Lisvs gnistan borta
JAG ÖNSKAR NÅGOT MEDIUM ELLER LIKNANDE KUNDE HJÄLPA MIG FÅ LIVSGNISTAN TILLBAKA. JAG HAR OCH KANSKE FORTFARANDE PENSION/SJUKERSÄTTNING FRÅN FÖRSÄKRINGSKASSAN, DET HAR VARIT BRA ATT FÅ PENGAR DÄR IFRÅN. NU SKA JAG FÅ SÄMRE EKONOMI PGA ATT JAG KANSKE INTE FÅR FORSATT PENSION. JAG HAR TIDAGRE HAFT MED SOCIALFÖRV ATT GÖRA PGA ATT MITT EX FÖRSTÖRT EKONOMIN MED SPELBEROENDE. NU SKA JAG BEHÖVA GÅ IGENOM SAMMA SKIT. JAG HAR INGET JOBB INGA VÄNNER FRAMTID? INTE SOM JAG SER. ÖNSKAR ATT ETT MEDIUM KUNDE HJÄLPA MIG LITE PÅ TRAVEN OCH ATT HON/HAN KUNDE SE MIN NUTIDA FRAMTID? INTE DET SOM KOMMER OM NÅGRA ÅR FÖR DET HAR VARIT SÅ NÄR JAG HAR KONTAKTAT ETT MEDIUM. FRÅN EN SOM ÄR TRÖTT PÅ LIVET SOM DET SER UT NU. FRÅN A

Oroa dig inte i förtid allting löser sig oftast bättre än man tror

Hej A
Jag förstår att du har det tungt nu men OM du kan, försök tänka positivt. Det är faktiskt så att tankar är skapande. Tänker du i negativa banor då blir det också skit.
Tänk att det löser sig, det går att ordna, allt kommer att bli till det bästa, då blir det också så. Kanske inte i dag eller i morgon men längre fram.
Ett medium kostar pengar och det är ändå alltid du som väljer i livet. Ett medium kan inte välja åt dig, det gör du själv.
Svårt att lita på sig själv och sin intuition när man är deppig och allt känns nattsvart. Men vi är ju här och du kan alltid skriva av dig.
Försök lita på dig själv och din förmåga. Bestäm dig för lite jävlar anamma. Visst det är lätt för mig att säg, men vi har alla någon gång haft tuffa perioder i livet och inte sjutton hjälper det att andra tycker synd om mig.
Jag vet med 100% säkerhet att efter mörker kommer ljus och det gäller faktiskt dig också.
Skickar massor med positiv energi till dig och stor kram.
Lena
Är inte säker på att det är just ett medium som kan ge dej den bästa hjälpen,möjligtvis någon som kan ge medial vägledning. Annars tror jag att du skulle ha mer nytta av en terapeut eller någon att prata med och försöka reda ut dina svårigheter.
~ mayolica ~

