Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1730 ggr
Mads
0

Nu far saker omkring

Det är flera år sedan saker rörde sig och for omkring hemma hos mig. Det var på den tiden jag var högst skeptisk och blev skiträdd och begav mig hemifrån när det hände.

Nu har det börjat så smått igen. Häromkvällen för en kniv långt över golvet i badrummet. Varför har man en kniv i badrummet kan man undra. Jo, för jag måste låsa dörren från utsidan alltid så inte lilleman går in och dyker ner i toalettstolen & så lägger jag kniven där inne när jag sen öppnat. Inget annat for ner och den for ganska långt. Igårkväll välte ett par flaskor jag hade i min lilla tvättstuga, de stod stabilt och jag hoppade högt när de välte. Vanligt numera är också att jag kan lägga en sak på en plats för att senare finna den någon annanstans. Kanske jag själv som börjar bli förvirrad Flört

Amor Vincit Omnia

Merlin-pappa
0

Jag tror på dig Mads, du är säkert inte förvirrad …

Jag har ett standardsvar på hur man blir av med oknytt … Det fick jag av en kompis …. och det brukar fungera.

Lägg en bibel, och ett kors på platsen för spökerierna … Har man tillgång till vigvatten också blir det ännu bättre.

Lycka till …. Bara nu inte lilleman blir rädd!!

Mads
0

Det stör mig inte, de får gärna vara här. De/den stör inte lilleman heller. Bara att man hoppar till ibland Glad

Amor Vincit Omnia

Merlin-pappa
0

Jo, jag tycker själv att de är ett trevligt sällskap!

Mads
0

Jag vet inte vem det är, har en aning om vem men är inte säker. Men, det brukar ju starta av en anledning så jag ska väl bara komma på vad det gäller så vi är överens Glad

Amor Vincit Omnia

Mysan59
0

Lite småmysigt ändå, fast dom skräms ibland. Glad

Också är det ju så svårt att förstå vad dom vill! Hoppas du kommer på det…

tarotlasse
0

Vad härligt att andevärlden visar sig rent fysiskt för dig.

Har haft det lungt hemma nu ett bra tag men nu börjar det hända rent fysiska saker här hemma igen och jag är så oerhört tacksam när dom visar sig så starkt.

Här hemma är det min pappa som gör rent fysiska saker i går så drog har undan duch draperiet när jag var i badrummet *S*

#1 Bibel Kors och vig vatten har inte ngn som helst verkan överhuvud taget inte heller salvia tända ljus osv.

Andevärlden bryr sig inte om detta överhuvud taget förra året var jag hos en person där dom försökt med bibel ochj kors  och besvären blev bara ännu värre.

I detta fall visade det sig vara en präst som bott i huset som inte vågade gå till ljuset för att han var rädd att bli skickad ner en våning eftersom han inte varit guds bästa barn när han levde.

Så efter 4 timmars prat om att han var lika välkommen till ljuset som alla andra så släppte han taget och gick till ljuset.

Så enda man kan göra för att hjälpa dom över är att samtal med dom skape ett förtroende och skicka massor av kärlek till dom så samtal är enda sättet att leda dom över inget annat hjälper.

Lasse

Merlin-pappa
0

#6# Klokt talat Lasse! Jag tror dig.

Vid tillfälle så ska jag försöka mig att begna mig av din kunskap om samtal, om det blir stökigt.

Kul att prästen kom dit han skulle …. Jag hade en gång en väldig snäll arbetskompis, som var i den situationen (som prästen), men det slutade lyckligt …..

Tänk att din pappa är en sådan lustigkurre …. Visst är det kul att ha honom där?

Inom ett år är jag i samma pappa-situation som du …..

Mads
0

# 6 Ja Lasse, det är härligt. Hade mycket av denna typen av aktivitet förr, men då var jag som sagt inte så troende utan mer skeptisk och rädd. Minns att jag när jag började öppna mig för denna delen av mig själv och mitt liv frågade rakt ut i luften i min dåvarande lägenhet att om det fanns någon från andra sidan hos mig så ge mig ett Tecken.

På den tiden hade jag 3 figurer i keramik ståendes på en byrå, figurerna med ansiktet utåt då. När jag vaknade morgonen efter att jag bett om ett Tecken så stod alla 3 gubbar med näsorna vända rakt in i väggen & på rad och inte så som de stod kvällen innan.

Den jag tror att jag har här är en kille jag haft med mig länge som jag aldrig träffat men vi har en gemensam vän och jag vet att denna vännen just nu inte mår så bra, så kanske är det nåt sånt. Annars vet jag inte vem det skulle vara….

Kramar

Amor Vincit Omnia

Choklad
0

Jag undrar ..jag har fått reda på att jag har en man som ropar på hjälp här hemma..han har en stark ångest, jag känner honom ibland och då är det hans ångest jag förnimmer, det kan komma mitt i natten och jag vaknar av det,,,undrar om det är någon risk att jag förvärrar hans ångest om jag gör något fel? Jag vet inte hur man gör…därför jag är starkt tveksam, men jag vill ju kunna hjälpa mannen. Dessutom tillåter inte min kassa att jag kontaktar ett medium..men om an kan prata med honom själv så kanske, men han har en sådan smärta och ångest så jag undrar om han kan lysna…och vad ska man säga? Det finns en kvinna som vaktar honom, jag har "sett" henne en nunna som är snäll och väldigt omtänksam, men jag undrar varför inte hon själv hjälper mannen över ?

