Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 2851 ggr
Cristine
1

Mata din själ!

Brist på andlig glöd leder till andlig ljumhet så håll lågan brinnande.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Choklad
0

men hur?

U R us

tong
0

Ja det vill jag också vetaGlad

[gullvivan]
0

Jag frågar som de andra. Hur?

Cristine
1

Med andlig näring genom andliga kanaler som Meditation och goda gärningar.Glad

Tara
0

GladHelt rätt Cristine/kram

evrekaw
0

Meditation till vacker musik, rökelse och sedan väljer man de stenar/kristaller som gynnar en bäst…

En klar favorit är att lägga mig i badkaret med väldoftande olja, ett stearinljus, vacker avslappnande musik - och naturligtvis lägger jag ner i badet de kristaller jag behöver tanka kraft ifrån…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

Tack Tara!

Kram

#6 Det tycker jag är en bra ide!

[Pirkkolino]
0

I människans tankar ligger grunden, hur man mår. Tankarna ärGlad största kraften av allting.

chik
0

Brist på andlig glöd leder till andlig ljumhet så håll lågan brinnande.

Så sant.

Jag håller min läga brinnande genom skogspromenade…O egen tid.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Missanpassad
0

Genom att läsa bibeln eller?

evrekaw
0

#10 Andlighet behöver inte förknippas med bibeln… Den finner man inom sig, i naturen, i meditationens stillhet…

Men visst - om kyrkan är din plats för andlighet… Var och en måste finna sin väg…

Missanpassad
0

Okej, så som genom budistens lära då typ?

evrekaw
0

#12 Exempelvis - ja! Själv ser jag buddhismens lära som en mycket vacker och givande källa att ösa ur. Jag tar även med glädje emot Jesus kärleksbudskap… Detta blandar jag sedan med lite häxkonst till en salig röra…

Denna mix utgör min andliga grundplåt… Förvirrande? Kanske, men inte för mig…Flört

Missanpassad
0

Ganska förvirrande ja, med tanke på att grunden till jesus är en saga skriven av 5 judar för ca 2700 år sedan.

Så jag kan inte låta bli nästa fråga.
Vilken sagobok går du efter när du blandar in häxkonst?

[GunillaF]
1

För mig är andlighet att ha en bra relation till mig själv. Att ha förmåga att känna av mitt innersta, mitt känsloliv. Förståelse för mig själv och andra. Öppenhet.

evrekaw
0

#14 Mmm… När det gäller NT är jag ytterst medveten om, utifrån allt jag slukat i religionshistorieforskning, att de få evangelier vi får läsa där bara är ett axplock av allt som skrevs och att det som är med dessutom redigerades. Kanon utvaldes i slutet av 300-talet av katolska kyrkans patriarkat i Rom endas 4 höga herrar finns dokumenterade som delaktiga ang detta urval. Översättningar som är felaktiga har sedan förts vidare - bara en sådan sak som transgression gör 100% -igt korrelerande översättning omöjlig.

Att du talar om Judar som en homogen grupp är också totalt missvisande… Det fanns många falanger inom judendomen. Jesus var med största sannolikhet Selot…

Om du tror att häxa är det samma som pomperipossa eller den elaka tanten i Hans och Greta så är du ute och cyklar…

Du skriver på din personliga presentation att du vill ha en "realistisk bild" på dessa andliga fenomen, häxor osv… Tyvärr verkar du redan ha en fix bild. Så varför frågar du egentligen? Är det dina fördomar du vill ge uttryck för eller vill du verkligen förstå?

[MargaretaA]
0

Det där låter verkligen helt underbart! Men tills jag får ett badkar så gör jag som chik och går skogspromenader och sedan försöker jag hålla störande människor på avstånd Oskyldig

Choklad
0

Jesus var inte jude och kom inte därifrån…

U R us

Aldebaran
0

Jasså? Vart kom han ifrån då?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Jeremina]
0

Cristine jag håller med man måste hela tiden hålla lågan brinnande….Flört

Aldebaran..ny Avatar? trevligt! Glad

Missanpassad
0

Jag är ute för att se om människan skulle kunna stå på egna ben, eller om hon verkligen är så svag så hon måste se sig eller se upp till ett sagoväsen.

