Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1491 ggr
poppcorn
0

Tidskrockar orsaker spöken?

Det här kanske låter helt flum för vissa, men jag har jätte svårt att tro på att vi lever vidare i en annan värld eller himlen eller att vi fortsätter att existera fast i ande form, kroppen består av partiklar och när vi dör sprids partiklarna och planeteras in i allt runtomkring.Men eftersom jag själv upplever "spöken" och andra mediala ting så vet jag att något mer än vetenskap finns det.

Jag vet inte vart jag har fått det här ifrån men det känns bara som att de e så det är.

Tidsrum -  Det är bara vi själva som har uppfinnit tiden, tiden finns inte utan vi lever i ett tidsrum och när vi upplever att något/någon t.ex. går på golvet på vinden eller att vi hör någon prata så är det tidskrockar vi upplever saker som skedde vid tidskrocken mellan världarna. Det kan vara igår men det kan lika gärna vara för 200år sedan. Och att uppleva dessa tidskrockar är några mer öppna för än andra. Vad som orsakar tidskrockar har jag ingen aning om…

Samma sak i sanndrömmar, jag lever nu men idag behöver inte vara nutiden, och när jag drömmer om något som kommer att ske så är det kanske en upplevelse som jag upplever senare i livet, Alltså e den redan upplevt. Och när jag drömmer så ser jag framtiden, som egentligen bara är en upplevelse som jag vet om senare.

Deja vu känslor är minnen. Jag tänker tillbaka på saker jag har upplevt och då uppstår ett deja vu i den tiden som deja vu känslan upplevs. Jag upplever t.ex. en deja vu känsla när jag lagar mat, det är för att om kanske 10år så kommer jag ihåg just den händelsen och tänker på den, då upplever ja en deja vu, eftersom tidena är paralella.

Det enda jag inte kan förklara med min teori är Förmågan som vissa har att prata med döda personer. Kanske för att jag inte har den förmågan själv så vet jag inte vad som händer.

skulle älska att höra andras åsikter om detta. eller era teorier.Cool

Mysan59
0

Ojojoj, vet inte vad jag ska svara… Men visst kan det vara så som du skriver, lika gärna som nåt annat.

Men jag vet verkligen inte, eftersom jag inte heller har förmågan att prata med dom döda.

Hoppas du får nåt bra svar av nån snart. Glad

Merlin-pappa
0

Vet du #0# att de mesta vad gäller partiklarna av den massa vi ser består av tomrum. Men den mesta materien, som kallas mörk materia ser vi inte alls …. En del av denna mörka materia kan vara andevärlden, och en del andra världar som vi inte ska kunna se ….

poppcorn
0

med världar menar du då typ paralella universum?

sweethoney
0

Intressanta tankar och funderingar……… Jag har också funderingar på om tiden är parallell, att då, nu och framtiden existerar samtidigt. Men förklara hur kan jag inte *ler*

Amor vincit omnia

Merlin-pappa
0

Enligt Einstein så är framtiden, nutiden och dåtiden parallell och existerr samtidigt …. Frågan är om han såg det ur rent strikt fysisk mening, eller om det är ur ett bredare perspektiv …??

Än så länge har Einstein alltid haft rätt, men förr eller senare så kommer det säkert påvisas ett fel med hans teorier ….

Eller i a f en viss nyansering …..

poppcorn
0

det är mycket vi inte kan förstå som e större än vad vi kan föreställa oss. Sen kanske mycket är ingenting. Men Sanningen, faktan bakom liv, död , paralella universum och tidsrymd , det lär nog ingen av oss någonsin få uppleva tyvärr.

Jag som e så nyfiken haha… avskyr verkligen att inte inte förstå vad som sker runt mig, men som jag skrev ovan så är den teorin  som bara känns " JA så e det, och vadå det har jag alltid vetat" skumt att en sån okänd grej kan kännas så självklar och rätt… :P

Choklad
0

Jag upplever det som att tiden är ett ljus som egentligen inte är tid, men en rad händelser. Vi kan gå tillbaka och se vad som hänt och vi kan se vår plan, eller iallafall den "grova" planen för vårt liv. Sedan kan vi ju göra små avstickare som blir små ( eller stora) omvägar , det gör vi oftaOskyldig

Våra guider brukar putta oss tillbaka in i vår egen lilla ljusstråle om vi har gått vilse…å är det för mig. Andarna finns i en annan ljusttråle som vibrerar på ett annat plan, de finns nära oss men vi kan inte se dem hela tiden, eftersom det skulle bli väldigt stressigt för oss att ha dem nära jämt, de har ju en annan vibration ..( det här visste jag inte själv..nu hände det något märkligt här)Förvånad

U R us

[outgrundlig]
0

Mikael Kvist/Qvist, vet ej hur namnet är, har skrivit  en bok i två delar om detta. Den heter Tidkrigarna I och II. Läste dessa i början av 2000-talet så minns inte allt i dem men du får bekräftelse på det du sett som din sanning i dessa samt annat tungt och svårläst men kanske av betydelse för den som läser dem.

poppcorn
0

#7 Ungefär som att allt e förutbestämt att vi endå avgör vårt öde i slutändan?

