Nytt husdju igen?!
När T.O var ut med hundarna förut i kväll så kröp denna "lilla" sak på gräsmattan.
Vi la en enkrona bredvid för att se storleken och det gillade han tydligen för den intog han direkt.
Är det någon som har en aning vad detta kan bli, en super stor fjäril eller vad?
Sökte på nätet men hittade ingen som liknade denna.
Kanske en kusin till den muterade spindeln vi hade i höstas som också var jättestor.
Det kanske blir en s p ö k f j ä r i l/
Det ser ut som en sådan larv som äter gräsrötter….är dock inte säker…jag får upp att den får vita vingar…
U R us
Men Tatsu, vilka monsterdjur du har hos dig….
….tydligen så frodas dom gott, vad har du för näring i luften o marken hos dig….
Jag har inte heller den blekaste aning till vad detta kan vara för något, men det ser ju ut som en fjärilslarv…..

Ser ut som larverna jag hittat i dynghögen, är nog en skalbaggslarv vet inte vilken men kanske en tordyvel.
Nä men vilken sötnos! 

"FETE-PÖLSER" !!
kallade min äldre granne dem för. De lever av gräsets rötter och där man kan se fåglar pickar sönder gräsmattorna finns det sådana här bland rötterna (vi hade en mindre storleksvariant oxå)..
De kan bli rejält stora. Men minns inte vad de heter annat än grannens namn, fete-pölser.
På sommaren kommer de i svärmar över gräset för att lägga ägg.
Mvh Crowone