Anden i glaset
Jag har testat Anden i glaset flera gånger nu, ingen av dessa gånger har detta fungerat.
Måste man ha ett riktigt ouijabräde för att detta ska fungera, eller är detta rent usagt bullshit?
Vad gör jag för fel?!
Jag är en väldigt tvivlande människa, jag vet inte om jag tror på "den andra sidan", och därför försöker jag få svar, men inga får jag. Det skulle verkligen vara jätteroligt om jag fick det bevisat för mig att det Går att ta kontakt med "den andra sidan".
Lotta
Ingen som har någonting att säga om detta? 
Om du är helt okunnig inom området så avråder jag dig starkt från att försöka dig på anden i glaset… det är starka krafter du leker med och om du inte vet hur du ska hantera det och bara leker med detta utan mening eller mål så kan du locka fram otrevliga energier som du kanske inte kan hantera.
Försök istället få kontakt med någon kunnig som kan vägleda dig och hjälpa dig.
#2 Men det fungerar ju inte, och jag har haft med mig en tjej som sysslat med mkt sianser och sånt en gång. Och hon hade aldrig heller testat just detta förut, och hon sade att det kanske var någonting påhittat som egentligen inte fungerar.
Jag har aldrig förstått varför det är så "farligt" att testa detta heller, jag känner många som hållit på med detta, men ingenting har hänt. De som påstår att det har fungerat har inte heller råkat ut för någonting.
Det känns verkligen som påhitt alltihop :/
Jag har varit med om saker, och när jag var yngre körde vi Anden i glaset som en kul grej ända tills det hände mindre roliga saker.
Sen när jag hade fått lite mer insikt provade jag igen, och då fungerade det på ett trevligt och avslappnat sätt, förutom att man inte vet vad man får så att säga…
Om du nu inte tror på det, varför vill du då köra det?
Håller med esile….Har själv hållt på med Anden i glaset i min fagra ungdom, och visste inte bättre…..själv råka jag inte illa ut, men vet inte om det var det som sen satte igång en massa spökerier på det lantstället som jag med flera höll på med detta….
Ägarna visste att det skröppa mycket i den stugan, men det tillkom lite mer saker efter detta…..
Så idag skulle jag aldrig gjort det igen, och jag gör inte det heller…huuuga mig……
Jag har fått min beskärda del av andemöten och jag gilla inte det som skedde då, och efter många års tillbaka visande, så har jag äntligen fått det lugnt på den fronten, och idag så kommer möterna på ett mer harmoniskt sätt, så jag hinner inte bli rädd ens….(Jag är en räddhare när det gäller sådant, efter att ha upplevt dom lite för närgångna i min smak)
Så mitt råd är oxå att om du absolut måste göra Anden i glaset, så skall du ha en person med som har erfarenhet inom detta, alltså inte en som kanske har varit på seanser o så, utan en som kan ta kontakt med andra sidan….
kram från mig
Eija

#4 Det är väl trevligt at vilja vigda sina vyer?
#0 Alltå jag vet inte om ni gör det fel eller inte. Har själv inte haft någon lyckad session med det där, ett försök som avbröts.
Okej visst kände jag ju av att dom närmade sig, men det kan ju ha varit för att jag var där. Hade dom gjort det utan en lyhörd närvarande kan jag ju inte svara på.
Men försöket avbröts innan de kom nära nog för en reell komunikation. Sedan lades mycket energi på att sopa hela grejen under mattan, byta stämning.
Det beskylls mycket över att det skall ledas till illa saker, väldigt mycket mytompsunnet. Jag föreslår att du inte låter dig avskräckas, men iakta försiktighet, utifall att. Man skall ju egentligen inte göra någonting man inte kan städa upp efter sig i.
#0#
Jag avråder dig för att fortsätta med den verkamheten! Skippa ´anden i glaset´ helt.
Som yngling testade jag och några nyfikna vänner det en gång, men vi avbryt det hela på min inrådan, för jag kännde att vi fick in något verkligen obehagligt!
Jag vet inte om det är en slump, men på platsen vi testade den grejen (anden i glaset), hade det skett ett mord för 300 år sen, och enligt lökalbefolkningen så går denna piga igen fortfarande ….
Jag kände av hennes närvaro, men det var vid en å på en kilometers avstånd ….
Så, skippa Anden i glaset om du vill ha sinnesro ….. För får du in något elakt, kanske du får ha kvar det hela livet! En kompis till mig, lever med det, och hon är på väg att missta förståndet, bl a av alkoholen …. Hon flyr in i alkoholens väg för att "slippa" …. Ett dåligt sätt att komma undan ….
#8…??? Vad var detta för inlägg? Vem kallar du idioter?
#9# Men det språkbruket kanske han talar om sig själv …..
Trist med de som har ett fult språkbruk, och div påhopp!!

