Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 831 ggr
Fonrims
0

Ömsesidig respekt?

Läste någonstans här på forumet att man kan lägga en vitlök (?) på dörrkarmen för att en del andar skall lugna ner sig… eller har jag fel?

Det är så att vår husande, eller vem det är nu har återigen kommit på besök. Inte för att jag själv störs så väldigt mycket av det, okej.. det är lite läskigt när man hör steg utanför sovrumsdörren och katter som reagerar på det. har nu de senaste nätterna gått upp och tittat men inte hittat något som skulle tyda på något annat.

Det var först inatt som jag la ihop två och två… Anden befinner sig inte bara på detta plan, vilket jag har misstänkt sedan länge i och för sig… han huserar hos grannen med.

Jag har försökt att öppna upp och fråga vem det är som är där, men jag får inget riktigt grepp, mer än att det är en "han", men hur jag vet kan jag inte säga.

Iallafall, han går här och tassar omkring, knäpper i saker, får saker att gnissla (som annars inte gnisslar). Inatt var jag trött och ville sova så jag sa åt denne att antingen så berättar du vem du är eller så kan du gå någon annanstans… och några sekunder senare började grannens dotter gråta hysteriskt och gjorde så hela natten. Obestämd

Hon är drygt 6 månader och jag vet att tidigare när vi haft "aktivitet" så utspelar det sig likadant, men då med deras äldre söner.

Jag bad "honom" komma tillbaka ner hit… jag menar, hon blir ju tydligen jätterädd… och jag bara lite, så då kan han väl få hållas här.

Min dotter vill ibland inte sova i sitt rum för det är någon där inne. Ända sedan hon har varit liten har hon "pratat" med någon. Kan tilläggas att hon är sen med talet men har ändå kommunicerat med något i sitt rum. Jag har hela tiden trott att det varit hennes skyddsängel.

Iallafall, nu blev det långt.
Jag undrar mest om hur jag ska få honom att  tala om vem han är… dock fick jag en tanke när jag försökte kommunicera med honom, så jag vet inte om den är "äkta" eller påhittad, men jag minns att jag tänkte att jag ska kolla historien bakom vårt hus.

Jag vill inte att han ska försvinna helt. Tycker att han verkar vara ett bra "spöke" att öva på och det verkar som om han tycker att det är roligt också, för han har humor.

Vad jag undrar är hur jag ska få honom att "tagga ner" en aning utan att vara respektlös (vilket jag kan vara om jag inte får min sömn!) och vice versa.