Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 7561 ggr
[Hellas]
1

Symboltolkning - Övning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Något som är A och O i allt medialt arbete är just Symboltolkning och det läggs stor vikt vid det på Kurser och Cirklar. Har vi inte kontroll över symboler vi får till oss så har vi svårt för att kunna kommunicera med andra sidan, som ofta skickar symboler till oss i form av bilder eller känslor.

Liksaså är det när man arbetar intuitivt, vi tolkar Tarotkort eller läser av en person och hela tiden handlar det väldigt mycket om symbolik.

Att tolka drömmar handlar i princip enbart om symboltolkning tillsammans med känslor.

Hur övar man då på detta, det finns otroligt många olika typer av metoder, det är bara fantasin som sätter stopp.
Det spelar inte någon roll om man är nybörjare eller har arbetat med symboltolkning i flera år, det finns alltid nya typer av metoder att ta till.

Tips innan vi kör igång:
Fundera på vad bilden säger dig, får du några känslor, tänker du på framtid, dåtid, blir du varm eller kall, glad eller ledsen.
Läs gärna andras tolkningar men jämför eller lås dig inte vid vad de skrivit eftersom varje symbol, varje färg och varje rörelse i bilden som jag bifogar betyder olika för olika personer.
Man kan inte säga att "Orm" betyder fara för alla människor, Orm kan betyda precis vad som hellst beroende på vilka erfarenheter och värderingar varje individ lägger vid just bilden "Orm".

Skriv mycket eller skriv lite, själv kan jag skriva en hel A4 om en enda bild om inspirationen infinner sig, däremot, om jag ska prata om en bild så låser det sig helt.

Om Du skriver "Jag ser en varm framtid" så kan du försöka spinna vidare på det, fundera på varför kom just den känslan!

Lycka till!

/Hellas

Cristine
0

Här ser jag livscssykeln..hur livet fortsätter fast man går hädan.

Man försvinner för ett tag för att sedan dyka upp igen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

lavinia
0

För mej symboliserar det här två människor som står varandra nära.

Dom kompletterar varandra den ena är sprallig glad spontan full av energi sprider glädje och kärlek runt sej vart den än är.Men behöver också att den gula personen tar ned den på jorden och pratar förnuft.

Den andra är mer intellektuell, jordnära går inte ofta över gränserna,.Behöver den andra personen för att känna sej levande ibland.

Har en inre trygghet som gör att den drar till sej människor.

Dom här två ihop blidar en enorm kreativitet och livslust.

Egentligen skulle jag vilja säga att det är två sidor av en person. Det är nog min tolkning.

Känner harmoni när jag ser på bilden.Och väldigt mycket positivitet.

kram Jeanette

[Hellas]
0

#1 Vad vackert Cristine, underbar tolkning!

#2 Härligt, det var många känslor och ord

Super, vi vill se mer :)

mommo
0

"Den vackra majmorgonen grydde. Solen höll på att stiga, och dagen skulle komma att bli en varm vårdag.

Det verkade löftesrikt, vinden susade i dom unga löven på trädena och fågeln som satt i det ena trädet stämde upp i en morgonsång. Klar och kvittrande.

Nere på marken spatserade en fluga på ett ungt och ljusgrönt grässtrå. Det böjde sig under flugans lätta vikt; det var ännu så ungt, grönt och skirt. Under sommarens lopp skulle det komma att växa sig starkare.

En liten hare; som hade fötts i årets kull, satt en bit bort och såg på dom två trädena. Han var lite nyfiken på trädena, igår hade han varit och nosat på dom. Men ännu visste han inte om, att han då vintern kom skulle komma att gnaga av deras bark.

Nej, nu var det vår och ännu lite småkyligt i morgonluften, och den lille haren tuggade i sig ett av dom unga grässtråna och tuggade med sina småa tänder. Det smakade så gott och saftigt!

