Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 841 ggr
alexandra09
0

Flickan i parken...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft några få upplevelser. Men bara en där jag sett självaste anden, spöket, gestalten, ja nu vad man ska kalla henne.

Jag gick i årskurs 3 (9 år gammal), idag är jag 22. Det var vinter med mycket snö. Det hade snöat under natten så när jag skulle till skolan hade det slutat och snön låg helt vit och orörd på marken. Jag brukade passera en park på väg till skolan, och började traska. Det var ett upptrampad spår i parken /lövskogen och där gick jag med. Efter ett tag kikade jag på min högra sida, och lite längre in i (kanske 10m) står en ung tjej i sommarkläder. En kort kjol, en t-shirt och blond page. Typiskt 90-tal. Min första tanke var att hon liknade mig. Kanske inte just till utseendet, men frisyren. Iaf, jag blev skit rädd och hon stod där i snön och följde mig med en kall blick. Jag kunde inte sluta kolla på henne, jag ville förstå vad hon, sommarklädd, gjorde där och varför hon såg så elak ut (iaf vad jag tyckte). Men jag blev så rädd att jag började springa allt vad jag hade och vände mig inte om! jag sprang och spang!

Under denna tiden var jag och min bästis mycket för spöken och andar. Trodde stenhårt på dem efter historier från hennes hem och så vidare.

Efter skolans slut traksade jag samma väg tillbaka, ensam. Men lite rädsla i kroppen att jag skulle stöta på den elaka tjejen igen…=/ Jag såg henne inte, och jag tänkte att jag går upp till det trädet hon stod lutad mot. Jag gick upp, och noterade då att det inte fanns några fotspår någonstans än på stigen. Och jag hade under dagen även noterad att det inte hade snöat ytterligare så det kunde ha snöat igen ev. fotspår. För det var min bästis som sa åt mig att det kanske var ett spöke jag såg och vi höll stenhårt koll på vädret under hela dagen för att jag senare skulle undersöka saken.

Har aldrig mer upplevt något i parken/lövskogen mer…men jag undrar än idag vad detta kunde betyda. Vad hon ville mig? vad hade hänt henne? Det är den enda gången jag sett ett spöka, precis som en människa. Barn är mer mottagliga än vuxna. Skulle jag vara med om samma sak igen, skulle jag nog inte bli så rädd. Jag skulle nog tyckt det var spännande och fråga vad spöken vill=)

Kanske är det någon som har en aning, kan känna av vad flickan ville mig? svårt kanske. Stället detta hände på var i Floda, utanför Göteborg.

Bifogar en bild, tagen från google. Det är en bit av parken, men där min upplevelse hände var om vänster om bilder- en bit därifrån…