Relationer på andra sidan
Kan man t.ex ha sex?
Kan man vara ledsen?
Kan man känna svartsjuka?
Kan man "vara ihop" på andra sidan? dejta osv?
vad tror ni?
Hej! Jag tror inte att sex förekommer "på andra sidan". Det behovet eller beroendet har man nog inte. Där finns en stark och vacker kärlek. Någon dejting förekommer nog inte heller. svartsjuka är vad det låter som, en sjukdom. Det är inte förekommande heller skulle jag tro. Ledsen kanhända över oss människor ibland. Det är alla fall vad jag tror.
För min del hoppas jag verkligen inte att det är "mänskliga" relationer på andra sidan.
Jag förväntar mig en stor känsla av frid och kärlek inuti mig och som strålar ut från mig.
På ett sätt : att man är sig själv nog, på ett posetivt sätt och ändå i samklang med andra själar.
Att det råder harmoni och ändå en känsla av själagemenskap.
Så hoppas och tror jag.
Min absoluta övertygelse är ett nej på de tre första frågorna, men på den tredje tror jag det handlar om gemensam äkta varm kärlek gentemot alla.
Dessutom är det min fasta övertygelse att vi lever om och om igen och att vårt sätt att leva hela tiden påverkar vår "utveckling".
Jag tror att att vi hela tiden får vår själ placerad i den kropp där vår själ alltså för "stunden" bäst passar in för vår själsliga vidareutveckling. Därför tror jag det är superviktigt att göra det bästa möjliga av sitt liv!
Okej…
undra som flundra hur det kommer att kännas då när man väl passerar.
ska bli spännande o äntligen få känna den där äkta känslan av ren kärlek…
Nästan så man längtar tills man "kommer hem".
Aries83 - Ja precis, men som sagt det gäller att vara väldigt rädd om det liv vi lever och även om det kan kännas tungt så måste vi alltid försöka göra det bästa möjliga utav det! Jag skulle vilja beskriva livet som en berg och dalbana, för det går i cykler som allting annat.
Jag tror oxå att det är den där rena kärleken som finns där….och sen är det ju så, att vi måste leva här på jorden på både gott o ont bara för att lära oss….
Så därför kan ju just den slutgiltiga stationen kännas frestande att komma till, men det är inte meningen att man skall fly dit, för då blir det ju så himla fel ändå…..
Men däremot efter en lång o slitsamt liv, så kan man känna att man lungt o tryggt känner en harmoni i väntan på sista stationen så att säga….