jamen varför överhuvudtaget kommentera ett så barnsligt inlägg!!
Du har rätt "Sandra" …. Jag tänkte detsamma när jag skrev mitt korta inlägg ….
Jag blir bara så irriterad när folk skriver illa till varandra. Jag tycker man ska vara hövliga och artiga mot varandra!
Kritik är bra, bara den är konstruktiv, utan personliga påhopp!
Så jag skrev i vredesmod …..
Kram till dig, vännen!
Samma här….blev bara så irriterad.
Men vi nonchalerar från och med nu.
Kram till alla. 
Jag håller med dig "mia" …. det gör vi …..

#12o #13,
Oj nu var det många som svarat
Anledningen till att jag vill få det att fungera är ju just för att det aldrig har fungerat för mig, och då har jag helt enkelt blivit övertygad om att det inte är på riktigt. Men skulle dock vilja motsattsen!
Jag har blivit avrådd att testa den slags kommunikation även av andra som säger sig vara medium, men jag fattar inte, andar "spöken" etc kan väl inte göra en illa? :/
Tack för alla era svar iaf 
#16, måste fråga dig om det är bevis du söker efter….att du vill ha någon form av andeupplevelse….då finns det andra sätt att tillgå…
Jag är en som också alltid söker naturliga förklaringar till allt som händer o sker runt en….men ibland går det bara inte att hitta någon naturlig förklaring….
Har du någongång varit på en seans t ex, för där kan man få bekräftelser….men då skall du kika runt lite så att du inte åker på någon bluffmakare, för tyvärr så florerar det sådana där ute på marknaden oxå….
Ibland kan det ta tid, men så plötsligt händer något i ens liv som verkligen vänder upp o ner på ens värderingar på livet…så blev det för mig och därför tror jag fullt o fast på att det finns något där ute, och att vi försvinner inte bara i ett mörkt hål, utan vi kommer vidare till en annan dimmesion…
Vill påängtera att jag står fullt fast med båda fötterna på jorden och är en gallrare, och tror inte på allt vad folk säger som så, utan då vill jag uppleva det själv innan jag tror….men jag säger inte heller att andra ljuger, för dom har ju upplevt detta så då är det ju deras sanning….
Hoppas att du kommer att bli nöjd med ditt sökande på detta….
Kram/Eija
Hej!
Jag har provat det för ganska många år sedan…Vill inte prova igen och du måste verkligen ha ngn som kan "städa efter"… Leken vi håll på slutade tyvärr väldigt obehaglit med mycket näsblod…så, så ofarligt är det inte…
Lycka till!
19# Nämen man ska inte ge varann på truten så det blir näsblod av det, man ska bjuda in vem-det-nu-är att sitta ner och umgås och så delar man med sig av sina erfarenheter. Innan man skiljs åt kan man säga "välkommen tillbaks när du känner för det" och har man tur kommer dom tillbaks lite då och då.
Nyckeln till kommunikation heter ödmjukhet och ger man ödmjukhet så får man det också tillbaks.
*Ghostrider - som missat den lektionen där man skulle lära sig att stänga av.*
Kära Ghostrider!
Näsblod kom från mig efetrsom jag fick stark huvudvärk (fick ingen stryk av mina vänner) helt plötsligt…Det var en lugn gäng som .Vi var helt enkelt unga och oerfarna killar och tjejer.
Man leker väl inte med elden, om man kan inte släcka den
…
Att "umgås" med andar tycker jag inte är att leka med elden. Här är alla lika välkomna att titta in och bekanta sig. Jag älskar mitt gamla, stora hus där det pågår aktivitet nästan för jämnan och åtminstonde jag trivs med att det är lite liv och rörelse här.
Jag har svårt att koppla "Anden i glaset" till något farligt och skrämmande, det är ju trots allt bara ett redskap precis som vilket som helst för att ta kontakt med andevärlden. Då är det ju lika farligt att bjuda in nån "besökare" att sitta ner bredvid mig i soffan och förmedla sina tankar och annat som finns häromkring.
Det är inte andarna som är en fara för mänskligheten utan människorna själva, enligt mitt sätt att se det hela.
Det håller jag med om…Men beror på hur man har upplevt "Anden i glaset"…
Det är aldrig fel med lite olika"aktiviteter" i huset :)…Bara mer spännande…
Har du provat själv med "Anden i glaset" då? Kan du inte berätta dina efrarenheter för oss som har en annan uppfattning?
Okej, ja jag kanske ska testa att delta i en sians med några andra. Värt ett försök iaf :)

