Min älskade dotter
Förlorade min dotter 10feb, har haft en dröm inatt som gör att jag inte kunde sova något mer och så fort jag blundar ser jag drömmen så tydligt.
Det börjar iallafall att jag går i en lång korridor på ett sjukhus. När jag rundar hörnet stannar jag till och en bit bort i slutet av korridoren står en kvinna klädd i sjuksköterske kläder( äldre modell) och håller en liten flicka ( ser ut att vara kring 3) i handen, på nått sätt tycks jag känna igen denna lilla tjej då hon helt plötsligt ser på mig och säger: Mamma, jag älskar dig.Jag börjar springa i panik mot henne och så fort jag får tag på henne så brinner hon upp och skriker som om hon var i svåra plågor.
Våran dotter är kremerad och vi planerar begravning nu i sommar. Men i all hast som jag vaknade kallsvettig så råkade jag slå till min stackars sambo.
Men jag vet inte riktigt vad hon vill säga med den drömmen.
Hej Liiz87…får beklaga sorgen till att börja med….
Jag tror att du i ditt undermedvetna inte är riktigt tillfreds med ditt beslut av kremeringen, och därför skapar denna dröm i din hjärna….vi människor är ju så funtade att det vi tar inom oss, kommer som en urrensning i form av drömmar….för i detta fall rör det inte sig om någon drömmöte med din dotter….
Så jag kan lugna dig med att din dotter bryr sig inte om vilket beslut ni tog inför begravningen…..just nu mår hon bra och finns där i era hjärtan….kan berätta att jag och alla mina kära, vill kremeras när den dagen kommer….så beslöts för båda mina bröder när dom avled….vi är så utspridda alla, så bara det var det enklaste beslutet….nu kan vi gå till en minneslund vart vi än är och sätta ett ljus eller blomma i deras minne….
Nu behöver inte vi ha dåligt samvete, till att inte komma till en bestämd gravplast…..så känner o tänker vi, men alla har ju sina behov att fylla…så det är individuellt….
Men hur som helst, så snälla….slå bort alla tankar om att du skulle ha gjort fel i ditt beslut…..det är bara ditt samvete som gnager i dig o inget annat…..
Du kommer säkert att få se din dotter i fler drömmar i framtiden, men lägg då märke till att dom drömmarna blir mer harmoniska när du är lugn o trygg i ditt…..
Kramar om dig och sänder styrketankar till dig….
Kram/Eija
Jag beklagar sorgen 
#1 NU när du säger det så bråkade lite jag och killen om kremeringen, han ville men inte jag men så övertalade han mig. Men nu ångrar jag det inte, det är så vackert med minneslundar.
Jag och min pojkvän har iallafall bestämt oss för att begrava henne brevid min pappa uppe i luleå:)
Kramar tillbaka och tackar än en gång!
#2 Tack så mycket, de värmer :)
Min pojkvän både kremerades och fick en begravning med jättefin gravsten.
Det är ju så olika hur man känner inför kremering eller begravning, men vi ville gärna ha både och.. KRAM