På avstånd hördes en traktor. Det skulle plöjas och det skulle sås. Som man gör på våren. Bonden gladde sig ut den vackra vårmorgonen och fågelsången. Han såg mot dom två trädena där borta på ängen. Fågelsången verkade att komma därifrån.

Och det gjorde den. Det unga fågelparet hade byggt sitt bo i det ena trädet. Där bland lövverket som skulle komma att växa sig kraftigt i sommar skulle deras ungar födas och få växa upp, i detta djurens eget paradis."

Elisabeth-J
0

#4 Vad fint mommo! Det blev som en vacker saga Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mommo
0

#5: TackGlad

Eija
0

För mig är det självklart människor dom två träden symboliserar…..

Sen börjar jag med att vi föds ju med olika anlag som vi bär med oss…./färgen som finns nere i roten och uppe i kronan symboliserar detta för mig/…..

Och här möts två individer med olika färger/Anlag, som tillsammans kan ge en bra grund till ett fint förhållande, man riktigt ser hur dom olika sidorna flyter in i varandra som visar att dom tar hjälp av varandras kunskaper…..dom blir ett sammansvetsat par….

Ser verkligen ett härligt kärleksfullt förhållande mellan vuxna människor….

Katarinaj
0

Min första känsla är att ha hittat någon som man är i symbios med. Lycka, starka band, att höra i hop på ett positivt sätt…

Soffe
0

Här kommer en liten konstig tolkning från mig :-)

Med detta kort känner jag.. Harmoni, frihet, ordet livskvalitet får jag upp.. Kanske en ny början på något nytt o fräscht.. Det kan va 2 människor som möts och står varann nära, som söker eller har balansen i en relation, yin o yang tänker jag på lite..

Soffe
0

2 människor som står stadigt med fötterna på jorden :-)

[Hellas]
0

Vad duktiga ni är om ni skulle beskriva kortet utifrån att det är något som ska spegla: Dåtid, hur känns det då?

Katarinaj
0

Då skulle jag säga att det är något man haft svårt att släppa, något man hållt kvar/fast vid, något som ingett trygghet. Men som kanske "hindrat" en från att kunna stå på egna ben.

Det var min spontana känsla

[Hellas]
1

#12 Spännande, jag tycker det är otroligt intressant detta med att vi serr så olika saker på samma bild och tolkar bilden ganska olika.

Dessutom blir det en väldig skillnad i tolkningen om man ser den som dåtid, nutid eller framtid.

Det är ju även därför man ite ska börja med att läsa en manual till Tarot kort utan först försöka känna efter själv, vad står bilden för för mig.

mommo
0

Dåtid: "Det är sommarlov, första sommarlovsdagen. Det känns underbart, eftersom man har hela sommarlovet framför sig!

Vad ska hända i sommar? Vad allt mycket roligt och spännande kan en hel sommar innehålla?!

Lycka att få gå barfota över det gröna daggvåta gräset, efter att ha fått sova så länge man ville på morgonen. Att få klättra högt upp i trädena, så högt som bara barn kan. Hitta fågelboet däruppe, men inte röra äggena, utan smyga sig iväg därifrån, försiktigt, försiktigt…

Att med spänning få följa fågelfamiljens liv under sommarlovets gång; fågeläggena som kläcks, fågelungarna som ropar efter mat. Fågelföräldrarna som ihärdigt matar sina fågelungar, ungarna vill hela tiden ha mer…

Tillslut kommer fågelungarna att hoppa omkring, och då måste man hålla sig undan för att inte störa! Allra sist lär dom sig att flyga också!

Och vad annat ska hända under det långa sommarlovet? Säkert mycket. Och då känns det ibland skönt att bara sätta sig i skuggan under dom två trädena där ute på ängen, och bara lyssna på sommaren:"

Cristine
0

Hur aurororna mognar av lärdom och vishet.

Manni
0

Vad roligt! Jag har precis kommit hem från en tarotkurs där vi tolkat bilder, så jag känner mig manad att försöka även om bilden är ganska liten.

Har inte heller läst vad som skrivits här ovanför.

