Boktips-Isfolket
Hej på er alla!
Nu kommer jag här med ett superbra Boktips, nämligen Sagan om Isfolket av Margit Sandemo.
Den är verkligen jättebra, och är det inte övernaturliga händelser med i dom så säg!
De är en roman serie med 47 böcker. Värda att läsa säger jag bara!
Kram Malin
Visst är den bra isfolket. Har hela serien samlat.
Det är det bästa jag någonsin läst 

Åh Isfolket. Det är verkligen det bästa jag någonsin läst.
Så mycket känsla. och så mycket karlar hehe… mm… 
Oooooooom det finns ngn som har alla 47 böckerna och kan tänka sig sälja detta får ni hemskt gärna PM:a mig*ler*
Jag har just läst klart den första, den var görbra, nu har jag bara 46 kvar. Är alla lika bra så ska nog det gå av bara farten :-)

Hej jag instämmer. Har läst om dom minst tre gånger, senast i sommras. Sen finns det 2 serier till som några av personerna återkommer. Läste alla tre serierna under semestern. Nu väntar på att få en ny serie av Margit Sandemo, syrran kommer med dom i morgon.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Har läst serien två gånger
Dom andra serierna är lika bra så jag rekommenderar att läsa även dom.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag läste hela serien om Isfolket för tre fyra år sedan. Jag blev så "tagen" så kunde inte sluta när jag väl börjat på en bok. Rekommenderas varmt.
Nu samlar jag på Trollrunor av Sandemo. Den kan jag också rekommendera.
Blir totalt salig när ni berättar om dessa böcker, jag har fått dom första fem utav min dotter och har läst dom…nu väntar jag på resten……..har önskat dom i så många år, men det är ju inte billigt att köpa alla på en gång….så därför några åt gången….men suck!…man vill ju ha dom allihopa så fort som möjligt….
Har hört talas om hennes andra böcker med, att hon är en helt underbar författare har man verkligen förstått när man har läst den första boken…..
Jag tycker att boken om Sol är den bästa och jag känner igen mig i henne….
Jag är helt klart Vinga i såfall*ler*
Jag gillade oxå boken om Sol…:)
När jag läser den här tråden så blir jag sugen på att läsa hela serien igen! Ska nog ut i förrådet någon dag och leta…har hela serien i inbundet format i någon låda. Har även de två efterföljande serierna. Häxmästaren och Legenden om ljusets rike rike vill jag minnas att dom heter…så då syns vi om ett halvår…
När jag samlade på Sagan om isfolket så följde det med andra böcker i paketet bl.a. en serie som heter Raija som jag tyckte minst lika mycket om! Jag tror att författaren till den serien heter Bente Pedersen.
Har också läst alla böcker i de tre serierna. Bättre finns inte. Men Häxmästar- böckerna var bättre än LJusets Rike- serien, tycker jag.
Och serien av Bente Pedersen " Raija", håller med dig #12, dom är minst lika bra. Och nära på lika många också vill jag minnas.
Mycket läsvärda böcker.
Åhhhhhhhh, Isfolket är så bra! Har läst dem 2 ggr jag med.. Lila med Häxmästaren och Ljusets rike. Har även läst I Riddarnas Spår, även den kanon! Sist läste jag Trollrunor men den är tyvärr bara i 11 böcker =( Sandemo är fenomenal på att skriva! Undrar om det finns någon ny serie på gång av henne?
#12 Haha, du är också med i Boknöje ser jag =) Raija var en underbar serie.. Och jag har just nu en komplett samt en okomplett serie av Bente Pedersen som bara står och väntar på att få börja läsas men jag har just läst ut Mannen som hatar kvinnor av Stieg Larsson och tänkte hugga in på Kund hos Kosmos av Bärbel Mohr nu =)
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Trollrunor ska jag börja med idag. Syrran är på väg hit nu med böckerna…..så nu får jag ta paus från ÖN några dagar 
Kerstin
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
#14 Kund hos kosmos är snabb läst. Så enkel och lättläst bra bok. Har sett nånstans att det finns en bok som heter 'reklamation hos kosmos' eller nåt liknande av samma författare. Tror jag måste läsa den också för ibland önskar man sig nåt som man ångrar sedan och då kan det ju vara bra att veta hur man tar tillbaka önskningen. 
Kramar
Det är jättebra böcker. Jag har inte läst alla men jag har läst ca. hälften av dem för jättelängesen. Men de är magiska och otroligt bra tycker jag. Skulle vara roligt att läsa dem igen
Och hela serien den här gången förstås.
jag har läst serien flera gånger.gillar alla Margit Sandemos böcker,fast isfolket är nog den bästa serien.
~ mayolica ~
Otroliga bra böcker!! Jag har nog läst dom minst tre gånger. Började faktiskt om nu i nyårshelgen när jag låg sjuk i inf. Hon skriver mkt bra ,speciellt böckerna med inslag av övernaturligt. Har också boken:
Vi är inte ensamma.Handlar om hjälpare. Olika berättelse som människor skickat till Margit. Hon har haft en mkt svår uppväxt,vilket hon också skriver lite om i boken. Och vilka karlar :-)

Sagan om Isfolket, det var många år sedan jag läste sist. Har några av böckerna och nu skall jag nog ta och finna igen dem. Vart sugen på att läsa dem jag har igen nu, när jag blev påmint om dem. Det skulle vara roligt om man kunde få tag på hela serien.
Jag hoppas att mina böcker skall finnas någonstans. Jättelänge sedan jag läste dem.