Ni behöver inte svara på mitt inägg om ni trycker att jag stör trådens "tråd"..Glad

U R us

Mads
0

Du stör aldrig vännen, bara plita du ner vad du vill Glad

Om du känner dig stark nog att inte påverkas av hans ångest kanske du kan koncentrera dig och prata lugnt till honom, berätta om ljuset och kärleken och hjälpa honom finna frid ? Kanske fråga honom vad det är han vill ha hjälp med ?

Amor Vincit Omnia

Britt-Marie
0

Va fint att du ville berätta om dina små händelser hemma hos dig. Lite bus.

Har själv haft lite bus hos mig ibland, men nu har det varit lugnt länge. Förut var det rullgardiner som kunde åka upp mitt i natten eller tidiga morgonen. Och ibland har vi fått letat efter saker som sedan legat helt öppet, så man kan inte ha missat att sett dem. En morgon för ett tag sedan tycktes jag mig höra som en röst ute i köket, lät lite som någon slags data röst. Det var bara jag och katten hemma då.

Fint skrivit av dig Lasse. Tror att du har rätt i det du skriver.

tarotlasse
0

#9 jag kan inte råda dig att själv försöka få mannen över till andra sidan.

Att ge sig på en räddning är ngt av det mest avancerade du kan göra inom det mediala och man bör veta hur man ska hantera situationen kan ske många olika situationer när man gör en räddning.

Man brukar inte göra en sådan räddning ensam heller jag och dom flesta andra som vet vad det handlar om har en assistent med oss när man gör en räddning.

För kan hända många olika saker under en räddning dom kan även försätta mediumet i trance och då är det inte roligt att vara med.

Därför man inte ska göra detta ensam.

Du berättar om denna nunna som försöker hjälpa mannen och varför han inte då går till ljuset.

Oftast är deras ångest och rädsla så stor och dom själva ser dom från ljuset som spöken och blir rädda för dom så dom vågar inte följa med dom.

Vad jag har förstått så står dessa vilsna själar oss levande närmare energie mässigt en  ljuset och andevärlden så dom litar mer på oss själva.

Men det är inte ovanligt att vilsna själar  även lyssnar på dessa personer från ljuset och följer med dom.

Oftast rör det sig om en nära anhörig som kommer från ljuset och försöker hjälpa dom över.

Det är väldigt vanligt att ngn förälder eelr ngn annan som dom har haft stort förtroende för kommer ner och hjälper till vid en räddning.

Lasse

Merlin-pappa
0

Vet du Lasse att jag hjälpte en god arbetskompis över till ljuset en gång. Det var helt oavsiktligt …. men det slutade lyckligt ….

Annars är det nog som du säger, man ska vara försiktigt …..

Var rädd om dig …..

Choklad
0

# 12 ok, det var det jag befarade ….men då hoppas jag att nunnan kan hjälpa honom över så småningom, jag skulle aldrig klara det, jag har ingen som helst erfarenhet av detta…tyvärr..tack för goda råd! Och tack Mads!Glad Men denna ångest..jag känner förmodligen av bara en bråkdel av det han känner..nu har jag börjat se ännu en svart skugga smyga omkring här, den syns i ögonvrån och jag kan känna den, den vill inte störa…undrar om det är en ny eller om det kan vara nunnan? Men hon är grå …ja vi får se hur det hela slutar..

U R us

Cristine
0

#0 Nu är du ju inte ensam längre!Skrattande *Skojar*

Det är bara roligt med sällskap bara det inte blir för mycket, men det känns som han har något att säga dej.

#14 Jag håller med Lasse att det är ingen ide att försöka själv, men du kan ju säga åt honom att du känner av hans ångest och att det räcker nu.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mads
0

# 15 Sant, inte klagar jag på mitt sällskap inte Flört 

Jag förstår inte riktigt vad han vill, handlar det om min/vår vän så har jag gjort allt jag kunnat känner jag.

Kramar

Amor Vincit Omnia

Choklad
0

# 15 ok då ska jag göra det..

U R us

tarotlasse
0

#13 En räddning kan vara väldigt besvärlig men det händer även att det går mycket lätt att hjälpa dom över.

Jag och en kolega gjorde en räddning för en månad sedan och där gick det väldigt lätt  tog bara 20 minuter så gick han över.

Hans mormor kom ner och hjälpte till och  det var inga problem överhuvud taget att få över honom.

Så lika gärna som det kan vara riktigt besvärligt så kan det också vara väldigt lätt att få över dom.

Lasse

Merlin-pappa
0

#18# …. Det låter ungefär som när man har någon fest hemma med middag mm. och då det gäller att bli av med de sista gästerna …..

hahahahahaha …….

Lilacbower
0

Hej Mads!

Brukar titta in här ibland men har aldrig sett någon bekant innan!

Kram till dig

Ensam - men stark!

luxplyr
0

du kan ju fotografera med och se om det fastnar något mystiskt på kortet.

Mads
0

# 20 Hej Lilac, jodå här hänger jag ser du Flört

# 21 Jag har fotat en gång för länge sedan och fick då med vad som skulle kunna vara nån orb.

Amor Vincit Omnia

Lilacbower
0

Ler…..är inte förvånad egentligen!

Ensam - men stark!