En händelse idag
Jag och en polare var ut i skogen, och kollade lite saker som en klubb har. Jag så vad jag trodde var en död fågel, den låg med huvudet nedåt fast kilad helt still. Jag tog försiktigt upp fågeln för att titta på den. Den levde den ville vara kvar i handen, försökte sätta den på en gren. Men det ville den inte utan sökte sig tillbaka till handen. Jag började tänka vad ska jag göra med den. Kompisen gick tillbaka till bilen för att hämta en kamera. När han kom tillbaka med kameran, flög den iväg. Synd att det inte blev något kort, men underbart att den verkade oskadd.
Vad häftigt!!! Vilken härlig känsla det måste ha varit …. GRATTIS!
Något att komma ihåg ….
Jag skulle väl skrivit. När jag försökte sätta den på olika grenar, satt han hårdare och hårdare fast i mitt vänsta pekfinger. Försökte sätta ett finger under den för att få den att sitta på en gren. Men den hade bestämt sig.
Du har nog härliga händer Sven-g… Stora och varma där en liten fågel finner trygghet.
Kram
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Jag blev "kompis" med en liten ekorr-unge på liknande sätt en gång. Men han var inte sjuk, utan bara väldigt nyfiken. Han kom fram och nosade på mina fingrar ….
Hon oroliga mamma var en bit bort, och förmodligen bannade sin lilla unge ….
#0 Det låter helt underbart händelse vad du var med i skogen…….
Det har varit riktig "fågeldag" idag här i sajten också. Har du sett de andra trådar som handlar om fåglar?
Kram. P,lino
Nej men jag ska kolla.
Härlig upplevelse
Vilken härlig känsla att fågeln var oskadd