Demons gate
Demons gate
At the demons gate
Deep down in hell
There they create
The most dangerous bell
The bell that shall sound
As the start of the war
To hear world around
To open up hells door
The dark Lord will arrive
To enter our Earth
Perhaps you will survive
And se the paradise birth
Angels and demons will fight
Over the human kind
The demons to do the right
And the angels to make us blind
But the darkness will win
Over the muddy light
The God get his punishment for his sin
And the human get the knowledge of the night
Varför lägga in sånt här här inne ?????????
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
det undrar jag med?
Hade helst sluppit läsa sånt.
#1 Tro det eller ej, men detta kallas för poesi och jag la den i tråden för poesi.
Ska det vara en speciell typ av poesi så får gärna den som håller i forumet förklara vilken form av poesi som accepteras och vilken form av poesi som inte ses som acceptabel här, och jag lovar att rätta mig där efter, men vad jag förstått så ska det vara en öppen poesi tråd och inte någon låst till vissa ämnen.
Galet! Är du satanist?
Det här med helvetet - vill bara påminna att det finns inte. Inget mörker med någon ond Lord som kommer låta oss brinna i helvetet.
Helvetet är det vi skapar själva på vår jord och djävulen är jag själv, det räcker väl som straff. Se det goda Missanpassad, det du tänker det skapar du. Så är universums lag och då är det väl trevligare att tänka kärleken och det vackra som faktiskt omger både dig och mig om vi bara öppnar ögonen.
Kram
Lena

oj, fördomar någon?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Vadå fördommar, jag tycker bara att det känns så.
Är man inte så kallat ljus så är man inte välkommen på flera ställen och jag förstår inte vad det är så himla farligt. Bara för att man arbetar med den mörka delen av det ockulta så betyder inte det att man är ond.

#8 Ja, det var det jag menade.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Men vem som helst fattar väl att denna dikten sattes in här bara för att provosera ..eller hur? Det påminner mig om en tonåring som bara vill hävda sig. Nu vet jag inte hur gammal du är Missanpassad, men jag har haft många tonåringar…..
Och varför detta prat om djävulen överhuvudtaget? Tror du att du är någon sorts bud för det onda som han representerar för så många?
Jag tror inte heller på djävulen på så sätt, utan han är någon som uppfanns för att skrämma folket till lydnad, och för att ge de som kallades för häxor skulden för allt ont.
Jag är uppvuxen med en moder som var en sorts häxa, och tro mig, det sista hon ville var att göra någon ont….
U R us

Alla välkomna här oavsett vad man tror eller inte tror på, det är trevligt med diskussioner om oliktänkanden när det hålls på en mogen nivå utan pajkastningar och påhopp! Respekt och empati för varandra skapar trevliga och intressanta diskussioner, så det hoppas jag att alla hjälper till med så slipper vi såna tråkigheter.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Men hör ni. Nu har jag varit inne och läst på flera trådar där det kastas skit på varandra rent ut sagt. Vad vinner vi på det? Bara negativa energier och det gör min själ ingen glad.
För mig är ÖN en ventil där man kan få förståelse för saker som man inte alltid har någon annan att prata med. Efter en tung dag på jobb eller vad som är det skönt att läsa någon tankeväckande rader, få ett tarokort som gör att man tänker till. Dra ett änglakort what ever.
Men vi behöver väl inte ge oss på varandra. Håll diskussionerna på en normal nivå. Det är så lätt att skriva arga ord när man inte har personen framför sig men när man läser så gör det ont även i mig och jag orkar inte ens fortsätta läsa. Så totalt meningslöst.
Klart att man ska säg vad man tycker men då kan man uttrycka sin kritik som man själv hade önskat få den.
Ha en go kväll
Kram Lena
#4 Nej, är du?
Okej, okej, okej.
Jag fattar, man ska inte lägga upp poesi alls i erat forum för dikter.
För ingen verkar kunna kommentera alstret, alla verkar lägga all energi på att kommentera mig som ni inte har den blekaste aning om vem jag är.

Kanske det blev en reaktion, missanpassad,för att många av oss verkligen vill ha en ljus syn på hur det ska utvecklas med mänskligheten framöver. Du är ju mästerlig med ord, men onekligen var visionen du gav oss med dikten inte speciellt ljus.
Om jag talar för mig själv, så ser jag inte gärna filmer som lämnar mig med en förstärkt känsla av hopplöshet, att det inte är någon mening ens försöka. Jag undviker likaså väldig negativa och uppgivna människor, då vi inte talar samma språk.
Kanske många, liksom jag, känner att det är härligt att bli upplyft någonstans och ÖN har många gånger varit verkligen så och är förstås fortfarande. Det har varit tydligt många gånger åt andra hållet likaså, att när det blir för mycket negativitet och pajkastning, så sjunker stämningen så man kan känna det bara man loggar in.
Givetvis ska vi alla vara medvetna om att detta är ett öppet forum och att åsikterna ska vara fria med högt i tak här inne. Håller dock till fullo med Elisabeth - personliga påhopp och ilskna inlägg betackar vi oss.
Har läst ett par andra av dina dikter, väldigt fina. Den här blev jag dock inte så glad av…. Håller dock din förmåga högt att formulera dig i dikterna. Lägger du ut dom så vill du väl ha någon form av reaktion på dom, antar jag. Annars skulle du ju knappast publicera. Låt oss skärpa oss lite igen vad gäller formuleringen till varandra i inläggen. En del blir väldigt barnsliga och "kasta-sand"- varianten. Inte kul alls.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Kontrasten till ljus är ju mörker & ibland kanske vi behöver se även den…vad vet jag! Tror inte på "himmel & helvete utan tror att ljuset & det goda segrar till sist! Ljus till dig "Missanpassad"…Känns inte rätt att skriva ditt nick för jag tror absolut inte att du är det!!
Kram Anna

hmmm… jag ser inte det "farliga" i denna dikten…. det som benäms som helvete behöver ju faktiskt inte vara det helvetet man (läsaren) syftar på faktiskt… det som är mitt helvete kan vara en annan människas paradis….
Det jag menar är att allt är tolkningsbart och rätten att tolka ligger i betraktarens öga… bara för därför innebär det dock inte att man e satanist eller dyligt för att en annan tolkar texten så….

#17 Kunde inte sagt det bättre! Kram

#18 kram tbx