Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 1502 ggr
[123diddi]
0

hjälpa mig?

hej, jo jag är 13 år undrar om det finns någon som skulle vilja öva upp mig till att bli medial, över msn då.
för jag vet att jag är medial, men jag är nog ganska stängd.. för ibland hör jag buller och sådant, och jag träffade min farfar exakt två veckor efter att han dog..
han ville hjälpa mig. och min farmor är vääldigt medial, och hennes mamma var det med.

finns det någon som skulle kunna hjälpa mig att öppna mig mer?
skicka ett pm med din msn då !

Frejzan
0

Om din farmor fortfarande lever så tycker jag du ska prata med henne. Hon kan säkert lära dig. Tror det är svårt att lära sig över msn. Du måste öva mycket, lära dig meditera mm.

Lycka till

[123diddi]
0

skulle vara bra om min farmor bodde närmre mig :/

nån annan som skulle vilja hjälpa till?

snälla!
kram

loreena
0

Tycker också att det inte är någon bra ide att lära sig sånt via msn.. Pröva låna böcker om ämnet och prova dig fram.

lycka till!

Lorelai
0

Att ha en person för frågor via msn måste ju ändå vara bättre än böcker. Som har noll insikt i ens liv, dialogen är icke existerande. Nackdelen är att det behöver vara en person som faktiskt vet vad den pratar om. Kan vara svårt att finna.
Böcker är oftast överskattade som hjälpmedel.

Choklad
0

Jag har blivit "lärd" av mina "spöken" som finns här hos mig, jag tror att dina andevänner kommet att lära dig  mer och mer ju längre tiden går. De vet när du är redo , allt har sin tid. om du ska bli ett medium eller något annat andligt så kommer de att leda dig in på rätt spår så småningom . Börja med att be dem om ett tecken….De finns där redan. Läs lite symbolböcker och gå ut på promenader  i naturen och se på himlen…känn att allt är nära …

U R us

[123diddi]
0

men det enda jag vill veta är hur man tar kontakt med andra sidan, hur man tar kontakt med sina vägledare m.m, för jag vet inte hur man gör!
när jag mediterar pirrar det i hårbotten, och då vet jag att min vägledare är där, men vad ska jag säga?

[outgrundlig]
0

Du kan börja med att säga Hej …..och se om du får ett svar i form av känsla eller annat. Porrar det så är det ett gott Tecken på att du redan har kontakt. Titta runt lite härinne på olika trådar så kanske du får en del svar i dem.

Choklad
0

# 6 Det behöver inte vara din vägledare, det kan vara någon annan som vill prata med dig…och min egen erfarenhet så kan jag säga att det kan vara som kronchakrat öppnas ….men ibland så är det känsel på kinder och tinningar också så…ja, det är inte lätt att veta. Hur ma tar kontakt..de hör dig, var uppmärksam på deras svar, de kanske har svarat men du har missat det. De kan svara i drömmarna, i vardagen, med ljud, syner och att de rör på saker, de kan röra på dig, klappa eller peta på dig, det kan kännas kallt omkring, eller en underbar kärlekskänsla kan strömma genon dig från dem. Säg inget, tänk inget, bara vila i dig själv och se vad som händer.

U R us

[123diddi]
0

okej, tacktack, ska testa att sitta helt tyst och inte tänka på något nästa gång.

Choklad
0

# 9 De kommer till dig, är du säker på att du är beredd? När du väl har har ropat att du är redo så måste du vara det…du kan ju testa Tarot och en pendel också eller vanliga spelkort, men de ska vara oanvända..

U R us

[123diddi]
0

ja, jag är helt säker.
men hur gör man med spelkort då?
jag fattar nol av kort fast jag har bestämt mig att köpa en tarotkortlek och lära mig, men det dröjer nog.
hur gär man med vanliga kort?