En häxa är ju egentligen inget annat än en klok och förmodligen ganska vis kvinna, men varför tvinga till sig en titel?
Samma gäller ju Druid och Shaman, en del tror ju att de är Orker och inga människor.

Är världen så pass grymm att sagans värld känns lättare att ta till sig mitt i allt elände?
Finns det ingen av dessa så kallat visa och kloka som vågar stå upp och bara säga att jag är jag?
Varför ska titeln vara den man är?
Varför ska man genom en titel visa sig vara någon annan?

En klok man sa en gång till mig.
Bättre att vara ett original än att försöka vara en billig kopia.

Aldebaran
0

Orker??  hehehehe  JAaa  det kanske ni é  Flört

[GunillaF]
0

#21 Håller med dig ang. titlar. Är en människa säker i sig själv behövs inga titlar.

En titel kan förvisso vara bra i en del  sammanhang, för att beskriva yrke osv.

[GunillaF]
0

Jag matar mig själv med att läsa böcker. Just nu har jag börjat på en bok som heter "Mosekoden" Den verkar lovande. Den handlar bla om attraktionslagen. Den kan rekomenderas.Skrattande

evrekaw
0

#21 Nej, jag behöver verkligen inga titlar - går inte runt och titulerar mig eller definerar min livsåskådning heller… Jag svarade bara på din fråga… Och för att kunna göra det är det svårt att inte använda vad du menar är "titlar".

Att det skulle innebära svaghet och oförmåga att stå på egna ben när man söker och finner frid i en livsåskådning - det får stå för dig. Det är så lätt att tycka en massa när man vet så lite…

#18 Jesus var definitivt Jude… Man spikade till och med upp en liten skylt med Judarnas konung på hans kors. Han härstammade från Davids hus - som förvisso var jude… Själva begreppet kristendom tillkom långt efter Jesus död… Christos eller Messias som han kallades betyder in facto "den smorde"

Aldebaran
0

Nu var ju Jesus och Kristus inte samma person…

Cristine
0

Man säger ju Jesus kristus, är då kristus den helige anden.Jag är inte alls insatt i religion så det är en undran av en olärd!

Aldebaran
0

På sätt och vis…

Kristus är en mästare som går under många namn. Maitreya, Shri Krishna, Bodhi-Sattva, Iman Madhi. Han går nu i mordern tid under namnet St. Patrick.

Jesus av Nasareth var en av Kristus lärljungar och blev överstrålad av Kristus isamband med dopet i jordanfloden. Kristus verkade alltså under dom sista tre åren genom Jesus kropp.

goggla gärna på namnen ovan

[Jeremina]
0

Vad du kan mycket Flört Det om Jesus och Kristus hade jag ingen aning om…Skäms

evrekaw
0

#26 #28 Nu är du inne på lite hårklyverier tycker jag… Du talar om Jesus och Kristus utifrån din esoteriska syn. Om man frågar en präst från svenska kyrkan skulle de säga att Jesus kristus är en och samma individ…

Även beroende på vilken religionshistorisk författare/forskare man vänder sig till skiftar det i syn och tolkning ang. Jesus…

Aldebaran
0

Ja givetvis.. Men går du tillbaka till inna kyrkomötet i Nicea år 343 eKr så finns detta med samt även reinkarnation i den kristna läran…Trodde ju att vi på dessa sajter diskuterade något helt annat än vad den torftiga svenska statskyrkan presterar…

[Spanaren]
1

Huvudsaken vi tror på något så brinner lågan stadigt vidare.

/kram Spanaren

bettin65
0

# 32 håller med dig.

Vi människor behöver något att tro på, och huvudsaken att vi tror och inte på vad !

Man blir en helare människa om man ger utlopp för sin andlighet !

Olikheterna är många.

Men tron  i sig själv är det  viktigast tycker jag. inte uttrycket. 

Det måste man få bestämma själv.

