Medföljande ande?
Som ni vet så spökar det här hemma hos oss. Vi fick ju bort den värsta.
Det händer saker här ibland iallafall.
Och när jag var hos min pojkvän i helgen så började jag verkligen undra om anden var med mej.
Det smällde i dörrar och glödlampor gick sönder, även de som han nästan nyligen bytt till nya. Hmmm…?
Nu ska vi snart flytta, min son och jag. Ska bli spännande om anden följer med oss till det nya eller stannar kvar här.
Är det så att vissa är bundna till platsen? Eller följer de med om de trivs att vara med just oss?

Var det inte här någonstans som en person väldigt enkelt beskrev hur det låg till som oftast med det där? Skall leta efter det åt dig.
Men det var vanligare med platsbundna andar än personsbundna andar. Så förmodligen följer den anden inte med er nej.
Den tråden har jag nog missat. *L*
Jag hoppas ju att anden är bunden till just denna platsen. Ibland blir man ganska trött på busen de hittar på.

Ne… det var fel inlägg. Skumläste först bara. Får leta vidare. Även om det var intressant, så var det inte inlägget jag tänkte på.
Mia..det finns många uppfattningar om saken. Men jag berättar hur jag upplever. Den senaste vad jag "vet" hände för tre år sedan. Min dotter flyttade hemifrån att börja studera. Då hände det, vad jag trodde i förvägen, att det kan hända. En ande som "bodde" flera år i vår toa, flyttade med henne, och nu bor samma ande i hennes toa i Eskilstuna. Låter lite komiskt,den att anden bor i en toa, men det är bara så som vi har upplevt gång på gång.
Pirkkolino.
Ahaa….då har jag läst det nu. Och hoppas att det är så.
Vi behöver lite "semester" med nu.
Sonens flickvän kände av detta förra helgen när de var ensamma hemma då. Hela övervåningen var kokhet. Men just min sovrumsdörr var iskall. De kände att någon/något stod och tittade på de hela tiden. Läskig känsla.
#5..hihihi..I en toa. 
Om anden är bunden till gården här så hänger nog inte den med. Men är det en släkting så kan de väl mycket väl hänga på dit man flyttar?

#7 Släktbandet behöver inte betyda det. Det är det specifika anden klammrar sig fast vid. Vilket kan variera en hel del.
Vad tror du själv?
#7 Det får man hoppas att "din ande" stannar kvar där vad den "bor" nu. Det är som är skillnaden med "vår toa ande" att hon är min dotters farmor. Och jag önskade att hon följer med min dotter. Jag ville inte bo längre med min ande svärmor som busade i toan så ofta.
Jag tror att en ande som är/har varit släkt, följer med personen den är med.
Sedan tror jag att även platsbundna andar kan flytta. Tror det handlar mycket om vilka som "ser" de.
Låt säga att det flyttar in en familj här som inte alls ser anden. Denne gör allt för att få uppmärksamhet men får ingen alls.
Då tror jag att den platsbundna anden drar vidare. Eller följer med den som bodde där innan eftersom den då blev sedd och uppmärksammad. Men det är bara var jag gissar.
#9 Nä, en busande ande i toan kan inte vara så skoj alltid ju…fniss.
Du får be henne flytta hem till din dotter. Det går att snacka med de oxå. 

#9 Erbjud er ande att flytta in i toaletten jag har här. Personen som flyttar in efter mig kommer inte att bry sig.
#10 Nu tänkte jag mest på vad du trodde om just den anden, om du trodde att den skulle följa med eller inte. *S* Glömde specificera det.
Men det var i alla fall trevligt att få din syn på den saken.
Min är… att jag har ingen aning. Aldrig tänkt på att notera just det. Har heller inte jobbat med sådan "räddning" som vi kan se debatteras om. Det är möjligt att det antingen har vikt då eller att man helt enkelt märker av hur det står till när man arbetar så.
Jag hoppas ju att anden stannar här.Det sägs att det är min mormor…men jag vet inte det jag.
Mia..anden flyttade med min dotter till Eskilstuna..Jag skrev den..#5 
Ahhh…#14…Jag läste fel…förlåt…fniss.
#14 Eller jag skrev fel…
Hahahah….#16 Det kvittar. Anden bor iallafall i toan.

#17 Ja den gör det, säger min dotter, och katten busar med anden. 
Mina katter ser mer än vad vi gör här med.
Helt plötsligt kan de bara sitta och glo på nåt. Och följer med blicken på nåt som rör sej.