Starka Energier!?
Nåt som jag har funderat mycket på är hur paranormala energier kan bli så starka?
Att små föremål flyttas, fotsteg hörs, dörrar stängs och öppnas av sig självt, lampor blinkar, etc, etc….kort och gott vanliga händelser i ett spökhus kan jag förstå, för att detta kan ju vi "levande" också göra.
Jag vet ett mycket hemsökt hus (tyvärr förhindrad och säga vilket..sorry!) som har alla dessa vanliga fenomen…jag har själv varit där, så jag vet!
Men ibland kan energierna bli så starka att hela huset nästan lyfter och en stor sten på kanske ett ton i trädgården flyttas ibland flera meter. Ibland kommer det så kraftiga dunsar så att hela huset skakar och ger upphov till öronbedövande ljud. Även avgrundsvrål har hörts.
Hur kan detta vara möjligt?….Jag menar att vi "levande" människor inte kan orsaka dessa krafter på egen hand.
Är det demoniska krafter som ligger bakom dessa fenomen? eller vad?
Vad tror ni?
mvh;
Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Intressant! Jag tror att det krävs en stor portion energi för andevärlden att "komma igenom"…Vi märker det som tex störningar i elektricitet osv…Det där med stenen som förflyttades lutar mer åt "naturens krafter" tycker jag!
Men icke att förglömma…tankarna som är så enormt kraftfulla!
Kram
# 0 Jag skulle också vilja veta samma som du…men om man tänker på hur naturen hänger ihop och allting i vår värld och utanför, så är det inget egentligen….konstigt att en person som finns och lever här och nu inte har sådana krafter,,jag vet inte, vi kanske är bundna i vår fysiska kropp och den omöjliggör en hel del av dessa energier? Kanske vi måste lära oss först? Kanske det är det som allting går ut på ? ..nej nu svamlar jag igen …Men det huset skule jag vilja se.
U R us
Min syster berättade om en man som har "påhälsning" hemma, han ställer sina skor i hallen inne på kvällen, när han vaknar på morgonen så är det någon som ställt ut dem på trappen…lika varje dag.
Jag undrar hur de kan lyfta saker och flytta runt :-) får börja sätta upp en dold kamera nu på nätterna tror jag .
Kram Jile
Jile - ja, det kan man undra. I det huset som jag talar om, flyttas föremål hela tiden. Där finns också ett par gamla näverskor som tycks vandra runt av sig själva…..man kan hitta dom på det mest märkligaste ställen.
Anna - mitt bland alla historier om spöken i huset finns också rykten om naturväsen. Det ska finnas "småfolk" på vinden….så det är inte omöjligt att det rör sig om naturväsen, när det gäller stenen.
Choklad - ja, vi snackar ju om otroligt starka krafter. Det verkar ondskefullt. Men med gårdens något bisarra och tragiska historia så sätter det sina spår. Flera har dött av hemska, våldsamma och tärande sjukdomar. En kvinna som låg döende efter en svår sjukdomsperiod blev våldtagen på dödsbädden, ett barnmord har skett och knivslagsmål, smuggel, etc. Men trots det verkar husets flera spöken ganska harmlösa och goda. Men, som jag sa, så kan dessa kraftiga energier äga rum ibland. Jag misstänker att det kan finnas en portal till andevärlden där och ger upphov till alla märkliga fenomen. Jag har gjort hur många evp-inspelningar som helst i det huset….börjar nästan bli trött på det :) och jag har fått med många olika röster…både på svenska och engelska!
/Fredrik 
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#0 Jag är en som har funderat samma sak som du och skapat egna teorier om saken. Jag har upplevt så mycket om starka energiers "konst" enbart i mitt eget hem, att jag tvivlar ingenting vad andra upplever. Själv har jag slutat att hitta logiska förklaringar. Jag har "givit upp" och säger till spökar. "Ni vinner". 
# 6 jag också….det är bara att hänga på och se glad ut…det är ju jättekul att få uppleva allt. Man får hoppas att de tar det lugnt bara, man är ju bara människa trots allt
U R us
#7 Jag pratar med spökar så som de vore vara levande. De blir bara sur mot mig, om jag försöker bortförklara, att de inte finns längre.