[Pirkkolino]
0

Det finns många saker att välja på, vad man kan tro och hur man håller sin andlighet levande. Jag personligen gjorde val redan som en ung tjej. Jag valde tro mig själv. Allt vad jag hör, allt vad jag ser, allt vad jag läser osv. är mig bara intressanta information. Sedan är det upp till mig själv hur jag hanterar allt information. Jag väljer vad jag tror och vad jag gör och jag tar även ansvaret av resultaten. Glad

Aldebaran
0

Precis! Ju mer ni pratar om personlig utveckling ju mer övertygad blir jag om hur allt ligger till.  Så är det för oss alla.. För att nå Atman så måste vi först utveckla personligheten. Efter det kan vi gå över i Individualiten och därifrån vidare till Atman…Glad

[Pirkkolino]
0

#35 Glad

evrekaw
0

#31 Jo, visst gör vi det - men samtidigt tycker jag att det är skönt att kunna diskutera mera avslappnat - inte som på andlighet - där man inte kan öppna munnen utan att få en föreläsning…

Choklad
0

Jesus var esse`

U R us

Aldebaran
0

Och vart kom esséerna från?

Missanpassad
0

#23 Yrke häxa?
Hur deklarera de till skatteverket?

Gör de som horor och deklarera bara vissa delar för att senare kunna lyfta en pension, eller har de något annat sätt?

[GunillaF]
0

#40 Inte en aning.

Jag visste inte  att det finns de som deklarerar bara vissa delar av sin inkomst. Du får hoppas på svar från någon som arbetar med det du räknade upp.Glad

Missanpassad
0

#41 kallas att skatte fuska, för det går ju inte att kontrollera vad de tjänar.

Det borde ju finnas någon häxa här inne, så något svar borde man ju kunna få.

[GunillaF]
0

# 42 Du kanske ska höra efter på Häxor iFokus.

Aldebaran
0

hahaha  jaa.. dom kan säkert hjälpa dig Glad

[rore]
1

Jag tror på att om vi tar hand om oss själva och kommer ihåg att personlig utveckling är en viktig del utav våra liv,,, så matar vi automatiskt våran själKyss

Missanpassad
0

Tro det eller ej, men jag kan inte skriva i det forumet.

Så jag får hoppas på svar i detta.

En tanke som slagit mig är ju deras form av betalning för sina tjänster.
De kräver gåvor på allt från 200-400 kr/timme och ibland även mer, och gåvoskatten är ju faktiskt bort tagen här i Sverige av det kära arbetarpartiet Socialdemokraterna.

Lever de enbart på gåvorna och skippar skatten helt och hållet, eller ser de gåvorna som något utöver socialbidraget?

Aldebaran
0

tja Wargis å ni andra…..e det så?? Lever ni på gåvor?

Wargmane
0

*morrar*Skrikandes

Gåvor??

Vadf-n är det med folk härinne idag ??

Håller ni på att få tänder eller???Tungan ute

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Missanpassad
0

#48 Ja, det brukar stå att de kräver gåvor för sina tjänster i deras små annonser, både på nätet och i diverse tant tidningar så som Allers och Året runt.

Och nej, jag har redan fått alla tänderna.

[MargaretaA]
0

jösses är det sant - har de såna annonser?! Förvånad

Jag vet inte för jag har inte läst Allers eller Året Runt sen jag var tio år!!!

vart är världen på väg… Obestämd

Wargmane
0

Jejeje du e bara ute efter att provocera och det får du väl göra om du inte har nåt bättre för dig !

Dra alla över en kam , är lätt!!

Det kan jag ox´å !!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Aldebaran
0

Både "elaka" Maggan och Wargis på en gång.. Nu skulle jag hålla i hatten  hehehe Flört

evrekaw
0

#51 Missanpassad? Varför kallar du dig det??? Obestämd

[MargaretaA]
0

vaddå elak??? Förvånad jag är jättesnäll Oskyldig

Wargmane
0

Välkommen Maggan …ja du vet väl vad detta handlar om …Gött att du kom in förresten!! Då hälften av dessa annonser är från Sveriges Astrologikår!!Oskyldig

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Aldebaran
0

Jaaa  du ä nog snäll på ditt sätt…  hehehe Oskyldig

[MargaretaA]
0

jag är inte säker på att jag vet vad det handlar om, men jag tycker det är konstigt att man på ett forum för det övernaturliga ska svara på frågor om häxannonser i tanttidningar och vad har det i den här tråden att göra?