Jag ser gemenskap i bilden. Jag känner att kortet står för att man förlikat sig med sina olikheter, kanske både inom sig själv och olikheter med andra människor.

Det finns en mognad och en tillit till sig själv som har kommit med åren. Man behöver inte vara rädd för vindarna som blåser eftersom rötterna, de tidigare erfarenheterna, gör att man står stadigt på jorden. En tro på sig själv.

[Hellas]
0

#16 Intressant tolkning Manni, spännande att du varit på kurs i helgen.

Är det ingen mer som vill öva lite såhär på söndagskvällen, jag saknar ju även er som tränar detta regelbundet, det skulle vara intressant att få läsa era tolkningar.

stina63
0

Jag känner kraft och kärlek en livskraft som strömmar genom ens liv.  Med starka band till familjelivet och som delar med sig av sina kundskaper.

Cristine
0

Jag skrev då väldigt konstigt. Aurororna skulle inte med.Jag har så svårt att förklara vad jag menar. Men om jag säger som så att det  gula trädet fick mej att tänka på en ung människa som genom livets gång fått ett högre medvetande.. vishet  och mognad.som det röda trädet visar. Jag hoppas du kan förstå mitt svammel. Jag tänkte på auroror eftersom träden sprider ljus.

Pluppis
0

Jag har inte läst vad andra har skrivit utan bara tittatm på bilden så detta ska bli spännande :)

Jag ser dåtid och nutid och även framtid…

Man ska ta vara på det som har varit men inte gräva ned sig för mycket i det utan gå vidare, framtiden är ljuset. Men samtidigt ska man inte förkasta nutiden, ta vara på det som är och låt det gro och gör inget förhastat, var sak har sin tid

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

[Hellas]
0

#19 Jag tyckte det du skrev i inlägg #15 var väldigt klokt och vackert:

"Hur aurororna mognar av lärdom och vishet".

Det finns inga rätt eller fel överhuvudtaget och ofta är det spontana det mest talande.

Kram /Hellas

I-am
0

Detta kort säger mig att två människor möttes med stor kärlek och att det sedan har avtagit, slentrian. Man går liksom brevid varandra. Men att man kommer ta sig igenom det för att sedan hitta tillbaka till den otroligt starka kärlek som fanns i början av förhållandet.

Harmoni värme och stor kärlekGlad

[MargaretaA]
0

Jag ser ett moget par som har levt ett långt liv tillsammans och vuxit ihop.

Från början fanns två frön som under årens gång vuxit upp till stora kraftfulla träd. Två individer, nära varandra. Till slut har kronorna sammansmält, nästan till ett, men de är ändå fortfarande två eftersom kronorna har olika färg. Höstfärgerna associerar jag med livets höst.

Eija
0

Dåtid: Hmmmmmm…..fick till mig två syskon som har växt upp tillsammans med ett starkt band till varandra, som man ser i topparnas förening, men ändå så olika p g av de olika färgerna…

Den dåtida kontakten är stark och kommer inte att brytas trots att dom har sina egna familjer nu…

Cristine
0

Framtiden är när själen gjort sin resa i kosmos och kommer tillbaka till sina rötter.

Kvaser
0

Oavsett hudfärg så ska vi ta vara på varandra och stå enade. Lyckas vi med detta, så ska en ny vår skina på oss. Den är fylld med ljus och insikt och borta är alla skuggor som skymt våra sinnen tidigare.

Vi växer tillsammans och lämnar det som en gång var våra rötter, för att sträcka oss mot skyarna. Där kommer vi att finna allt vi någonsin drömt om, hos alla och i oss själva.

Tillsammans är vi starka !

Det är min tolkning *s*

Kram på er…!

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

[Hellas]
0

Nästa kort att tolka, kom även ihåg att det finns en siffra som kanske också innebär någonting för just dig Flört!

Kan Du beskriva vad detta kort symboliserar för dig i:

Dåtid
Nutid
Framtid

Kvaser
0

-Ja, vad kan man säga.

