Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2063 ggr
Aries83
0

Inre bild

Hej hörrni, förlåt om detta låter luddigt. Jag är väldigt ny på¨att känna av och inre bilder och sen skriva det på forum.

Jag satt om mediterade lite..

Fick en bild av en äldre man kanske 1´80, hatt snälla lite sorgsna ögon väldigt ödmju och ren själ, fick en känsla av att han gått bort i en brand, bodde ute på landet, liten stuga, jag såg barn omkringa han, nästan som att han var en farfar som barnen älskade. Jag såg även att han höll i en liten baby, och gav mig känsla av "hemlighetsmakeri" lite som att .."här kommer en liten baby på väg" som att nån ska vänta sig tillskott. hehe lite av den känslan. Han viftade med en nappflaska och visade mig en stor mage. 

Hans kläder var lite av creme manchester, yllekavaj, hatt. jag såg lite av snö. kan varit längre upp i landet. Såg även en kvinna och en pojke i kanske 14 årsåldern som stod intill denna stuga.

Jag vet att detta låter luddigt, och att jag kanske är helt ute o flyger haha =)) Men detta fick jag fram.

Kan nån känna igen nåt av det jag skriver?

För jag kan inte koppla ihop denna farbror till mig eller till nån i min familj.

Choklad
0

Vilken härlig upplevelse! Hoppas att det är någon som som känner sig "träffad" ska bli roligt att följa detta …Glad

U R us

Aries83
0

Choklad:  Ja det kan ju bli kul hehe.. men tror inte nån känner igen detta hmm hehe :)

Vill tillägga med den här mannen att han kan varit 60-70 år max

och smal. lite av polisonger och grått/vitt hår på sidorna av det jag såg för han hade en hatt på sig.

Det kanske är som att hitta en nål i en höstack detta liksom haha ;)

Nåja.

Kram där ute.

Nu ska jag njuta av att titta på månen med en kopp té

Gonatt

Eija
0

Vilken upplevelse du har varit med om…helt fantastiskt…..håller med choklad, det blir spännande att höra om du kommer att förstå detta du såg sen längre fram

Choklad
0

Ja han måste ju ha vetat att detta skulle hända så han har ju ordnat det så här för sig….Flört

U R us

Aries83
0

Eija &  Choklad: Tack, ja det var lite snopet hehe… var inte beredd på att få en sån bild i huvudet. han var ju inte jättetydlig…. tror jag frågade om ett namn med , men fick inte fram nåt hehe. :)

Choklad
0

Jag undrar..hur gör ni när ni tänker till dem? Jag har en hög tanke och en osynlig tanke..svårt att förklara, en med ord och en utan ord, man liksom tänker utan att uttala orden inne i huvudet…som en sorts "dimma" eller andedräkten av orden som man inte tänkt…svårt att förklara…men jag brukar ha med både bilder och utan…Obestämd

U R us

Aries83
0

Fast den där farbrorn jag såg kan ju helt enkelt kanske bero på att jag fantiserade ihop det hela.. så jag tar inte den på nåt större allvar …fast man önskar att det var på riktigt. (och det kanske det var?) :) jag vet inte.. 

Jag tror jag förstår hur du menar med en tanke som inte "syns" och sen en man snackar med i huvudet. 

Denna gången så pratade jag med tankerösten, och när jag såg mannen så kombinerade jag det lite med att prata högt och genom tanken förmedla några ord….  *känner mig skruvad* hehe..

Känner mig ganska ensam utanför Övernaturligt ifokus… som att ingen förstår mig riktigt. Har varit så ganska länge egentligen… Har inte kunnat bolla detta med nån.

Nån som också kännt sig ensam med sina tankar och funderingar genom livet? Hur har ni upplevt det hela med att utveckla andligt/själsligt?  Är ni jättesociala av er?

:)

Kram

Anna-H-K
0

#7 Härligt att du upplevde detta & jag tror att du direkt fick känslan av att du skulle förmedla det vidare…så jag tror absolut att du "fångat upp" något & att det handlar om en hälsning!

