Andevärlden
Har sett en del bilder på hur vissa människor beskriver hur det ser ut i andevärlden. Med bland annat massor av färger och en stooooor sol osv…
Men om man inte gillar sol och värme så mycket då? finns det inga "alternativa" himlar för oss som mer gillar regn och åska, månen, stjärnorna lite mer åt dom mörkare nyanserna?
haha…
Detta var bara något som slog mig som en "blixt" när jag åt frukost. Är tvungen att bolla detta med någon.

ja,, undra kan man ju göra.*små ler* tanken har inte ens kommit så långt inom mig.
men nu när du nämner det??? HAr absolut inget bra svar på din fråga,,,, men förstår din undran.
#0 Jag tycker, att vad du "undrar", låter bra.
Min uppfattning om saken är, att alla som inte har varit än i andevärlden, får göra egen uppfattning hur det ser ut i deras värld. Min uppfattning är att ande-energier "lever" i atmosfären bara helt enkelt och har samma väder som vi levande har. Jag tror att det inte finns något speciellt ljusplats till andarna. Jag tror att de rör sig fritt precis hur de vill och var de vill och gör vad de vill. 
Pirkkolino.
Härligt,
Så med andra ord kan jag "resa till" en fantasivärld efter detta livet om jag vill?
Där älvor tomtar oc troll och drakar finns exempelvis?
Eller är det för mycket fantasi från min sida nu?
Ja man vill ju tro att man kan få besöka en sån plats…
Kram
Aries
Har läst att himlen skall vara ung som på jorden fast lite tillrättalagd för andligt varande sas så det finns säkerligen både mörka skogar och lummiga ängar. Men vi får vara beredda på att solen lyser i himmelen vilket inte ingick i 1400 tals människans bild av himmelen .
Hukanson,
jag måste fråga dig en sak….
Går du efter bibeln?
För jag är inte religiös på det viset eller går efter någon bibel. Bara så du vet :)
#5 Jag vill säga till dig…att du märkte väl, att jag inte heller går efter något religion. Utan jag lever efter bara min egen uppfattning om allting och enda "tro" vad jag har, är mina egna upplevelser och min egen fantasivärld. Och, med de, får jag tro och göra precis vad jag vill. 
Jadå Pirkkolino, jag har oxå min egna tro, behöver inte vara si eller så… fast många gånger hör man om att det ser ut på ett visst sätt.. och då blir man ändå lite nyfiken och frågvis.
Nu ska jag vad kolla vad det är för Meditation jag fiskat upp på cd-spelaren hehe.
Kram!