Nu har syrran lämnat nya böcker till mig. Det är Trollrunor och Blåljus. Sen fick jag låna en dvd om Sandemo som innehåller: Margits saga, Häxmästarens rike och lite bonusmaterial. Den ska jag titta på i kväll 
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Första boken köpte jag på konsum i malmö på triangelen på början av 80 talet, Då var dom första böckerna två stycken böcker i en bok. Jag blev så tagen så jag stack iväg ett par dager senare och köpte flera av dom, Hela serien har jag i en banankartong i källaren.
Har läst dom ett antal gånger om igen. Och det är lika spännande att läsa dom. Just en bok blev jag mycket tagen av, Kommer inte ihåg vad den hette. Men den handlade om en tjej som skulle gå igenom ett berg för att hämta en sak där. och den enda som klarade av de var den flicka som hade renast hjärta. För när hon väl hade kommet in där så stängdes väggen bakom henne.
På vägen så mötte hon mäniskor känslor djur som hon har mött i livet och ska ta itu med de. och då gällde det att ha ett så rent hjärta så möjligt för att klara färden genom berget.
För varje gång hon klarade av att gå igenom ett rum i berget hördes ett dong utanför.
Mycket spännande Tror att jag ska ta upp böckerna igen Men då får jag nog ha semster under tiden. så jag kan läsa utan att bli störd 

Jag älskar Sagan om Isfolket! Har läst hela serien 5-6 ggr. Ofta börjar det med att jag tänker läsa de 4 första böckerna som är bäst men sen kan jag inte sluta! När Tengel ger sig och Silje gift och stormen tar Siljes lind som drar med sig Tengils då rinner tårarna på Morsan och huden knottrar sig så jag tror den ska spricka! Kärlek av bästa sort!
#23 Ja, den delen är verkligen sorglig, men ändå vacker :)
jag läste hela serien i mitten på 80talet,skulle vilja läsa om dom ,men det är tydligen fler som har varit intresserade.har bara en eller två kvar.jag köpte en i bokhandeln i Mora när jag öppnar har Margit Sandemoe skrivit i den.hon hade varit och signerat böcker i Mora.vilket inte jag visste.men det var extra trevlig tyckte jag.
Min make köpte 44 st så nu fattar bara 3*lycka*

Vilka minnen jag fick nu då!
Min syster gav mig boken om Heike när vi var på semesrter, jag kan ha varit 14-15 år. Sedan var jag fast 
Har en del kvar och ska nog ta och läsa om dom nu när ni påminnde mig om dom.
O ja! jag har hela serien som jag har läst om och om igen, kan den snart utantill…. men nuförtiden blir det inte mycket läsa av men det kommer….
Ja Jeremina, även jag har läst Sagan om Isfolket. Jag har en känsla av att du har många likheter med Sol.
Må så gott allihopa
Kram
Sisa

Är mitt i serien igen… och i kväll så ska jag börja på bok 28 (har jag för mig att det var…), den som handlar om Saga och Lucifer. 
Tur att jag har hela isfolket och hela häxmästaren hemma - slukar en isfolketbok på ca 2 timmar om jag är ostörd…….
Om någon vill sälja Ljusets rike från bok 4 och fram (har 1-3) så är jag aspirant!!
Amor vincit omnia
Vill tipsa om en annan bok, RAIJA av Bente Pedersen. När jag köpte mina
SAGAN OM ISFOLKET fick jag serien om RAIJA med. Dom är jättebra.
SISA

Huset Arent av Bente Pedersen kan jag varmt rekomendera. Har läst alla 21 böckerna i ett svep men till semestern ska jag läsa om dom igen. LÄS dom ni kommer inte att ångra er 
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Läste hela Isfolket för länge sen. Det var syrran som köpte dom, sen låna både mamma och jag dom. Jag fick 4 - 5 st åt gången och sen var man fast. Gjorde ingenting, satt med boken i hand hela tiden. Sen var det så tråkigt att vänta. Dom sista böckerna hade inte givits ut utan kom en i månaden och det var lång väntan.

Jag har också läst hela serien om isfolket! ¨Den är såå bra
Jag ska börja på en ny serie av Margit sandemo nu, Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men är även med mycket övernaturligt i den serien! Så det ska bli spännande =)!