Har hon gått nu?
Hej!
Jag har under våren skrivit 2 inlägg här om vårt "lampspöke" som kastat glödlampor från stängda skåp och tänt och släckt lampor på nätterna. Dörrar har också öppnats utan förklaring, speciellt på vissa platser.
Min man anförtrodde sig igår åt mig att han för några veckor sedan hade en otroligt läskig dröm, något som inte liknat något tidigare. Han visste inte om han varit vaken eller sovit, allt var så verkligt. I drömmen gick en gammal tant uppför en trappa i vårt kök (vi har ingen trappa) och upp mot himlen, och hon log och vinkade mot min man.
Sedan den drömmen har vi inte haft några fler konstigheter i vår lägenhet. Vi köpte lgh som ett dödsbo och innan oss bodde här en gammal dam. Vår äldsta dotter har en viss förmåga, och har sagt tidigare till oss "att den gamla tanten inte gillade att vi byggde om hennes kök när vi flyttade in".
Kan det hända att lampspöket är klart med oss nu? Att min man dröm var ett sätt att säga adjö? Jag hoppas verkligen det.
Annica
Jag vet inte, men för mig låter det som om du har rätt. Det var en ganska tydlig dröm och eftersom det inte har varit mer aktivitet efter det så verkar vara så.
Hoppas ni får ha det lugnt nu i fortsättningen också.