1. Hennes ungdom var en mörk period i hennes liv, där hon tog ett par ödesdigra misstag.

2. Men nu så plågas hon av sitt samvete, på grund av alla  dåliga val och beslut hon tidigare gjort.

3.Men framtiden ser ändå ljus ut, eftersom hon tycks blomma ut i all sin prakt…..vis av de misstag hon tidigare gjort..

Åttans innebörd….rättvisa ska skipas och den som har rent mjöl i påsen skall inget frukta.

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Jasmina
0

1 "efter regn kommer sol" Livets upp-och-ner gång i en ständigt avlösande bana. Ständiga motpoler i all oändlighet.

Alternativt

2 kampen mellan gott och ont/mörker och ljus. Att segra över kampen med sig själv och kampen med de inre demonerna = befrielse och förutsättning för ljus och växande…

Flummigt? Låter så… :o)

Cristine
0

Rädsla för att möta livets sanningar

Mötet med dem och uppvaknandet

Födelse!

Katarinaj
0

Det jag får till mig först är att nu kan det inte bli/kännas värre ångest, vanmakt, vansinne allt känns "skit" det kan inte bli värre, här finns alla "mörka" känslor, man har gått igenom hela registret.

Katarinaj
0

Framtid - Om man inte ändrar sitt handlande/tankegångar kommer man att må sämre och sämre och inte veta varken ut eller in. Dags att förändra nu…

[Hellas]
0

Vad duktiga ni är, det är så himla kul att se de olika tolkningarna som ändå på ett eller annat sätt tangerar varandra.

Härligt :)

Jasmina
0

Tack till dig Hellas - detta är en mycket intressant tråd/övning! Hoppas du har fler symboler

Thank you emoticon smiley face animated

[Hellas]
0

Det kommer fler men jag tror att vi får välja lite svårare symboler :)

[Hellas]
0

Dagens symbol är kanske lite mer spännande….eller kanske inte :)

Katarinaj
0

För mig symboliserar den händelser på ett positivt sätt. Det finns en stabilitet i det man känner och gör. Harmoni. Man vågar, är trygg i det man ger sig in i även om det är nya utmaningar.

[Hellas]
0

#37 Tips, prova med att vänd på bilden, vad ser du då, vrider man på en bild ser och känner man ofta lite olika saker

Katarinaj
0

Ska ställa mig på huvudet Flört

Om jag hade fått den här bilden i en läggning för en specifik person/fråga, då hade mitt svar antagligen inte varit detsamma.

Jasmina
0

Jag får jobbiga känslor med denna symbol. Vacum, tröghet och motigt men med så mycket kraft att ett flödande rörelse är möjlg…. :o)

Aimosdotter
0

Jag scrollade snabbt ner för jag vill inte påverkas av era kommentarerSkrattande

Jag tolkar kortet som en djup andlighet och en kreativitet som samverkar (typ Eleri-Ts alster). Det finns en helande kraft som är stadig,"rotad".

Kram

Aimosdotter
0

Andra bilden

Dåtid

Känsla av maktlöshet. Många som vill ha hjälp och som får den också men orken hos givaren tar slut.

Nutid, medveten av hjälpande händer som ger kraft åter. Man ska bara se till att var tacksam och ta emot den.

Framtid, När känslorna balanserats finns möjligheterna där. Guider kommer att hjälpa till att öka medvetenheten för det andliga.

Cristine
0

#36   Glädje värme och insyn i andevärlden

Aimosdotter
0

tredjebilden

Det röda för mig är starka kännslor. En person som kan visa och ge otroligt mycket kärlek. Likväl bli fruktansvärt arg. Det vita är mycket andligt medvetande.

Personen arbetar med att tygla sin ilska och bejaka sin passion.

suzies
0

WOW!! Skrattande… jag tänker på en varm och tempramentfull person…  med krav både på sig själv och andra…som ger mycket av sig själv ..varm och omtänksam… med en enorm kreativitet och skapar glädje när andan faller på

definitivt inte rädd att ta i när det behövs och som har en mycket stark passion för det andliga ….. har en förmåga att följa flödet……känner en mental inre frihet … är jordnära… och som verkligen uppskattar moder jords gåvor …  möjligtvis född i skorpionens tecken……. …

En för mig mycket intressant person……..???  Är det du Hellas?

