Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 4937 ggr
[sushi8]
0

:*

Hejsan!

Tänkte dela med mig av mina upplevelser inom det "andliga och hemsökta". Tanken med att jag strålar fram nu är pga att det har hänt en del övernaturligt senaste 1 ½ året, som jag har svårt att sätta ord på. Det har varit väldigt intensiva och känsloladdade upplevelser. Vill gärna veta vad det kan betyda och varför det händer mig. Har letat efter bra sajter med övernaturligt och hoppas denna ska kunna hjälpa mig på ett eller annat sätt. Eller iallafall bli mer införstådd i vad allt handlar om. Jag kommer dela upp mina övernaturliga "storys" i olika delar. Mest för att det inte ska bli för lång läsning som kanske förvirrar, och att allt (platser, personer, känslor) måste sättas i sitt sammanhang. Den första storyn jag ska berätta om är min första riktiga, övernaturliga upplevelse.

Är tacksam för alla svar jag kan få.

Det började med ett tillfälligt arbete inom lokalvården på en högstadieskola i Göteborg för ca 1 år sen. Dom två första veckorna var lugna, utan övernaturlig aktivitet. Jag trivdes på min arbetsplats och kom bra överens med mina arbetskolleger. Som sig bör på ett nytt ställe.

Efter 2 veckor, kl 06.00.

Jag och två kolleger befann oss i en gymnastik byggnad, nere i ett av omklädningsrummen. Vi skulle titta/fota en vägg som eleverna hade förstört och sen anmäla det till rektorn. Mina två kolleger tittar och pratar om det som har hänt, medans jag i ögonvrån ser en svartklädd man, ca 1.80 lång, ganska smal gå förbi dörren in till rummet. Jag skakade på huvudet, tänkte att jag såg suddigt och var relativt nyvaken. Sen fick jag helt plötsligt intryck av denna man, jag kunde göra en "profil" av mannes persondrag. Det jag fick var "bestämd, rak, ärlig, stark, respekt". Jag tyckte det var väldigt märkligt.

Efter många funderingar och tankspriddhet så var jag tvungen att prata med mina kolleger om detta. Till min "förvåning" så var/är skolan hemsökt och olika saker hade hänt som dom berättade. Dock inga "stora" upplevelser. Jag berättade om denna man för en kollega som jag litade mest på. Jag beskrev honom som person och hur han såg ut. Varpå hon säger att det var en lärare som hade arbetat på skolan förut, som hade avlidit stillsamt hemma. Hon sa att eleverna hade enorm respekt för honom och att han var en väldigt stark människa. Hon bekräftade det jag hade känt den morgonen. Men det slutade inte där.

En annan morgon, i samma gymnastik byggnad, hörde jag en mansröst ropa "Hallå!". Jag tittade runtomkring mig, trodde det var vaktmästaren men det var bara jag och en annan kvinnlig kollega där. Vi jobbar alltid två stycken i denna byggnad, men när min kollega blev sjuk så var jag tvungen att gå dit själv några ggr. Jag tyckte det var väldigt obehagligt. Så jag gjorde jobbet snabbt och försvann så fort jag kunde.

"Ta inte med jobbet hem."

Det började hända märkliga saker hemma. Två nätter i rad så hörde jag högt och tydligt prasslande påsar i mitt sovrum. Jag trodde det var "ohyra", så man tände lampan och gick runt och kollade såklart, men det var ingenting. Påsarna var helt tomma, inget vinddrag var det heller. Jag var lite rädd men kunde till slut somna endå. Nästa natt blev jag mer irriterad för att jag fick ju ingen riktig sömn och kunde göra ett bra jobb. Påsarna började prassla igen, och denna gången sa jag rakt ut att "nu får du vara tyst, jag måste sova!". Det slutade, inget mer prassel på nätterna. Den nya tv:n började slå av och på. Fast det la jag inte så mycket vikt vid, tyckte det andra som hade hänt var mer intressant.

Jag berättade för min kollega allt det som hade hänt hemma, om prasslet på nätterna. Hon sa då att denna gamla lärare, tyckte om att dricka sprit. Och vilka påsar var det som prasslade i mitt sovrum? Jo, systembolagets påsar. Dom var dock helt tomma. Så han blev nog besviken. Jag skrattade åt det, efter ett tag slutade denna aktivitet, både på arbetet och hemma.

Tack för mig.

sven-g
0

Kul att läsa om andras upplevelser. Glad

[outgrundlig]
0

Tack för att du delar med dig av din upplevelse, skall bli intressant att höra de andra delarna som följer för att kunna bilda mig en uppfattning. Glad

Merlin-pappa
0

Tack för din intressanta berättelse!

Jag har varit med om just samma pås-prassel, också det vid ett "spök"tillfälle ….. Detta inträffade hos min far, och han låg på övervåningen och sov, när detta hände på undervåningen i hallen. En annan likhet är att farsgubben har grava alkoholproblem ….

Jag tror du har fått med dig spöket (läraren) hem. Han kanske fortfarande letar efter sprit …..

Förhoppningsvis blir du av med honom om han stör dig …..

Men du behöver inte vara rädd …. som regel är de snälla ….