Ps…du är inte alls skruvad :) Bara nyfiken & öppen, tycker jag iaf :)

& att vi får till oss både bilder, ord/tankar, doftförnimmelse, känslor…ja allt detta & ännu lite mer kan ju andevärlden göra sig "hörda" med !  Fortsätt om du känner dig redo & du ska se att du sen kan använda det ännu bättre & "placera" det åt det håll det ska vara riktigt…

Var några tankar från mig så här på morgonkvisten…Kramar Anna

Aries83
0

Tack Anna ! Ja det kändes ju mer som en simpel hälsning hehe.. fast inte till mig tror jag inte :)  Eller så kunde detta bara varit en övning.. så att man bättre kan förstå hur det kan kännas/upplevas a6tt få nån bild eller liknande?

Ha en härlig morgon! :)

kram kram

skrult
0

#9 Hejsan! Jag har oxå fått bilder till mig på människor jag ej känner igen. För min del så tror jag att det bara är övningar men man vet inte..kanske så kommer jag förstå sammanhanget senare :-) Men visst är det spännande!

Kram

Aries83
0

Skrult: Ja lite spännande är det kan jag hålla med om.  :)

kram

Danglo
0

låter som min morfar när han var yngre.. :S jag vet det låter helt konstigt men nu den sista tiden blev han gråhårig

Aries83
0

Danglo:

Ja kanske var din morfar… eller kanske inte…

Men det med gråhår stämmer ju oftast in på lite äldre människor dock. :)

Vad mer stämde in?

Danglo
0

han var smal när han gick bort men han gick inte bort i en brand

Aries83
0

Danglo:

ok, då kanske det inte var han då :(

Jag fick dock väldigt ont på halsens högra sidra , halspulsådern eller nåt sånt kanske… ingen aning. 

Men med denna mannen fick jag som en känsla av att det var en hälsning till en kvinna/tjej. Och att det hade varit en brand, kanske att hans hem brunnit ner… sen såg jag då den här kvinnan och barnet som stod vid sidan om detta röda hus. Och att han hade många barnbarn…

Jag beklagar sorgen Danglo. Men jag är verkligen övertygad om att han ser efter dig på andra sidan… kram

Danglo
0

ja det är jag med.. och jag vet att han är med mig på min student den 12 juni

Anna-H-K
0

God morgon Danglo…

Jag tror absolut att han finns med dig på din stora dag! Såg fotot på dig & du var såå fin & stilig ;)

Kram från Anna

Danglo
0

tackar så mycket.. men ska raka min lilla mustach :D

[Hellas]
0

Aries83 Vilken härlig påhälsning du fått, nu kan det bara bli mer och lita på det du känner är rätt :).

En tanke från min sida, är du säker på att det inte är till dig själv.
Även personer som vi själva inte träffat men som har släktband eller annan riktigt nära relation kommer till oss. Det kan vara pojkvänners farbröder eller morfars farfar osv.
Forska lite runtomkring dig själv så kanske du finner ut vem det kan vara.

Nästa gång du får kontakt, försök att komma ihåg att fråga vem de hör till oftast får man då upp ett ansikte eller en känsla om vart själen hör hemma.

Kram

Aries83
0

Hellas:

Ja, kul o se en bild av nån… men är väldigt skeptiskt till ifall det inte var min egna fantasi eller om det verkligen var en farbror där. *tvekelitvek*.

Ja anledningen till att jag inte tror att det var till mig är för att jag inte har släktingar här i sverige. Har mamma och två yngre syskon. Och känner inga uppåt landet (med tanke på snö)..  men klart det kan även varit en vinter neråt också…

Sen så viftade han med nappflaska och visade mig ett barn… och jag är inte alls barnkär nånstans! kommer nog aldrig att skaffa barn i hela mitt liv.

Men jag ska filura vidare lite till på denne farbror…

Kramar