns det någon som känner av en eller flera manspersoner? Och isåfall, hur ser de ut?