Vad kan detta vara?
I går natt..vid 3-tiden..vaknade jag av att det liksom slog i husväggen så fönstren skallra. Fattade inte alls va det var för nåt om det var någon sättning eller nåt..Bor i ett hyreshus så jag tyckte det lät och kändes väldigt konstigt. Någon granne lät det inte som för då skulle det ha hörts på ett annat sätt tycker jag…men jag ska höra när jag träffar dom om de också hört nåt av de där när jag stöter på dom nästa gång.
Somnade om igen bara för åter vakna efter en liten stund av att en närvaro som fanns i rummet..ja nästan så de va nåt som var på väg o krypa ner i sängen..men de var väl uppmärksamheten bara som den ville ha antar jag?
Den här gången frågade jag vem det var och fick ett munspel i örat..Alltså det började spela munspel i örat på mig. Jag visste direkt vem det var
Min kära farmor!! jag frågade vad hon ville men fick inget svar..sen var allt borta igen.
Lite lustigt ändå att detta hände just i natt..men kanske inte ändå..
Igår hälsade en väninna på mig och vi satt o fika och babbla lite. Så när vi satt där tänkte vi att vi skulle ta lite kort..Efteråt ser vi det finns med nåt på korten. Skit på linsen säger nog många..men vi vet att det inte var det och som min väninna sa..skulle de ha varit ett hårstrå så ser det inte heller ut på de sättet om det skulle varit något sånt..för de var min tanke först då..
Jaja..lägger in bilden…det är som en energisträng kan man säga..och tittar man nog så är det precis som om det skulle vara små Orber i den..
Hur som helst så försvann detta och lade sig som en dimma ovanför i stället..vi tog nämligen flera kort..men det var just denna bild som jag tyckte var lite av värde att få hjälp med att klura ut vad det är..Nån som kan se vad det är??
Vist skulle det kunna vara ectoplassma för uppbyggande av munspelet du hörde - men man kan inte vara säker - det står en ljuslykta brevid , var de ljus som prisis slocknat i den då bilden togs - kan det vara rök ifrån denna!
Men vist är det en liknelse med den så kallade osynliga ectoplassman/teleplassman som används ibland av våra andevänner!
Intresant - vänligren Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Hej Jane
Nä jag hade inte tänt något i lyktan..har inte gjort på ett bra tag..så något från den är det inte.
teleplasma..vad är det för nåt?
ectoplassma har jag hört talas om men inte teleplassman..
Tack för din respons förresten :)
Teleplassma och ectoplassma är i prinsip samma sak bara olika former av ectoplassma:-) en del kan jobba i ljus andra i mörker!
Vänligen Jane

Hade din farmor långt vågigt hår som ung ?
Och ägde hon en hund ?
Jag ser en ung kvinna i vågigt långt hår och vid hennes sida, en hund…
Det jag ser visar sig högt upp på den vänstra "ljusslingan"..
// Ann

Jane: Aha..ok, då förstår jag..hur märker man skillnaden? :)
Lilj-an: Nej det hade hon inte…men jag vet att jag har några till som kommer och går här, bland annat har jag skymtat något snabbt…att något ser ut som en stor katt eller hund
Glittervittra
#6 den ena ser du den andra inte med blotta ögat!