Förmodligen har frågeställaren fått skrivförbud på häxsajten och vill fortsätta med dumma frågor här i stället. Jag tycker dumma frågor förtjänar dumma svar Flört

Wargmane
0

#53 Precis!!!Flört

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Aldebaran
0

skrivförbud å portad på den sajten .. jaha då fattar man ju varför dessa påhopp…

evrekaw
0

#51 Ondskans ansikte i tråden…Förvånad

Aldebaran
0

DEet blev helt tyst i denna tråd.. va bra då..

Missanpassad
0

#51 Okej, men vad tar du för att hjälpa någon som behöver hjälp?

Kräver du en summa eller låter du den som får hjälpen bestämma?

Missanpassad
0

# 52 Ha ha ha, tur att man kör med kepa då :)

Missanpassad
0

# 53 Av många anledningar, men låt säga som så här: Jag passar inte in i denna tiden.

Missanpassad
0

# 57 Ja, inte kan man ju räkna med att få seriösa svar av så kallat seriösa häxor inte :)

Missanpassad
0

# 60 *LER*

Ja, jag tar inte illa vid mig av att bli kallad för ondskan, tjejen kallar mig för sin egna lilla "Lucifer" så det kan ju ha något samband:)

Choklad
0

Men du Lucifer. Det är ju du som är häxornas chef…Förvånadhar du så dålig koll att du måste fråga andra eller har du blivit lurad ? Hahaha isåfall!!

Nej ..skämt åsido….

handlar inte denna tråden om att mata sin själ?

Det är ju härligt att göra det nu på sommaren…lukta på blommorna, ta en kopp kaffe i gröngräset…gå upp en tidig morgon kl 4 och bara njuta av fågelsången och solens första strålar.

U R us

[MargaretaA]
0

Bra jobbat Aldebaran! godojgodoj212tp.gif GodojGodoj image by sirikit2

Lycka till med din häxjakt Missanpassad! Obestämd

cillaj
0

Missanpassad i den här världen eller fler kanske?

De flesta som arbetar som healers eller "häxor" som vi skämtsamt kallar oss, har faktiskt egna företag och betalar skatt som vilket företag som helst.

Alla tar inte bara "gåvor", de tar betalt för precis samma sak som du gör om du har ett arbete.

Inte jobbar väl du gratis eller?

Man tar betalt för sin tid, inte det vi gör.

Kan inte tänka mig det om man kallar sig "Lucifer"

Inte särskilt givmilt namn kan man påstå.

Almatari
0

#69 Tycker att du ska läsa lite om Lucifer innan du kallar honom ond. Och det är ju faktiskt kristendomen som har gjort Lucifer ond.

evrekaw
0

Hätsk ton här inne… Här vill man inte vara… Böjer mig…

Choklad
0

ja ma kan ju inte mata sin själ med denna otrevliga stämning..inte om man vill må bra iallafall..elakt att förstöra en bra tråd så här…

U R us

Missanpassad
0

För dem lärde att läsa om Lucifer, kanske att någon vågar känna efter och kanske se han som mer snäll än ond.

http://paranormal.se/topic/lucifer.html

Choklad
0

# 73 men det kan du väl starta en egen tråd om? detta handlar inte om Lucifer…

U R us

[Pirkkolino]
0

#72 Den här tråden är inte ens enda som har spårat ur…Obestämd

Choklad
0

# 75 nej..det är jobbigt när det blir så…visserligen gör det inte mig så mycket om jag startar en tråd och den spårar ur..bara den gör det på ett bra sätt….men jag tycker att just denna tråden är en så bra tråd, det är u meningen att folk ska känna glädje här ju..så förstör man den glädjen. Man kan ju strta en egen tråd oochdiskutera härinne..som vi gör nuSkäms

Vad ska man mata sin själ med för att få det att bli bra igen? Glädje och förståelse?

U R us

[Pirkkolino]
0

#76 Vi ska sluta att läsa sånt som inte matar själen med goda saker. Kramisar.Glad

Choklad
0

Har du helt rätt i Pirkkolino..gonatt och kram till dig också.Glad.ska gå och sova nu..

U R us

[Pirkkolino]
0

God natt. Kram. Glad

Aldebaran
0

Missanpassad är ju protad på häxsajten och detta var väl en lämplig tråd att böla ut sin frustration i…Glad

Almatari
0

Tror knappast att det är det missanpassad gör.
Får man inte tycka och tänka vad man vill här inne?
Trodde detta var en bra sida att diskutera på men kanske har jag fel.