[Hellas]
0

#39 *Skrattar*, Katarinaj, du är för kul, inte ska du stå på huvudet….kanske kan du vända på skärmen istället *asg*

#45 *Fniss* Nej, det är inte jag, jag har i den här tråden valt att bilderna inte ska direkt assosieras med en person. Men ibland när man ser en symbol eller fär så kan man få en bild av en person, kanske mormor eller farmor eller en forum medlem. Får man känslan av en mormor, ja då kan man tolka just det, vad står mormor för, visdom, trygghet eller kanske rädsla om man var rätt för lilla mormor.
Men visst skulle den person du beskriver kunna vara jag och visst har jag klor i mitt Tecken, men det handlar mer om Kräfta *Ler*.

Kul och intressant bild är det i vilket fall som hellst.

Frejzan
0

Höst, höga energier, värme, Livets höst, cykler

Om jag tänker på årstidsväxlingar så är hösten föregångaren för vilan under vintern och hösten brukar ha varma härliga dagar, vackra färger, hög och klar kvällshimmel, mörkret kommer åter med vacker stjärnhimmel.

Jämför vi det med människans livscykel så brukar vi säga livets höst, när ålderdomen kommer. Då har vi en massa erfarenheter, upplevelser, ofta ordnad ekonomi, barn och barnbarn och kanske även barnbarnsbarn. Familjen har blivit stor, mycket kärlek, men även krassligheten har börjat infinna sig.

Runt träden ser man energin. Det är det levandes aura. Allt levande har sin aura, sin energi. Dom lyser upp av ett inre sken.

Choklad
0

Typiskt mig, jag hittade denna tråden försentRynkar på näsan

U R us

millam
0

För mig föreställer det två personer, en äldre och en yngre, som är nära sammanbundna med varandra. Mycket kärlek. Både det förflutna och frantiden, likson nutid som jag upplever starkast, är ljus och kärleksfull.

Fäster mig särskilt vid färger, healingfärgen himmelsblå, rosa för hjärtat och kärleken, gult för glädje. Men den ena, äldre har haft sina prövningar, stammen är "rynkig". Två personer, ändå egna individer, i perfekt samförstånd. Rötterna väl förankrade i jorden.

Bilden förmedlar glädje o harmoni

millam

Singolite
0

#48 Spelar väl ingen roll, inget kan väl vara för sent, bättre sent än aldrig… Eller hur, så jag har tolkat alla tre bilder bara för det. Flört

Första bilden:

Allt liv i skapandets stund, en själ i evighetens magiska värld där allt är då, allt är nu, allt är sen. En själ till två i trädet själens port, dit vi går, dit vi äro och mötes igen. Frihet, ja frihet uti evighetens port, där du och jag åter ses. Allt belyses i klara färger och tron, tron på frihet och våra själars existens du ej kan tvivla på. Trädets symbolik för vår själs existens, ur trädets stam vår kraft vi får att mötas vi två. Och här vi hämtar kärlekens kraft att åter klara nästa steg. Jag minns mitt träd det lever än, det står där så stolt uti många herrans år. Jag planterade det för dig och du planterade ditt träd för mig och här vi möts våra själar idag. Eller var det igår, eller i morgon, nej det spelar ingen roll, vi är dock en, men ändå två.

Skönheten, ja skönheten så underbart vacker den är, det är du, det är jag, vi är en skönhet tillsammans vi två. Du tror att skönheten sitter på utsidan, nej det din bild säger är ej sann. Du måste söka i djupet, i stammen i trädets rot och där du finner grunden till allt du ser. Inga klara färger i ditt yttre öga kan nå, ej heller finna de inre färgerna i djupet. Där allt ej existerar men ändå allt finns till, där ska du söka kärnan till alla de färger som sitt Inre öga uppfattar. Det är ej en bild i detta slag utan en bild man ej kan finna i denna nivå.