är andarna då bortgångnar människor och andra levande varelser?

Jag undrar ifall någon här inne har mött en dinosaurie ande? ( Seriöst frågat)

Eller e det bara människor som blir andar?

En annan sak som ajg tycker e intressant är att "dom" (forskare antar jag) har lyckats skapa en tidsmaskin nu, som kan transportera partiklar bakåt i tiden, alltså en timme eller så. MEN jag undrar hur vet dem det? dem kan ju inte själva åka bakåt tillsammans med partikeln och kontrollera att den finns där? Och när man transporterar saker bakåt i tiden, finns inte redan den grejen där då innan man transporterar den? blir det inte då en oändlig upprepning utav händelsen. Nej det här hör kanske inte hit.. men bara något som slog mig nu.

Choklad
0

OJOJ ja och du gjorde mig ännu mer förvirrad…jag har aldrig kunnat klura ut det där med att man kan gå bakåt i tiden..men att man kan se bakåt är för mig lättare att förstå…och även att se framåt, men inte att resa dit själv eller sända dit något…

Dinosaurierna är nog isåfall bara bilder om man ser dem, ungefär som att tiden tar et fotografi av de mest starka händelserna och sedan ser man dem, de skapas kanske av känslorna? Dinosaurierna har ju utvecklats till något annat djur, t.ex fåglar. Det man ser från dåtiden är ju som minesljus /bilder …

enligt min erfarenhet så är anadarna bortgångna människor och djur, det finns även andra varelser och världar, där de kan färdas om och hur de vill. Jag läse en bok en gång där det stod att andarna hade sagt att världsrymden är som en ost med många hål i…bara att välja ett eller flera av dem..

U R us

sven-g
0

Massa i rörelse = energi. Tiden = hastighet. Så det borde vara teoretiskt möjligt att gå både framåt och bakåt i tiden, om tiden står still när vi uppnår tillräcklig hög hastighet, blir det evigt. Samt högre borde den gå bakåt Och alla ekvationer går att vända på. Så framtid nutid dåtid, borde kunna upplevas här och nu. Och bara när den är evig, lämnas inget spår.

Choklad
0

men tänk vad snabbt det måste vibrera då? Jag tror inte vi kan uppfatta allt på en gång eftersom vi inte vibrerar i samma hastighet. Jag blir snurrig bara av tanken att kunna se framtid, nutid och dåtid samtidigt..det är bra att se det var för sig…Men tiden finns inte, det är ett begrepp som vi har hittat på…..tiden fanns inte innan människan kom ….bara utveckling av livet och hur allting vibrerar i känslor och ljus…men om man vill se in i framtiden eller bakåt i tiden så kan man sätta sig in en vibration som liknar det som man vill se..

U R us

poppcorn
0

#11 kan du förklara för mig hur dessa uppfinnare av tidsmaskinen vet att de har lyckats att transportera en partikel bakåt i tiden när de inte kan kolla upp det? eller var det någon som timmen innan såg att det var en partikel för mycket och insåg att de skulle lyckas med sitt experiment timmen senare, eftersom partikeln måste ha funnits där paralellt till framtiden?

sven-g
0

#13 Där kommer vi till det vanliga slutet när man talar om spöken. Ingen har hittils bevisat att dom inte finns, då blir det lika svårt att bevisa att dom finns. Men det är upp till var och en att tro. Och båda parter har lika rätt.

Choklad
0

andarna finns i ett " vakuum", de har ingen tid, sådan som vår..vår värld är bara en illusion, en sorts teater, en arena som vi bara befinner oss på just nu, planeterna är skådeplatser eller skolor en sorts utvecklingsstadier där vi kan komma till och gå ifrån när vi lärt oss det vi ska…andarna kan gå ur sitt ljus när de vill och in i vårt, deras ljus är annorlunda än vårat och de kan anta olika vibrationsnivåer…det är därför som änglar kan bli som vi "människor". Spökena/andarna kan färdas som de vill  därför att de är ljusenergier, de är oss, men på ett annorlunda sätt. Vi kanske rent av kan komma tillbaka till oss själva och visa oss den rätta vägen att gå när vi gått eller gjort  fel? Ok, nu får jag sluta här, jag bara svmlar en massaFörvånad Nattinatti på er

U R us