Stänga ner lite?
Hej idag hände nåt för mig hemskt på min praktikplats,
Jag praktiserar på myrornas och skulle gå in på lagret för o göra lite saker , helt plötsligt mådde jag bara sådär jätte dåligt kännslomässigt, och det gör jag inte jag annars, de va dom värsta känslorna jag vart med om visste inte att man kunde må så dåligt, jag satt mej ner på en stol och fick syn på 2 bröd knivar som låg och skulle prismärkas, när jag såg dom ville ja bara ta upp en o ta livet av mej!
Jag var helt förstörd och mådde skit så jag gick ut därifrån och skulle gå in i personalrummet, men då bara sådär på ca 3 sek försvann känslorna helt o de känndes som mej själv igen, jag gick o satt mej i personalrummet o bara lugnade ner mej,.
Fick höra när jag kom hem att de går rykten om att de ska spöka i den gamla källarlokalen myrornas ligger i, förstog efter en stund när jag lugnat ner mej att de inte va mina känslor, eftersom jag aldrig mått så förut och för att de försvann så fort ja gick ut ur rummet, har tagit på mej energiers känslor förut, men nu undrar jag kan man stänga ner sej lite eller nått så att de inte blir så påtagligt eller va man ska säga? ska va där i 3 månader till så om de händer igen vill ja gärna veta hur man ska hantera detta vilket ja inte gör nu, tacksam för hjälp! :)
Hej!
Jag har varit med om något liknande i mitt liv …. Något som stark påminner om det du berättar ….
Skicka iväg ett mail till mig (aktie.esset@spray.se) så ska du få hela min story om det hela ….
En kortversion av det hela, med känslor och allt, var att det var två unga killar som dog på den plats jag passerade, med EFTER att jag upplevde det …..
Det skulle vara roligt att besöka den där källar-lokalen …. och "se" om jag kan uppleva något …. Ligger lokalen i 08-området?
Jag tror du kan "stänga av" genom att för din inre syn se hur du stänger av de olika chakra (rättstavat??) …. Det lär fungera, men jag har aldrig provat själv …..
Ge inte upp! Bli inte rädd!
Kram, Stefan
Negativa energier kan sätta sig på saker . De sakerna behöver renas . Detta är säkert en sajt där vi får lära oss attt rena våra saker .
Myrorna och andra typer av seccondhand affärer har massor med energier i de varor som saluförs och det är inte alla energier som är kompatibla med de egna man själv har.
Man ska komma ihåg att det handlar om varor som kommer från andra människors hem där det har samlats energier genom åren.
Livet består ju av både Yin och Yang vilket innebär att vissa energier kan upplevas som riktigt traumatiska + att de även kan vara väldigt starka.
Man har inte en aning om vilka energispårs om dröjer sig kvar i kläder och föremål.
Själv har jag jättesvårt att ens gå in i en sådan affär.
Jag tror att det du plockade upp handlade om energispår som du kände av.
Men samtidigt så är det ju bara en gissning, det är svårt att veta om man inte är på plats.
Nåväl, det är ju viktigt att verkligen inte gå in i de känslor man eventuellt tar in, att direkt när de kommer, släppa dem och inse att det inte handlar om sina egna känslor.
Det är alltid bra att lära sig hantera sina chakran, det finns jättemånga trådar kring just detta som är ganska nya dessutom.
Man kan även visualisera en genomskinlig bubbla som man har runtomkring sig och som inte tillåter energier som tillhör någon annan att komma in.
Sådant här tar tid att öva in och man måste vara envis.
Till att börja med gäller det att göra denna visualisering titt som tätt hela dagarna.
exakt så är det för mig också… klarar inte av second hand och myrorna…
tack för svaren :) som tur är har jusst detta inte hänt igen efter den dan :)
När man får sådana tankar och känslor att man vil ta livet av sig, ska man absolut se upp! Skulle känslan komma tillbaka tycker jag absolut att du ska söka till psykakut. Om du visste vad vi har många unga tjejer som mår så här. Det är alltid en varning att något är fel och har inget att göra med spöken eller andar..
Fast det är nog som Susanna säger att det spökar i lokalen . Då undrar man ju varför inte Myrorna med dess förankring i Frälsningsarmen kan ta tag i problemet och sprida ljus i lokalen . En kristen tro är ju tro på ljuset och frälsning innebär ju att de som vandrar i mörker skall välsignas av ett stort ljus . För de avlidna kan det innebära att de lämnar denna världens mörker och uppstiger i himmelens härlighet .
Det är från vetenskapligt synsätt exakt så som #6 säger. Men, jag som har varit sk.medial sedan från barnsben, vet även den sidan vad #0 menar i inlägget. Man kan få i sig både dödas som levandes känslor. Och att kunna hantera de, kräver att vara medveten om även den möjligheten. För att de vilka inte fattar vad detta handlar om, kan själv fara mycket illa. Jag kan berätta ett exempel av mitt eget liv. En gång stod jag på balkong i en lägenhet var jag inte hade vistats förut. Plötsligt fick jag känslan att jag måste hoppa ner från balkongen. Men, på samma gång skärpte jag min medialsinne. Och då fick jag direkt förklaring på min känsla. På balkongen fanns en ande-kvinna som ville visa till mig att hur hon hade ramlat ner från balkongen. Jag tog diskussion med henne och hon fick förklara vad ingen annan visste innan dess. Hon sa sitt förnamn och årtal när hon hade ramlat ner. Hon lovade lämna huset när hon fick kontakt med mig och fick säga hur allting gick till. Sedan har även jag kunnat vistas på samma balkong utan tankar att jag måste hoppa ner. Alltså jag ville berätta från "den andra sidan" vad rent vetenskap inte känner till. Pirkko,lino
#0 Jag vill tillägga angående vad din tråd heter…Stänga ner lite…Att jag själv gör precis tvärtom. Jag lever som "vanlig människa" utan att tänka min medialitet, men när jag får känslan vad jag inte känner till som min egen. Då skärper jag till min medialitet och tar reda på vad känslan betyder. Jag alltså inte känner till uttrycket, stänga och öppna i detta sammanhanget alls. Men det finns säkert såna som vet vad det betyder.