[sushi8]
0

Bra att det var en intressant och trevlig läsning! Tacktack. Flört

Jag fick med mig läraren hem yes, vi kan kalla honom Börjesson. Haha. All aktivitet slutade efter ett tag, som jag skrev i slutet. Men kan samma andar följa en varsom i stort sett? Nu har jag t.ex. flyttat till en annan lght. Kan andar vara "inaktiva" en längre tid? Eller "går dom vidare" när man upptäckt dom?

Merlin-pappa
0

Hej.

Min erfarenhet är att det finns två sorts andar - rätta mig gärna om jag har fel.

En del är platsbundna, och trivs fint på platsen.

Andra kan följa med en var man än är. De kan ofta vara en nära kärleksfull släkting. Ofta är då dessa bara på tillfälligt besök, ungefär som om vi människor är hos varandra för en fika …. Då är de hos dig och "fikar", men när de åker "hem" är de i ljuset.

Nu får ni andra rätta mig om jag har fel, för det är mina erfarenheter ….

Jag tror att detta är en bit av sanningen …..

[outgrundlig]
0

Min erfarenhet är att andar kan följa med vare sig det är en släkting eller inte.

Prasslet i påsen betyder för mig att han gjorde ett försök att ge dig ett tips om vem han är.

Själv upplevde jag att en tidigare hyresgäst 2som gått över" puttade ner en av våra flyttlådor för att göra oss uppmärksam. Efter det började vi lyssna till vad han ville säga. Han hängde kvar tills han var nöjd med sitt och sedan valde han någon annan väg.Glad

[mia-38]
0

Jag har oxå haft pås-prassel hemma hos mej. Det var i början när de ville ha uppmärksamhet. Men det var just om nätterna prasslet började. Jag sa till de att vara tysta…att vi ville sova. Då blev det tyst.

Sedan slutade det att prassla när vi fattade att vi hade besök. Då hände det andra saker istället…Skrattande

lenjon1
0

Hej

Kul och intressant att läsa om din upplevelse. Vet inte riktigt om du "tycker" om det du varit med om. Ett alternativ är att utveckla din förmåga om du har lust.

Men när du bad om tystnad för att du ville sova gjorde du helt rätt. Jag brukar får göra det om helgerna för annars väcks jag i "vanlig" tid och det är lite trist när man är ledig. Kan till och med be om när jag vill vakna och det slår aldrig fel.

Vet inte om du mediterar men för mig är det en kanal att komma i kontakt med andra sidan, att du lär dig kanalisera. Det finns en del tips här på Ön som du kan ha nytta av. För mig är Iris Halls skiva The Secret Garden oslagbar men det bästa är ju att prova sig fram till det som passar dig bäst.

Kram

Lena

[sushi8]
0

Jag vet inte vad som är "rätt och fel" i andevärlden, eller vad man ska tro. Men allt är av intresse! Tyckte det lät fint med att dom "fikar", jag gillar att fika.

Verkar vara vanligt med påsprassel. Det har bara hänt mig dom två nätterna dock.

#7 Vad hände efter prasslet? :)

[mia-38]
0

#9….dörrklockan började att ringa, lampor tändes, knackade i väggar och på fönster m.m.

[sushi8]
0

#8 Jag tyckte en tid att det var besvärligt när allt hade satt igång, men jag är ju mer intresserad än nånsin nu. Så det är inga problem. Men de andra övernaturliga upplevelserna jag varit med om är mindre trevliga känslor, som gjorde mig obekväm. Detta ska jag absolut skriva om när jag orkar skriva. :)

Jag vill gärna utveckla "min förmåga". Tar ett litet steg i taget bara.

---

Min mor har varit väldigt mottaglig för andar, även hennes man. Han gillar det inte, det har tagit över mycket i hans liv. På ett väldigt negativt sätt. Så han har "stängt" sig.

Har läst/hört/sett en del om att andar bara är vänliga och snälla, men det verkar vara många fall där det inte är så.

[mia-38]
0

Det kan vara så att det kan finnas två andar i ett hus som motverkar mellan varandra. Att den ena vill vara i huset och den andra vill inte att den ska vara där. Då blir det ganska dåliga energier när de ska mota bort varandra.
Så var det här.
Visst var den som inte skulle vara här, snäll. Men man kände det som att det var en elak en eftersom vi mådde dåligt under den tiden med de dåliga energierna i huset.

Kan vara så att många uppfattar det likadant som vi gjorde. Att det egentligen kanske inte finns nån ond ande.

Bara mina tankar om det hela.

Merlin-pappa
0

Pås-prasslet kanske är Vänstar-Prassel??? Tungan ute

[sushi8]
0

#12 Låter trovärdigt, kanske är så då. :)

#13 Haha. Tänkte på det förut.

Merlin-pappa
0

#14# Tro det eller inte men våra osynliga vänner lär ha humor. Jag har, vad jag vet, inte varit med om något som tyder på det, men jag har hört andra som berättat om det …..

botakt
0

#0 vad kul att läsa om dina händelserSkrattande

Jag är motaglig för andar och jag "höll" min mofar i handen när han skulle  gå över till ljuset..  sen en rad med andra spökerier och besök hoss ossSkrattande