Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1432 ggr
[outgrundlig]
0

Designskolan i Umeå

Min andra dotter fick i torsdags beskedet att hon kommit in på denna skola. Jag glädjs med henne men vill ju även hjälpa henne att förbereda lite med boende etc. 

Finns det någon härinne som är ifrån Umeå? Kanske ni har lite tips eller ideér?

Har själv aldrig varit högre upp än i typ Åre-trakten.Glad

Anna-H-K
0

Men STORT GRATTIS till din dotter…& dig me förstås! Såå kul! Är det en skola med både design & musikal inriktningar! Min tjej kom in på design här i Karlstad men efter en termin ville hon byta över till musikal & det har gått strååålande! Jättekul!

Men det där med boende där uppe vet jag inte något om men det måste ju finnas något skolan kan ge förslag på!?

Kram Anna

[outgrundlig]
0

#1 Tack! Nej, det är en skola med enbart Design. Jo, skolan kommer säkert att kunna rekommendera något ev. Har även kollat lite utifrån tips från en annan som studerat där uppe, känner henne inte såväl så kan inte ringa stup i ett. Detta löser sig nog bra till slut. Tänkte mer på om det kanske fanns ett billigt alternativ för henne. Skolan är på tre år och hon skall ju ta CSN-lån så det vore ju bra att hålla nere kostnader.

Kul med din dotter.Sjunger hon eller spelar hon? Kram

[outgrundlig]
0

Tack för tipset!!Glad

Och finns det någon som bor där som kan tänka sig att ha min dotter som inneboende/inackorderad så är jag tacksam. Kram

Anna-H-K
0

#2 Tack! På musikal bådde sjunger, spelar & koreograferar dom! I fredags var jag på en fantastiskt bra teateruppsättning dom hade gjort 42:nd street! Sedan är det ju de vanliga kärnämnena förstås!

Lycka till med bostads sökandet för din dotter, det fixar sig !

Kram Anna

[outgrundlig]
0

#5 Ahh så roligt det måste vara när skolan är så bred så man får lära sig det runt omkring också. Låter kul!

Kram

Anna-H-K
0

#5 Ja det har givit henne såå otroligt mycket efter en tid som var mindre rolig..Nu är det positivt i hennes liv igen :)

Skolan hon går på är kanon med bra & riktigt duktiga lärare på alla sätt!

Kram på dig!

[outgrundlig]
0

#7 Skönt att höra :)

Kram