Allt finnes bakom denna bild, där tonar något helt annat fram, och där finns du, där finns jag men du och jag är bara ett. Där finner vi helheten, där finner vi allt existerande. Och där bakom finns bara en enda färg, det är inte rött, ej orange, inte heller grönt, jag kan ej se något gult och hur jag än söker lila ton kan jag ej finna, det blåa finns inte här. Här är du här är jag, här är allt inget, inget är allt. Kunskapen finns redan inom oss, kunskapen finns i våra själar där allt är då, allt är nu och allt är sen i en tid bortom allt annat du ej kan se med ditt mänskliga öga.

Andra bilden:

Helvetets arma sliter i dig, du skriker, du ber om hjälp. Vem håller dig kvar, men drar i dig, nej, nej du vill ej se, du kämpar, du slåss, du vill bli fri, fri från smärta, fri från allt som håller dig kvar. Du vill inte se, du vill inte känna de klor som klöser dig och de märka moln som finns omkring. Men då du släpper dina destruktiva tankar, din plåga, sin sorg och inser att dina rop ej når ut då kan du finna det du söker i ditt liv. Då öppnar sig livet igen, då finner du det klara och blommorna kommer att blomma för dig igen. Då kan du springa på ängen som ett barn igen, då kan du hoppa i pölen och skratta, då leker livet igen och du blir åter hörd.

V111 ligger i dåtiden, det som varit, men helheten finns idag i åttan som är sammanhängande. Det är idag du gör dina val, det är idag du skapar den du blir i framtiden och det du vill uppleva framåt. Det är bara dina egna val, det är bara du själv som kan bryta dina negativa mönster och skapa ett nytt tänkande och kreativitet i Ditt liv. Allt finns tillgängligt för dig, så ta vara på det du kan få och lämna dåtiden bakom dig och låt det bara lösas upp i tomma intet.

Tredje bilden:

En frid i själen, sakta rinner livets blod, så stilla, så tyst att inga ord behövs. Fridfullhet så ljuvligt skönt, så härligt att jag kan sväva stilla i ljuset bakom dess skapande. Där vid klippans brant skapar jag bilder utöver mitt tänkande, över havet där nedanför blir det röda helt plötsligt blått och djur i alla de former blir skapade. Jag är en del av livet, jag är en del av allt omkring och det jag skapar blir till glädje för andra, såväl ett litet kvalster som plågar mig trots att jag inte kan se den eller valen som simmar där i havet. Allt flyter samman så stilla, så fridfullt till en helhet där vi alla följer flödet som tar oss med till förändringar, förändringar som hela tiden sker och som vi inte kan hindra. Vi flyter med i samma stilla ström mot nya kunskaper. Och när vi nått ända fram så finns bara stillheten kvar då allt har stelnat och står stilla. Där slutar allt, där slutar livet.

Choklad
0

För mig är träden en symbol för evig kärlek, de finns hos varandra och stöttar varandra genom livet. I alla väder och motgångar.Genom nytt (våren) och gammalt (hösten)

U R us

[Hellas]
0

Vad kul att den här gamla tråden fick liv och självklart är det inga utgångsdatum för sybolträning *Ler*

Singolite, det var verkligen en inspirerad tolkning och det är nog inte första gången du gör det hellerSkrattande.
Tack för den :)

Det är just de inspirerade beskrivningarna som är så underbara att läsa och det krävs övning innan man kommer dit, men de som är där liksom bara skriver utan att tänka det bara flyter på och ord skrivs som kanske normalt aldrig ens används av skribenten.

Choklad
0

# 36

livet som flödar, kärleken

U R us

stina63
0

Härlig bild, jag försöker mej på symboltolkning,,ler.

Känner att det är många järn i elden känner flöde. Kärlek finns där inom men döljs av en slöja. Alla sinnena är öppna men döljs för andra. Har många runt omkring sej men är ensam ändå.

