Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 878 ggr
Anna-H-K
0

Frigörande dans

Någon som testat?

Jag har testat detta för första gången i mitt liv(Älskar all annan dans oxå) & kan lova att jag kände mig som en "ny människa" efteråt…Om man ska jämföra så var känslan som efter en härlig, lyckad Meditation!

Man kanske skulle dra ihop ett gäng till frigörande dans i månens sken Tungan ute    God kväll alla ö-bor!

Shar
0

Åh, har velat många gånger men alltid backat ur… Den blyga tar över, men ån gång så tar nog den modiga över!

Ser underbart ut!

Shar Skäms

Anna-H-K
0

Jaa…Jag lovar dig…du kommer inte att ångra en sekund om du testar…Jag har blivit riktigt "biten" av den härliga dansen…Släpp loss alla hämningar & kom me du oxå Kyss        Kram

Shar
0

Ska samla lite mooood…

[outgrundlig]
0

Nu kommer en dum fråga från mig igen! Vad är frigörande dans då? Är det något inom det Mediala som jag inte känner till.

I övrigt så har jag dansat en del och känt mig frigjord men vill gärna veta vad du menar så jag kan pröva på något nyttTungan ute.

Anna-H-K
0

#4 He he…Jag tror att man kan känna sig "frigjord" av alla danser :) Men i just denna så är målet som det låter "att frigöra energierna"…Att rena sig från negativitet & ladda upp med nytt! En del kanske upplever det som en "galen dans" men upp till var & en att bedoma :)

Kramen

Britt-Marie
0

Dansa tycker jag om, men har aldrig provat frigörande dans.

Sätter ibland på musik här hemma och kan dansa runt ibland fast jag är helt själv. Ett skönt sätt att röra sig på. Nu har det inte blivit så mycket dans efter mina op, men bara jag känner mig starkare så, så blir det nog lite dans igen.

Anna-H-K
0

#6 Samma här…Brukar dra på musik(olika för vilken sinnesstämning man är i eller vad man ska göra) Dansar gärna disco med mina knoddar så det slår gnistor i vardagsrummet..Tar gärna till lite hårdrock till städning..osv

Snart kommer du att kunna röra dig obehindrat igen Britt-Marie!

Kram

Britt-Marie
0

Precis som du skriver så blir det olika musik vid olika sinnesstämmningar. Ofta lite rockigt till städningen som du skriver, då går det lättere och jag brukar tänka som så då jag städar, att se det som ett motionspass. Nu har det varit även lite lugnt på städfronten ett tag, får ta lite i taget. Men är på väg mot rätt håll alla fall. Men jag har inte mina reserv depåer laddade. Jag får se till att inte avverka de depåer som är laddade. Jag brukar jämnföra mig med en växellåda, att vilken växel kan jag lägga i idag, kan jag växla upp eller måste jag växla ned. Det är ganska länge sedan mina op blev gjorda, men det var en gallop som gick fel, så det blev lång tid på lasarettet och lång återhämtningstid.

Men jag tror dig Anna-H-K jag kommer i form igen.

Kram

molly57
0

Frigörande dans är helt underbart. Tyvärr vad det allt förlänge sedan jag dansade. Jag brukar dansa själv,hemma. Känner mera bekväm med det. Jag har både band o boken. Men det kanske är en fingervisning (inlägget) att jag ska leta  fram bandet,och börja dansa igen. Det kommer fram så, mkt under själva dansen. En sorts mediation.

Gillar att dansa fritt annars också. Styrdans är jag tyvärr jag inget vidare på. Är som en trasig kundvagn. Styr man åt höger,går hon (jag) åt vänster..

[outgrundlig]
0

Jag blir så glad av att se att ditt inlägg inte innehöll någon mystisk dans speciellt för frigörande.

Eftersom jag inte fått ett svar på annat vill säga,

utan kan bara läsa mig till. Tror att jag gjorde mig känd påStenaLine båten en gång för länge sedan då jag dansade frigörande dans. De diggade mig oerhört efter detta och önskade att de hade kunnat frigjort sig så som jag. Nu skall jag upprepa detta i mitt hem en dag i veckan som påminnelse om att det är möjligt.

Fast jag e ju äldre nu….få se hu de bli me de Glad

Ljuset
0

Håller med er andra att det är helt underbart och härligt att dansa loss till musik. Att bara släppa loss och röra sig precis hur jag vill. Faktiskt så var det ett tag sedan sist jag dansade. Så imorgon ska jag skaka loss här hemma Skrattande.

Thyra4
0

Jag har också provat på Frigörande dans flera ggr och olika sinnesstämningar kom upp nästan varje gång. Men det var avslappnat och skönt efteråt och då avslutade vi med att ligga på golvet och bara slappna av.

Anna-H-K
0

#10 Skrattande De är go du….Klart du ska göra det nu oxå..Härliga takter!   Kram Anna

#11 & #12 Visst är det en speciell känsla..Kram

[outgrundlig]
0

#13 GladTack detsamma!

[Pirkkolino]
0

#0 Frigörande dans.

Jag kan berätta, att den typen dans jag har haft med mig när jag föddes. (För den här gången på jorden.) Min pappa berättade, att jag började dansa så konstigt som ingen kände till, redan som ett litet barn. Mitt medvetande minne om min dans börjar cirka 4 till 5 årsålder. Då hade pappa redan hittar namn på min dans. "Hottentott dans"

När jag blev äldre, fattade jag. Min dans var blandning av Meditation, yoga, gymnastik och dans. Många år sedan deltogs jag i en grupp som kallades, Meditation och frigörande dans. Då kom jag på fakta. Pappa hade rätt. Jag kommer att vara hottentott hela livet ut. Skrattande