Affirmationer
Hur ofta säger vi till oss själva…
* Jag står öppen för framgång
* Jag tar emot pengar från nya källor
* Jag är begåvad & unik
* Jag Älskar & bejakar mig själv
* Jag välkomnar Kärleken i mitt liv
* Mina relationer är harmoniska
* Allt jag behöver kommer till mig
* Min kropp är frisk & stark
* Jag känner mig lugn & trygg
* Jag är vacker & Älskvärd
Jag själv använder mig mycket av affirmationer & det har hjälpt mig väldigt mycket på vägen…Dessa var några av texterna som jag har på mina kort…Brukar smyga in ett & annat till mina tonåringar ibland & får givetvis kluriga blickar & en & annan kommentar "Så där kan man väl inte säga & skryta om sig själv hmm".. Kan man visst det 
Värt att testa….Kram på er!
Att affirmera kan ju aldrig vara fel, jättebra tips på affirmationer !
Kram
Amor Vincit Omnia

#1 Tror de flesta av oss mår gott av dem…& övning ger ju färdighet som sagt :) Svårt till en början men kan bara bli bättre & bättre!
Kram till dig Mads

Jättebra tips Anna-H-K.
Brukar själv använd mig av Affirmationer. Om jag står för en uppgift tex så kan jag säga.
- Jag Britt-Marie klarar det här nu
- Du Britt-Marie klarar det här nu
-Britt-Marie klarar det här nu.
Detta var tips som jag fick från min svägerksa för många år sedan. Kan ta till vilka meningar som helst för olika tillfällen.
Jag har även en burk, där jag skrivit små lappar på när någon sagt någonting posetivt till mig eller om mig, som jag tar fram då och då. Jag har ett tex där det står du är en så bra mamma och den lappen betyder så mycket för mig. Det finns även en som det står du gör mig glad då jag ser dig och då tänker jag på meningen som jag brukar skriva. LE OCH DU FÅR ETT LEENDE TILLBAKA- det brukar stämma ganska bra. Kom på att jag nog skall gå och ta upp en lapp av dessa jag har i burken ikväll innan jag skall somna.
Dina Affirmations meningar var jättebra att ta till sig. Tack för dem
Britt-Marie

#3 Tack själv Britt-Marie…Ska nog skaffa mig en affirmationsburk jag med
Att sätta dessa lappar där man ser dem ofta tex kylskåp(säger då jag som är ett matvrak) eller på badrumsspegeln osv gör ju att vi "tänker till" varje gång! Kram Anna
Jättebra är detta. Jag har själv använt mig av affimation och det lyckas varje gång,

Ingen dum ide det där med att sätta upp lapparna så man ser dem dagligen. Då blir man ju påmind om att det är ändå många där ute som gillar vad man gör och att man är betydelsefull för andra. Man kan lätt glömma bort det ibland. Att man faktiskt är betydelsefull för andra.
Jag har nyss blivit farmor till mitt första barnbarn och jag känner mig betydelsefull för henne och föräldrarna. Om föräldrarna har nått att fråga om och jag kan svara så gott jag kan. Att få hålla den lilla känns betydelsefullt för mig. Älskar lilla Thea så som är 12 dagar gammal.