Andar talar
Läste bok om hur andar kommunicerar. Där står att deras röst låter konstigt pga olika energinivåer mot våra Hör man dem som vanlig röst i huvudet så är de ingen ande. Så hur låter era guider? Själv hör jag inget alls fast jag skulle vilja

Har hört en gång, typ en väldigt mörkröst, klockan var 23:00 på kvällen och alla andra i lägenheten låg och sov. Då skrek den mörka rösten "AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!" rakt in i örat på mig. Jag flög upp ur stolen, och gråten satt i halsen på mig… Har fortfarande ingen aning om vad det kunde ha varit.
mina använder telepati så jag kan inte höra röster jag får endast information till mig. men det är väl olika hur vi upplever sådant.
Jag får också information till mig, ibland när de har väldigt bråttom och är ivriga så liksom står de i nacken på mig och trycker på..jag känner även in deras känslor, jag "ser " dem inne i mitt huvud på något sätt, eller "serkänner" deras leenden eller vad de nu vill visa mig. Och jag har har hört min mor ropa mitt namn genom en blåst i örat, det var som om det blåste en storm i mitt öra…..Jag kan känna deras dofter om de vill vsa det och jag har känt dem nära, det har hänt att de petar på mig, och de kan putta ner mina saker som jag har bredvid mig, bara för att visa att de finns där. De kommer i drömmar och i små dikter som visar att de finns där och det sammanträffar otvivelaktiga små händelser som inte kan bortförklaras- Vid några tillfäellen har det hänt att jag har sett dem, men eftersom jag har bett dem att inte visa sig så respekterar de det.
U R us
Jag har hört en gång min pappas rörst helt tydligt. Han påminde mig av en sak vad jag hade glömt bort. Sedan jag har en video inspelning i min dator var hörs en annan andens röst att säga. "Hej". Det är också tydligt hans röst, men den låter i inspelningen lite hes. Att jag blir inte förvånad om någon annan har också hört andar att tala. Telepati är den vanligaste sätt hur jag hör andarnas röst utöver de hittills två upplevelse vad jag har verkligen hört med mina öron.

en gång när jag var hos min kompis, där spökar det.
och när vi var på över våningen så hörde jag en ande röst, det lä´t kånstigt.
Det lät som en hackad cdspelare ungefär.
Mina guider talar oftast genom bilder och känslor.
Men när de väl talar så jag kan höra dem så är det på ett annat språk (de så kallat kunniga på språket kallar språket för Demon språk och eller Ormspråk), ett jag förstår då, men inte kan översätta till andra.