Singolite
0

Tack, nej långt från första gången, är ju medium, tarottydare och dessutom författare. Flört

Tack för intressanta bilder.

silverfox
0

För mig kommer det en otrolig värme. jag får även till mig att som fallande löv, kommer våra drömmar.  Av färgerna känner jag  mer  att det som var igår  ska vi glömma och gå vidare. Känner också av  att det som landar på marken kommer att växa upp igen och med det menar jag att livet som vi lever på ett eller annat sätt kommer att  gå igen.

Jag har inte läst något av vad någon annan skrivit innan jag skrollade ner och skrev. 

Kram Elisabet/Silverfox

silverfox
0

Bild nr 2

silverfox
0

Här får jag till mig någon som känner sig fjättrad av något. skriker på hjälp att bli av med detta. Vill bli fri från vad jag tror, någon/några som tar för mycket energi från denna någon.

Men även att det ljusnar så småningom.  Kommer att säga ifrån och bestämma över sitt eget liv.

Och när det händer så kommer någon att blomstra..

silverfox
0

Bild 3.

Här kommer en som lever i nuet, det gamla är glömt och nu strömmar energierna som aldrig förr.

Tar tillvara på allt  som är viktigt och lärt sig att det som är förr ÄR förr

ringblomman
0

Nu hittade jag denna roliga tråd,,jag ÄLSKAR att studera och klura ut saker ,,detta är mina svar..

Bild 1:Vacker bild…

Dåtid:

Stöd till varandra det ena gula trädet är mindre i år/känslor och behöver stöd av det rosa ..de växer samman..Mycket kälek,,ser hjärtat mellan dom..

Nutid:

De står enade stadigt tillsammans ,,lycka att de har varandra när det blåser i livet ..Mycket kärlek..

Framtid:

De går in med styrka och mod iframtiden och med kärlek åter igen ..Livets träd!

Bild 2:Oroande bild.

Dåtid:

Något negativt har hänt,sorg,förlust,eller oenighet inom sig självt.Känner att det sliter..Men ej förgör..

Nutid:

Ser ljuset ,,blommor bådar gott i slutändan..

Framtid:

Får rätsida på problemet och kommer ut i ljusare framtid ,stärkt..

Nr 8 säger mig att det finns 2 val i livet (jisses det bara kom)det köper jag =två cirklar i en 8 =vägskäl…

Bild 3:

Flöde tänker jag på,,positivt flöde ,åt båda håll..energi som flyter .Balans..

Åhhh vad kul detta var ,,,MERA….

Hoppas någon läser detta så inte tråden är helt ute ..

mvh jenny

Britt-Marie
0

Bild 1

Någonting nytt kommer ur det gamla. värme, nya genrationer och släktträd.

För mig känns det hela tiden som att någonting nytt är på väg. En ny genration tar sin början. Värmen i känlan av att det kommer nytt ur det gamla. Energier från andra sidan säger- gläds med det nya. fastna inte kvar i det gamla. Sörja får man, men fastna inte för djupt i det, för nyheter är på väg.

Vinter blir till vår, vår blir till sommar och sommaren går över i en färgrann höst och höst går över i de första snöflingorna. Allt går runt och runt och kommer åter. Så även livet, det kommer nya små individer som skall axla ett liv framför sig.

Tala om det gamla och gamla, glöm inte bort. Men glöm inte heller att glädjas åt det nya och framför allt nuet.

Av två kommer flera,värme och kärlek och lite där i mellan.

Britt-Marie
0

Bild 2

1 Hennes barndom var svår, runt 8 års ålder var hon med om någon ting svårt som lagt sig som ett stort moln över hennes huvud.

2 En hand lyfter nått från hennes huvud, men ångesten finns där ändå. Men det var ju inte hennes fel. Hon måste försöka glömma och gå vidare. Låta den där handen lyfta bort det som hon kännt som skuld. Ta bort hennes ångest.