http://personligutveckling.ifokus.se/
Där kan du också titta in och kanske få råd.
Lyssna till rådet från #4 och titta gärna på affirmationer. Det är stärkande.
Kram
Lena
NU ÄR DET SÅ ATT JAG SER SAKER OM NI FÖRSTÅR VAD JAG MENAR.
SÅ JAG VET ATT ETT MEDIUM KAN HJÄLPA MIG. JAG KAN BARA VETA I NÅGRA DAGAR INNAN SÅ DÄRFÖR KAN JAG INTE BLI MEDIUM ELLER LIKNANDE OCH HAR INTE SAMMA ORK SOM DEM. VAD ETT MEDIUM SKULLE KUNNA HJÄLPA MIG MED ÄR HUR LÄNGE JAG SKULLE BEHÖVA VÄNTA PÅ SVAR FRÅN FÖRSÄKRINGSKASSAN. SKA JAG BEHÖVA LEVA PÅ SOCIALBIDRAG? KOMMER JAG TRÄFFA HAN MED BLÅ ÖGON SOM JAG TYDLIGEN KÄNNER? ETT PROBLEM MED DET SISTA JAG HAR KÄNT 2 MED SAMMA OVANLIGA SMEKNAMN OCH BÅDA HAR LJUST HÅR OCH BLÅ ÖGON, DEN ENA BOR BARA EN STATION IFRÅN MEN ENL ENIRO SÅ BOR HAN IHOP MED EN, KAN VARA EN GAMMAL ADR FÖR DEN HAN BOR IHOP MED VET EJ, KILLE NR 2 KAN BO I SAMMA OMRÅDE MEN JAG VILL INTE TRÄFFA HONOM FÖR HAN OCH JAG HAR GÅTT I SAMMA KLASS. DÅ MÅSTE MAN TA UPP SAKER SOM HÄNDE I SKOLAN OCH DET VILL JAG INTE. JAG TÄNKER INTE GÅ TILL NÅGON PSYKOLOG FÖR MÅNGA ANLEDNINGAR SOM JAG INTE TÄNKER PÅ GÅ IN PÅ HÄR. HAR BARA INTE RÅD MED ETT MEDIUM. SÅG ATT EN KVINNA FICK STÖD AV EN PÅ DENNA SAIJT MEN KANSKE INTE? SKULLE JAG HA TUR NÅGON GÅNG?
HAR HAFT MOTGÅNGAR SÅ DET VET JAG REDAN ATT MAN SKA HA MEN INTE HELA TIDEN? HAR JAG NÅGON SLÄKTING PÅ ANDRA SIDAN? JAG HAR TVIVLAT SÅ MYCKET DEN SENAST TIDEN PGA ALLT SÅ NU TROR JAG DET INTE. TACK I ALLA FALL ATT NI FÖRSÖKER HJÄLPA TILL. A
annette612….Skriv ett pm till mig så ska jag svara det jag kan….kram Jeremina!
Finns det några sociala organisationer man kan ringa till förutom myndigheter , när krisen kommer till ett nödläge ?
Har inte kyrkan både kuratorer och fonder man kan ansöka ur?
Hejsan anette612, jag förstår att det är jobbigt för dig, men det är inte alltid en dans på rosor, och det har du oxå skrivit att du är helt inne på…..
Men jag skulle nog avråda dig att be ett medium om att se in i din framtid, för hur det än är så, så bör man inte veta i förväg vad som kommer hända….för då skulle man ju inte kunna leva ett normalt liv….visste man, så skulle man ju kanske hoppa över vissa saker som dyker upp….och jag anser att varje upplevelse i livet har en betydelse för dig….du lär díg hela tiden…..
Visst, kan det låta hårt det jag skriver, men jag vet……har genomgått det mesta i mitt liv….har för varje gång, tänkt att "detta var det värsta jag har varit med om"…..men ack vad jag bedrog mig…..man önskar ingen detta som jag gick igenom, men nu är jag upp till åren och sitter med mycket erfarenhet, och jag är nog den jag är p g a allt som har hänt mig….
Och många ggr tacka jag för den hårda skolan jag gick…för att kunna klara av nästa motgång….för hade allt gått mig väl i händerna så hade jag inte överlevt det som jag senare gick igenom…
Sen tror jag på detta, att man får så mycket som man orkar bära och inte ett gram mer….och sen måste du oxå se att det blir bara bättre när man har nått botten…..
Till sist så frågar jag dig, har du inte någon som du kan ty díg till….för det skulle underlätta för dig, det är alltid skönt att ha en vän att prata med, för det brukar kännas bättre….
Jag hoppas o önskar att det skall gå bra för dig….och just nu skall du enbart bara tänka på dig själv i första hand o inga andra….de där killarna skall du nog låta vara där dom är, för just nu så behöver du själv lugn o ro i din själ…..för om man blandar in en till person i det hela så blir det ännu någon att ta hänsyn till…..så mitt råd är nog att du skall bara bry dig om dig själv just nu….
Varma kramar
Eija
#10 Helt rätt man måste älska sig själv om man ska kunna älska andra. Och lär man sig att göra det, blir livet ett annat, med skratt och glädje. Då ser man ett problem, som en utmaning, och inte som ett straff.
#10 Så kloka ord du har!
Som jag skrivit i min sajt så lever jag efter Vissa böcker och sedan dess, peppar peppar så går det mig väl på ett mirakulöst sätt. Tack för det.
Så sant med att när botten är nådd så kan bara bättre tider komma.
Jag önskar dig allt väl och att du hittar din inre styrka igen för jag tror på Eija´s ord….man får så mycket som man orkar bära och inte ett gram mer…..
Jag hoppas att du ser att vi tror på dig och att det skall ge dig styrka att härda ut igenom allt det du skall igenom.
Kram
Det första viktiga steget är att bli sams med sig själv, lyssna på din inre röst.
En sak som jag brukar tänka på när man känner att man ligger på botten, är att saker och ting har faktiskt kunnat vara värre.
Hur hemskt man än tycker att saker och ting är, så finns det alltid de människor som har det sämre.
Att gå till soc kan jag tänka mig är pest, men se det såhär tex; du har ändå möjligheten att göra det och fortfarande ha tak över huvudet och mat på bordet.
Tar man en dag i taget så brukar det sakta men säkert ordna sig, istället för att fixa allt på en gång.