Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: bildgalleri
Läst 5750 ggr
Ayena
0

Gudinnan Freja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer min tolkning av gudinnan Freja.

Det är ett stort guldsmycke hon håller i handen. Men har hon precis fått detta eller ska hon ge bort det? För det finns någon mer där eftersom katterna sitter så intill henne såsom de vaktade.

Och svärdet håller hon lätt om…….

Morsan1
0

Har du målat den? Vacker bild!

Kram Åsa

molly57
0

JA!!! Den var verkligen vacker………..

Ayena
0

Ja, det är min målning - tackGlad

[outgrundlig]
0

Så fiiin bild du gjort. Roligt att få se, tackGlad

Choklad
0

OO så fiin! Skrattande

U R us

[Pirkkolino]
0

#0 Gudinna får vara nöjd, så talangfullt som du har skapat henne. Jag älskar kolla bilder av dina tavlor. Glad 

Kram. Pirkko,lino.

Isa56
0

En sådan härlig målning. Det är en njutning att titta på den.Skrattande

Vad duktig du är.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ayena
0

Tusen tack för berömsen Kyss

Soffe
0

Vackert och ståtligt :-)

Eija
0

Kanon!!!…undras vem det är som katterna är så vaktiga mot…Obestämd, det kanske du kan måla på en annan tavla….tänk att sätta dom bredvid varandra sen när även den är klar…..om så händer, så skulle det vara jättekul att få se resultatet av den med….

Du är så duktig Ayena…..

Kvickast
0

Jättefint målat av dig igen :)

sven-g
0

Snart är det midsommar och dans runt majstången. Denna högtid firades till Frö (Frej) och Frejas ära. Jag skrev hur man gorde detta men tog bort det, det kan tänkas varit störande. Men en fin målning i all ära.Glad

Ayena
0

Tack så mycket snälla ni  för berömsen Glad

# 12 - Det hade varit intressant att veta hur man firade sommarsolståndet. Jag visste ju att det var en gammal hednisk tradition, men visste inte hur man egentligen gjorde.

Choklad
0

jag vill också veta hur man firade midsommar…….

U R us

Erika-A
0

Vilken underbar målning Ayena! Kyss

Ayena
0

Tusen tack Erika Glad

sven-g
0

Det var ett blot till Frej och Frejas ära, det vi kallar midsommar stång var från början en fallo symbol som man blodade ner, den som var fattig offrade ett djur, den som var rik slavar. Under denna blodade stång lövades en stor bädd på den utfördes gruppsex dvs då var det fritt fram med den som man ville. När landet kristnades så ändrades stången till ett kors, och de andra aktiviteterna flyttades ut i buskarna. De äldre små täljda avguda bilderna visas alltid Frej i erigerat tillstånd. Detta var ju livs gudar, och högtiden ett tack till livet.