#8 är väl vad som kallas troll????
#0 jag har gjort "anden i glaset" många gånger i mina dar… inte har det hänt något farligt inte. Men man får ju tänka efter före så man får det man ber om
innan du börjar kan du slå en cirkel runt den plats du ska sitta på med din krafthand (den hand du skriver med, slå cirkel= "rita" en i luften runt dej, med öppen hand) medsols runt dej när du sitter. Du kan ju säga något i stil med: jag slår denna cirkel som skydd och ingen som vill mej ont kan komma in. eller nåt annat som känns bra
( Jag kan tända ljus och ställa som en cirkel runt mej som "barriär" tillsammans med cirkeln jag slår…. även en rökelse i mitten kan hjälpa…)
och be om att enbart de som är trevliga skall komma. Har de något ont i sinnet så behöver de icke göra sej besvär.
Börja med att ställa frågor om det är någon där som vill samtala med dej. ställ frågor som du vet svaret på (enkla ja o nej frågor)
Var respektfull i dina frågor. håna inte…
när du gör detta ska du ha ett öppet sinne, misstro eller tankar som att det inte funkar ändå…(negativa tankar) kan irretera de andra…
får du svar som verkar stämma är det bara att fråga på. men glöm inte att man får vad man ber om… så var artig. När du är klar så ska du artigt tacka för hjälpen och att de ville ge dej tid.
När du känner att det är lungt omkring dej så kan du öppna cirkeln igen med samma hand o på samma sätt fast motsols… och säga tex: jag öppnar nu min cirkel och det onda har inte tillträde ellr va du nu har lust med o tycker e passande.
På detta vis har jag gjort och har aldrig råkat ut för något…. tror däremot att de är mycket lättretade när man använder detta som en kontakt väg och därför är det viktigt att man är respektfull o inte oförskämd… och tänker igenom frågorna före…
så lycka till o väl mött /Linda 

snälla gör det inte jag har inte blivit av med mina och det är en riktigt hemsk känsla dom tänder ch släcker ljuset ch välter saker tar på en och snälla det är inget bra=x men om du ska jöra det så får du inte vara för på och fråga för mkt ch fråge inte när du ska dö mm… när jag och några kompisar gjrde detta snurrade glasset runt runt och runt över bordet jag var så rädd.
Anden i glaset känns rätt läskigt. De flesta säger att man lockar till sig onda andar.
Jag har aldrig prövat men min mormor gjorde det. Hon och hennes kamrater fick glaset att röra sig och de fick jätteläskiga svar.
Skrev ett blogginlägg om Anden i glaset för en tid sedan:
http://missmagicgirl.blogspot.com/2009/02/anden-i-glaset.html
Det kom för mig just nu att anledningen till att Anden i glaset har så dåligt rykte kanske beror på att det leder inte till vår andliga utveckling.
Vår utveckling i att ta till oss budskap från t.ex. andar direkt och med hjälp av oss själva.
Kanske busar de till det för dem som gör Anden i glaset eller så händer ingenting, bara för att få oss avskräckta för just den metoden som inte leder till att ta emot budskap på ett tankeplan.
Det vore ju för lätt för oss om vi skulle få alla våra svar från Anden i glaset. Några kan ju vi få, men inte allt.
Ikea hade ju haft utsålt på glas för jämnan ju. :)

Tror att Anden i glaset fått sitt "dåliga rykte" just för att det pratas om att man "leker med mörka energier"! Jag tror detta helt & hållet beror på i vilket syfte man gör detta, vilken inställning man har & inte minst…vilken personlighet man är!
Min 18 åring satt med ett gäng vänner & "gjorde anden i glaset"…Dom var så upptrissade att dom till sist trodde att det verkligen var "Fan själv" som var med…
Känner man sig redan osäker, nere & kanske t om olycklig så tycker jag inte att man ska pyssla med detta…men det gäller så mycket annat oxå…Så vi håller oss kvar med fötterna på Jorden :)
Kram Anna