Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 1324 ggr
lenjon1
0

Nu måste ni förklara för mig....

Hej alla goa medmänniskor!

Jag måste ha er hjälp med tankar och åsikter. Inte för att jag tror att jag är knäpp eller så men det som "händer" mig under mediation? Är det på riktigt! Eller min fantasi?

Jag ska berätta lite kort (tror jag att det blir) om mina två senaste meditationer där det jag upplevde har lite svårt att förklara.

Vill även förklara att dessa två meditationer jag relaterar till är Iris Halls The Secret Garden. För er som använt förstår vad jag menar…

Den "första" meditationen och när jag kommer ner till min lilla sjö. Jag står alltid på samma ställe där och när jag ser till höger om mig står där en kvinna, henne har jag träffat i verkliga livet en gång tidigare och det var för ca 2,5 år sedan. Hon är gift med en kollega till mig och jag har absolut ingen relation till henne i verkliga livet.

Men hon står där och är förvånad över var hon befinner sig. Givetvis undrar hon varför hon är där och jag svarar henne att jag har bjudit in henne.

På andra sidan stranden ser vi båda två en man och hon undrar vem det är . Jag svarar henne att det är hennes själsfrände som väntar på henne. (han är inte död utan finns i livet) Då vill jag gå till honom säger hon, men jag säger att det ska du inte. Det är för tidigt.

Förklarar att var sak har sin tid och du måste vänta en stund innan ni får träffas.

Därefter ska jag ge mig upp till mitt träd och sitter där en stund…

Tillbaka ner till stranden där kvinnan står kvar och väntar på mig. Vi går genom trädgården och utanför grinden frågar hon hur hon ska hitta hem. Jag förklarar att det är bara att gå runt muren så är du hemma. Hon säger då men om jag vill komma tillbaka hit, det går ju inte, jag kan aldrig hitta hit igen.

Jag svarar henne, nä det kan du inte. Du kan bara komma hit om jag bjuder in dig. Kommer du att göra det då undrar hon. Och jag säger att i sinom tid ja.

Därefter händer inte mer i den meditationen.

Den andra meditationen och jag står på stranden. Tittar till höger om mig och ser om jag lyckats "bjuda" in någon utan att vara medveten om det. Men där finns ingen. Känner att det är ganska skönt för jag vill vara ifred.

Däremot ser jag samma man på andra sidan sjön. När jag är på väg upp mot mitt träd börjar den här mannen förflytta sig mot mig. Jag känner instinktivt att jag inte vill veta vem det är. Vill inte få ett ansikte eller namn på den här personen. Varför vet jag inte

Mannen och jag talar till varandra utan ord och jag frågar vad han vill. Han undrar varför jag inte har med mig den andra kvinnan? Förklarar att jag inte bjudit in henne idag så du kan inte träffa henne här.

Han backar då tillbaka och jag känner att jag får vara ifred men när jag kommer upp till mitt träd ber jag ändå min guide att få vara själv här uppe. Detta att sitta under min stora ek är bara mitt revir. Hit vill jag inte ta någon annan.

Ber min guide snälla visa mig något som handlar om mig istället. Vill inte veta mer om mannen eller kollegans fru.

Då ser jag mig själv står framför mig (hänger ni med?) tillsammans med mannen som jag tror är min själsfrände. Vi står jämte varandra och tittar på mig och jag håller något i handen. Jag frågar min guide vad är det jag har i handen och får då svaret. Ser du inte det - det är ju ditt vigselbevis.

Mannen som jag gift mig med är jag inte gift med på "riktigt" men jag älskar honom djupt.

Därefter händer inget som jag behöver få förklarat för mig.

Kan det vara så att jag "bjuder" in nu livs levande människor i min Meditation. Vilket är syftet? Vad har jag för roll för dessa människor?

Till saken hör att kvinnans äktenskap med min kollega inte är rosenröd på långa vägar, men varför "blanda" in mig?

ELLER är det bara en galen fantasi från min sida? Vilket jag inte heller kan förstå i så fall.

Gör ett försök, snälla.

Kram till er från mig

Lena

lenjon1
0

Det finns en fortsättning på det här som hände i går när jag "kanaliserade". Då står min kollegas mamma där vid stranden. Inte ett ord säger hon till mig. Tittar bara. Jag däremot pratar och pratar.

Jag försöker förklara för henne vad det är som händer och när vi har kommit utanför grinden (The secret Garden) fortsätter jag prata med henne.

Plötsligt finns där en grusväg som går framför oss. Och på den kommer min kollegas fru med den svartklädde mannen som tidigare varit med i min Meditation och som tydligen ska vara hennes själsfrände. Jag förklarar för henne vad det är som händer och att du kan inte påverka det här hur gärna du än vill. Det som ska hända det händer.

Vilket jag förstår att hennes svärdotter kommer skilja sig från hennes son och hon är ledsen över det. Och jag förklarar att det som kommer att hända är meningen.

Därefter försvinner hon bara.

Jag känner mig nästan utmattad och sätter mig på en bänk som finns intill. Framför mig står ytterligare en bänk och plötsligt sitter min pappa där. (han dog för 4,5 år sedan). Jag blir glad över att se honom och ber nästan om ursäkt att jag inte önskat honom i mina meditationer. Men förklarar att vi är ju tillsammans hela tiden pappa och jag pratar ju liksom med dig ändå. Jag vet säger han men jag ville ändå se dig.

Jag berättar lite kort om hur jag har det. Säger att Ja, du vet ju vem det är som är min stora kärlek i livet osv. Ber honom även att du är väl kvar hos mig hela tiden och det lovar han. Pappa ber mig hälsa mamma och min bror.

Ja, men jag vet inte om det är så bra - de tror ju inte riktigt på den här grejen och det gör dem bara oroliga. Ja du har nog rätt säger han då. Du vet ju säger jag att det alltid bara varit du och jag som tyckt att den här världen är spännande och trott på den.

Så säger jag - du vet din farbror (han var medial och "alla" tyckte han var lite tokig) det var ju bara jag och du som lyssnade på honom och fann det intressant.

Så säger pappa - vi kommer alltid vara tillsammans även i nästa liv.

Därefter försvinner bilden och jag återfinns i min fåtölj.

Det om är lite spooky i det hela är att jag aldrig någonsin träffat min kollegas mamma. Men så fick jag se en bild på henne av min kollega för jag berättade det här för honom. Och hjälp mig - det var ju hon.Dock lite annorlunda frisyr men ändå hon. Snacka om hjärtat i halsgropen.

Hur kan det vara så här? Och vad är meningen?

SNÄLLA någon här ute - förklara. Är det en glimt av en eventuell framtid?

Kram Lena

Frejzan
0

Väldigt intressanta meditationer. Tack för att du delger oss. Skulle själv vilja ha bra meditationer men det är sällan jag får fram något. Har oxå provat Secret garden någon gång, kanske man skulle göra den lite oftare. Felet är att det är på engelska, även om det är en lättförståelig engelska. Rösten är behaglig, det är viktigt.

Vet inte vad jag ska tro att dina upplevelser är. Kanske det är någon form av framtidsvisioner? Ren fantasi tror jag inte att det är. Det är ju kollegans mamma ett bevis över. Kanske det blir så att du och din älskade blir ett äkta par? Att ni gifter er så småningom.