3 Det kommer att ta tid, men det kommer att gå

Britt-Marie
0

Bild 3

Flöden, som att hälla färg i ett rinnande vatten. Blodet i ådrorna får flöda fritt och och känslorna får flöda fritt.

Choklad
0

Hennes rädslor är så överväldigande att hon måste skrika ut dem, vilket är bra. För då kan hon börja om på nytt , allt kommer att bli renat av att hon säger vad hon känner. Men hon blundar under processen och kan inte se att det nya som finns strax ovanför henne, hon ser inte hur nära det är till förbättring.

U R us

Choklad
0

Åttan är en evighets siffra för mig. Den kan betyda att allt går i "cirklar" och att ; ur kaos föds det harmoni.

U R us

lenau
0

Gråter Jag känner en människa med ett väldigt jobbigt förflutet. Hon har haft en hemsk barndom. Nu kan hon äntligen  börja släppa de gamla känslorna och minnena och satsa på framtiden istället för det förflutna. Hon lägger det gamla bakom sig, istället för att ständigt haka upp sig på gamla oförrätter. Hon börjar äntligen hitta sig själv igen! Mer och mer ljus visar sig i hennes liv Underbart!Glad

[rore]
0

jag är ju sent ute. det har gått ett tag sedan bilden lades ut. men jag chansar o lämnar min tolkning i alla fall.

när jag såg kortet kändes det som då tids form. men allt eftersom verkar det gå framåt i tid, jag skriver helt enkelt bara ner det som kommer till mig.

Passion, eldigt humör och vilje styrkan i två personer, sen på nått konstigt vis så blir det bara en person kvar. den personen utstrålar styrka och handlings kraft till sin omgivning.

men i själva verket känner sig den personen otillräcklig o sårbar i sig själv och inför sig själv.själva kortet inger hopp och tröst

ja?? finns det nått rätt eller fel i detta?????

Käns som om det handlade om mig Obestämd eller??

Fonrims
0

Jag har ingen som helst erfarenhet, men vill också gärna prova.

Dessa känslor får jag när jag ser bild 1:
Liv, energi, två motsatser som blir ett, harmoni, förändring (på ett positivt sätt), styrka trots motgång, kärlek

Bild 2:
Utanförskap, känslan av att ingen förstår, frustration, stormvarning, önskan att bli fri

Bild 3:
Liv, harmoni, rörelse, något som växer/nytt liv, kärlek, graviditet

[Hellas]
0

Det som är det enkla och det svåra med symboltolkning är att det inte finns några svar.
Enkelheten:
Allt är upp till betraktarens ögon att känna in vilken känsla man får, vilka bilder kommer i samband med symbolen, vilka tankar osv.
En symbol tolkas olika av olika individer.
Man behöver aldrig vara orolig över att göra fel.

Svårigheten:
Är att det inte finns några supersvar, vi människor är så otroligt invanda med att det alltid ska finnas ett svar på allt, i skolan är det antingen rätt eller fel på en fråga och man bedöms alltid efter ett redan förutbestämt rättesnöre.
Med dessa förutsättningar som vi bär med oss är det svårt att börja tänka utanför ramarna och verkligen känna efter i sitt egna, högre jag och via sin intuition vad man verkligen känner/upplever.

För mig är det som bäst när jag kan titta på en bild och sedan börja beskriva den och att det kommer ett ordflöde som bara rinner som vatten, det flödar mjukt fram och ju mer man pratar eller skriver, desto mer ord kommer.

[rore]
0

JA Hellas! jag kan inte annat än hålla med dig./

Jejje87
0

Jag kör väl fast jag aldrig gjort detta förut :)

Bild 1 : Kände mig Kylig, Stel och yr. Det var som att jag ville få det till något vackert (för jag tycker att det är en vacker bild) men det vackra var inte vackert för mig..

kort o gott.

Jejje87
0

Bild 3 : Avslappnande. Något positivt. Spännande - det började pirra i mina underarmar.. Någonting nytt..