Utmaning
En god vän och pingstvän utmanade mig i början av våran vänskap.
Han bad mig att försöka se hans föräldrarhem och dess omgivningar.
Den ända ledtråden jag fick av han var att det låg utanför Bondstorp, ett par mil från Norrahammar där jag då bodde. *ett par mil utanför Jönköping*
Jag beskrev huset som det en gång i tiden hade varit, och förmodligen som det såg ut när det byggdes och inte som det såg ut när han bodde där.
Jag gav mig inte, för jag kännde så starkt att det var en gammal timmer kåk och att bräderna låg på sidan och inte som den panel som både hans syster som var född där 1912 och han själv 1937 mindes.
Han var säker på sin sak och jag på min, och för att bevisa att jag hade fel så tog han mig dit och vad är det under panelen om inte timmer?
Jag hade även beskrivit omgivningarna och björken bredvid huset, men björken fanns där inte när han var barn, men när jag nu var där så såg jag en enorm stubbe som det lite yngre trädet vuxit upp alldeles bredvid.
När vi var där ute så blev jag otroligt konstigt matt, för på något vis så drog minna minnes bilder en enorm energi ur mig.
Jag hade många gånger innan lekt med det som min vän kallade för en gåva, men jag hade aldrig tagit mig till platsen för att själv se det som jag beskrivit i detalj.
Häftigt
du verkar duktig på detta!
Har det funnits någon med en drake? alltså ingen levande då utan en sådan man har i snöre, jag kan se en drake sväva i luften ..och en hund, en svart labrador tror jag) kissa på björken.
Jag ser också vita duvor…
U R us
# 0 Och jag tycker också att du är jätteduktig!
U R us
#1 Tack:)
#2 Det jag vet om familjen som bodde där är att det var en super religiös bonde familj som läste bibeln både morgon och kväll.
De hade djur, men vilken form av djur förutom kor, hästar och höns har jag ingen aning om.
Med tanke på att björken inte fanns där när de var unga så kan jag inte yttra mig om någon hund och eller duvor.
*har frågat mig många gånger vad denna så kallade gåvan kallas, för jag tar inte kontakt med några döda, jag tar mig bara simpelt till platsen, men jag kan inte göra det på komando utan måste först få en viss känsla*
#4 vi kan kalla det en Gåva att kunna se
#6 Absolut inte, klart att du är Medial!!
Sedan att du inte arbetar som ett medium är en annan sak. Men jag ser ordet Medial som en som tar till sig saker. Och det gör du.
#7 Men har inte det mediala med att arbeta med andar?
Man talar till dem och ser igenom dem?
Klart du är medial !
Kram
Amor Vincit Omnia
#9 Okej, kan du då förklara lite snabbt vad det innebär att vara medial?
Av någon anledning så har jag aldrig brytt mig om att kolla upp vad medial är, jag har mest lekt med det gent emot polarna och min psykolog som jag har skrämt skiten ur ett par gånger:)
#10 Jag gick till mitt bibliotek
för att precis som du finna ut vad ordböcker sade….jag fann att de inte visste, internet var lika dåligt det….någon annan som sökt? För mig så är det en sanning att är man öppen att ta till sig och se så är man medial. OM man inte vill vara ett medium som tränat ännu mera för att känna av mera så är man "bara" medial.
#11 Inte för att vara taskig eller så, men det sa iaf inte mig vidare mycket.
Jag filkar bara in här med min definition:
Jag är inget medium, däremot är jag medial eftersom att jag "ser och känner" saker. Medium för mig är något man "arbetar" sig till… Rätta mig om jag har fel.
Skicka pm så ska jag på mitt lilla vis försöka förklara vad jag tycker !
Kram
# 14 Håller med dig !
Amor Vincit Omnia
#14 Jag rättar dig
du har rätt enligt så som jag tycker.
#15 & #16: Vilken tur, då är jag inte helt ute och cyklar ;-)