Filmtips
Kanske fler som är hur lessa som helst på tv-utbud och videobutikernas trista sortiment! Fick ett ryck dela med mig av tips på filmer som jag ser - om och om igen. Särskilt om det varit en lite halvlåg dag, så perfekt bara ligga i soffan och komma "online" igen…
Filmer:
WHAT THE BLEEP DO WE KNOW? Ingen actionrulle men så mycket kick i rumpan av fantastiska kvantfysiker o andra som delar med sig!
THE CELESTINE PROPHECY Ljuuuuvlig film på den gamla boken Den Nionde Insikten. Kan ses som en action i allra högsta grad. I lööööv it!
THE SECRET Lite lik What the bleep, men så nyttigt se om och om igen för att plöja nya banor i kropp&knopp för att aktiva lyckohormonet i kroppen!
CONVERSATIONS WITH GOD Ser ni den här så förstår ni hur mycket den hjälpt mig och andra efter konkurser, sjukdom o annat småplock i livet. Även här en film med handling i, kan ses som en "vanlig" film.
Kanske självklarheter för er alla med ovanstående, men jag tänkte att utifall någon nu inte hört om dem så är det alltid kul med tips. Tycker jag! Det kan ju bli några regniga kvällar också…..
Enjoy! Kramar från Elinor
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Det är bra filmer! :)
Bra tips till regniga sommarkvällar :)
Tack Trisha!!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Bra Tips Trisha!
Kan bara hålla med
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Var hittar man filmerna?

De första 20min på "The Secret". Kommentera gärna ämnet i min tråd om "Att Skapa"
http://www.andligasverige.se/video/video/show?id=2088320%3AVideo%3A668

Jag kan rekomendera min favorit "dragonfly" med kevin kostner. har ni inte sett den så gör det….
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Man kan googla på filmnamnen så kommer man in på sidor där man kan beställa.
Conversations (Samtal med Gud) finns faktiskt på videobutikerna. Likaså What the bleep o The Secret kommer man lätt över i Sverige. Celestine Prophecy kan man beställa på nätet. Tror att det är på What the bleepsidan som man också kan beställa filmer av samma slag.
Kan också varmt rekommendera boken som följde efter What the bleep - Vad vet vi egentligen? Finns på Bokus o Ad Libris bl a. Går alldeles utmärkt att använda som "vardagsbibel"
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

THE CELESTINE PROPHECY
Jag hittade hela filmen på YouTube idag!
Tyvärr är den engelskspråkig .. men ändå!
Delar gärna med mig om någon vill se den.
(så länge den nu finnas kvar?)
Det är i 10 delar så man får följa i nummerföljd av den som lagt ut den. Glöm inte att sätt på fullskärm! 

Tack för tipsen om olika filmer..
Bra filmtips!
The Secret har jag sett. Den är superbra!
Mose code :-)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"