Lite fundersam :)
Jag har en ande som heter Albert här, han fanns redan i huset när vi flyttade in! Har upplevt lite saker här hemma & kommunicerat lite med honom! Men, varje gång jag är något annat ställe & driver med pendel eller försöker känna in platser osv.. så känns det som om Albert är med mig.. jag får liksom in honom hela tiden känns det som. Samtidigt som jag kan få in lite annat från tex platsen jag är på.. Så jag kan skilja på honom och "annat". Min fråga är: Varför e han med mig hela tiden? Vill han hjälpa/ stötta mig i min utveckling?
Kanske det är din guide?

Jag vet inte, för han fanns redan i huset när vi flyttade in, han har inte varit med mig innan. Kan han ha blivit min guide sen jag flyttade hit då?
Kanske har han alltid varit med dig och varit din guide, men du har bara inte kännt honom så tydligt tidigare ?
Amor Vincit Omnia

Nej, han har inte varit min guide tidigare. Han hör till huset jag bor i. Har haft två "medium" här hemma. Så han hör liksom inte alls till mig så sett :)
#4 Okej, kan ju ändå vara så att han vill hjälpa dig i din utveckling 
Amor Vincit Omnia

#5 Ja, det måste nästan vara så.. jag vet att han ville visa mig att jag va öppen(en vän berättade) Så då kanske det är så att han vill hjälpa mig i min utveckling. Tycker inte att jag plötsligt kan inbilla mig alla ggr att han kommer in och är i min närvaro överallt när det handlar om det andliga :)
Han kanske bara är nyfiken och undrar vem du är?

Han vet att vem ja e :) Börjar bli mer & mer säker på att han ska hjälpa mig på ett vis!
Tänk dig själv i hans ställe , det flyttar in en kul prick i lägenheten som har ett spännande intresse som han vill lära sig mer om och förstå . Så han följer dig och kanske tror att han hjälper dig . Eller så hjälper han de andra . Eller sig själv .
Men jag tror att det kommer att hindra dig från att arbeta rent och självständigt . Kanske du skulle ta ett mer proffsigt råd från en etablerad medium som kan rent handfast guida dig .

#9 Jag bor i ett hus och han har även bott här innan..
Jag kan förstå på ett vis vad du menar med självständigt.. men varför skulle det hindra mig så mycket?Han kanske bara pushar på eller så! Jag vet inte än.. ska försöka meditera och ge det lite tid å se vad som kommer fram.
#9 kanske är det så som du säger i första stycket.
Min erfarenhet är dock att när de väl visat sin villighet att hjälpa/guida så stör de inte någons självständighet. Linneru är på rätt väg helt klart. Hon har haft Medium där redan så detta tror jag är hennes fortsatta väg med Albert. Nu när de väl har fått en klar dialog som kan utvecklas än mera ev.
Detta är samme man som hängde sig på denna gård/tomt märk väl om ni nu följt hennes historia.
Mens du mediterar och ser vad som kommer fram går jag till dygnsvilan , godnatt .