Aldebaran
0

Men tråden var ju inte för detta tyckande, eller är det bara jag som kan läsa..

Då får man väl skapa en egen tråd att slänga ur sig vad man vill ha sagt, eller är det för mycket begärt…

Almatari
0

Jag tycker bara att många på iFokus är för känsliga. Så fort någon är annorlunda så blir det påhopp och han ställde ju bara en fråga från första början. Sedan att folk inte klarar av att ta en diskution är inte mitt problem.

Aldebaran
0

Men gör det i en egen tråd då.. att bara hoppa in i en annans och bubbla ur sig något helt oväsnetligt för tråden ifråga är ju respektlöst. Men det kanske man skiter i, i dina/era kretsar.. Bara man får uttrycka sig..Är det så? Vad väntar ni er för svar och reaktion…?

Wargmane
0

Word!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Almatari
0

Orka hålla på att tjata om en strunt grej.

Vet du ens vad det var han ställde för fråga från första början?
Frågan var ju till henne som startade tråden.

Aldebaran
0

Frågan i inlägg #10 "Genom att läsa bibeln eller? Eller kanske inlägg #14 Att historien om Jesus skrevs av 5 judar för 2700 årsedan..Genom hela tråden är det ju bara sarkasm.

Almatari
0

Missanpassad har faktiskt en poäng i det han skriver. Ni kanske skulle läsa på eran historia lite bättre.

[rore]
0

Poäng eller inte,,,

så vad har det med ovanstående rubrik att göra?Skrikandes

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här årstiden matar jag min själ genom att vistas utomhus så fort jag är ledig. Jag praktiskt taget bor utomhus under sommarhalvåret.

Det finns så mycket vacker att titta på.

Lyssna på fågelkvitter.

Lukta på blommor och buskar.

Äta, fika utomhus. Alt blir godare tycker jag.

Att bara sitta utomhus och vara….

[rore]
0

Ja du Gunilla!

Vad annat finns att säga,, mer än HÄRLIGT!!Skrattande

[MargaretaA]
0

einstein_quote.jpg Einstein Quote image by Imaginary_Arts

häpp

[rore]
0

Instämmer till fullo i detta Einstein citat.* nicka instämmande*

evrekaw
0

#90 När jag ser bilden på dina fötter med bara tår så tänker jag på min dotter som inte kunde säga R och som envetet varje sommar ville ha sommajtåj…

Detta är, än idag, fast hon är vuxen, en underbar sommarprocedur som gläder ända in i själen. Vi målar våra sommajtåj i valfri nyans.

Det är nog mest det där att vara tillsammans som är det som fröjdar själen mest… Att ha en tjejkväll som inte bröderna är med på. Skrattande

Mads
0

Många grundar mycket av sin tro på texter och saker de hört och läst, en annan sak är ju när man grundar sin tro på faktiska upplevelser kan jag känna…

Amor Vincit Omnia

Cristine
0

Jag matar min själ med glädje genom att påta i rabatterna ,och när jag är klar ta 4 hjulingen och åka ner till stranden  för att insupa havsluften och se småfiskar nosa på mina tår.

Choklad
0

# 96 Fy vad jag blev avundsjuk nu…..måste vara helt underbart att kunna göra så…tänk på mig nästa gång! Glad

Jag matar min själ med solsken , brukar sitta på trappan och bara njuuuta…och så med mina barnbarn, bara se dem leka och busa är härligt, och när jag målar , står tiden stilla…

U R us

Aldebaran
0

å här matas det??  Flört

Choklad
0

Aldebaran..har inte sett om skrivit vad du matar din själ med? Glad

U R us

[outgrundlig]
0

Jag läser, jag ser på naturen, ser på mina barn och glädjs åt allt det jag har. Vaknar upp till en ny dag och ser ännu mer……Glad

Cristine
1

# 97 Du får gärna komma hit och åka med.!Flört

Choklad
0

# 101  O vad snäll du är! Tack!Glad

U R us

Aldebaran
0

Det är bara att ta en snabb titt in i Existens så kan du se vad jag matar min själ med…Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.