Seanser och sittningar
Jag är ny är och väldigt nyfiken eftersom jag aldrig varit på varken sittning eller seans. Det skulle vara spännande.
Jag har ett par undringar dock.
- Vet alltid de avlidna att de ska komma, eller kallar man på dem?
- Omvänt, vet jag om vem som kommer av mina döda anhöriga.
Kan de avlidna veta sådant som jag inte kan veta, alltså har de tillgång till information om oss?
Hoppas på svar!

Hej Hopoksia!
Enkelt kan man säga att i och med att du går på en sittning eller seans, så har du "kallat på dom". Gränser finns ju inte på samma sätt där andevärlden befinner sig och de vet när det är möjligt med kommunikation. Givetvis finns dom omkring dig ändå då och då, tittar till och vill väl, men ibland kan det i början vara gott få hjälp att lita på att det är så.
Andra frågan- om du går till ett skickligt medium, så vet du definitivt vem som kommer. Alla seriösa medium ger dig bevis om personen som kommer som de rimligen inte kan veta, men som får dig att förstå bortom tvivlen vem det är.
Och Gustav IV - det är mer än vetenskap det här. Det handlar också om en djup känsla som infinner sig när mötet med andra sidan sker "på riktigt". Man känner i hela kroppen och själen. Det är inget som vetenskapen blivit så skicklig på att forska i, känslan av total närvaro och en vetskap bortom orden.
Einstein sade det också i slutet av sitt liv; Varje seriös forskare kommer förr eller senare till det ögonblick där h*n böjer sin hjässa inför något som är större än vi förstår….
Tillbaka till dig Hopoksia - träffar du ett bra medium så känner du i hela dig att du blivit upplyftad, som att du är på väg hem i dig själv. Vi är ju själva själar, råkar bara vara i en kropp just nu. När vi förstår att vi består av en djup själ som faktiskt är gränslös och går vidare efter detta liv, ja då vidgas vår kunskap en hel del.
Lycka till framöver och känn i maggropen vem som känns rätt för just dig.
Elinor
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Tack för svar Trisha!
Det är ungefär som jag tänkte det skulle vara. Eftersom jag är adopterad så har jag aldrig träffat min biologiska pappa, men då ska han veta vem jag är (vilket jag har trott länge) ? Man låser sig lätt med att tänka på de regler och förhållanden som finns här bland oss.
Sen vad gäller vetenskapen så har faktiskt vetenskapsmän redan förstått att där finns något mer än det vi kan sätta ord på. Jag tänker nu först på de rymdfysiker som vet väldigt mycket om planeter, stjärnor, svarta hål och fysiska krafter som gäller, men de vet också att där finns något som de inte kan förklara. Så Einstein visste nog vad han pratad om
.