Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 1820 ggr
Celia
0

Rek. CD?

Någon här som kan och har lust att rekommendera någon bra CD-skiva med musik och tal (där någon vägleder en och berättar vad man ska göra/tänka) om man vill meditera?

Önskar er alla en trevlig lördagskväll :)
Kram, Cecilia

EwaKristina
0

Helt klart Iris hall,Secret Garden!!Kyss

EwaKristina
0

Har oxå köpt Jörgen Gustafssons :Genom Dalen…Men har inte lyssnat ännu på den.

annemarili
0

_Jag rekommenderar också Iris "Secret Garden". Jörgens meditations-CD gillar jag jättemycket. Vi mediterade till den på förra kursen jag var på. Den var riktigt bra.

Kram
Anne Mari_

rosmarin90
0

#3# Var köper man Jörgens CD. Han pratade om den på seansen jag var på i augusti. kram Rose

EwaKristina
0

Han hade till försäljning då han var här,och jag fick en av honom.Den är inte släppt ännu….

rosmarin90
0

oki då får jag vänta lite. kram

Celia
0

Tack alla, jag har suttit i olika nätbutiker och 'petat' på Secret Garden. Då är det nog meningen att jag ska ha den!

Så nu får jag leta upp alla igen och se vem som har bäst pris, eller vem som har andra intressanta saker så att jag kan slå flera flugor i en smäll. Jag gillar Jörgens röst, lugnande - så jag ska även hålla utkik efter hans när den kommer :)

Kram, Cecilia

River-Lord
0

Upplev din gränslöshet - Liselotte Johansson
Lar dig meditera - Christina Diven

kan vara några tips..

/RL

Celia
0

#8 - gillar verkligen din Avatar! Så jag ska kolla upp dina tips också :) Lika bra att köpa flera CD samtidigt ju :)))

tarotlasse
0

Jag tror att det billigaste priset på nätet blir på förlaget Cosmica dom som ger ut skivan.

http://www.cosmicamusic.com/sw_index.htm

Där kostar den 140 kr plus porto.

Men kan du köpa den i ngn butik i närheten blir det nog billigare för portot  kostar ju en del.

Jag kan också rekomendera cd Rose Garden från samma förlag

En helt under bar skiva att meditera till men den är inte vägledd.

Du även gå in på deras hemsida och lyssna på delar av deraras cd skivor bl  Iris Hall´s Secret Garden.

Lasse

Celia
0

#10 - 1000 tack Lasse :)

drutten53
0

jag har eller är ägare till hennes underbara skivor  cosmica…väntar nu på den 4-e..har även iris hall..helt underbar röst o vägledning…rekomendera dom…

berry892
0

Gud vad bra att man kan lyssna lite på skivan på hennes hemsida jag sökte på google och hittade den. Ska lyssna när jag kommer hem till helgen då skolans datorer inte är något vidare.

solskensbarn
0

Jag har lyssnat på några skivor av Sanaya roman som jag också kan rekommendera varmt! Men dom är jättedyra har jag för mig (har inga själv, har lyssnat hos en kompis).

[Hellas]
0

Jag har haft Iris med "Secret Garden" på min hylla ganska länge men igår ville jag köra den. Vilken kick, det räckte med att höra tre ord från Iris så kände man att något hände.
Hon har en så helt fantastisk röst så det är helt sjukt.

/Hellas

TantAlma
0

Jag är också inne på secretgarden…..för egen del.

Vibeka
0

Kan varmt rekommendera dig Terry Evans Bergsmeditation som jag har använt kontinuerligt under 4 år nu Skrattande

Både personligt och medialt utvecklande.

http://www.creativexperiences.com/

Kram Carina

Celia
0

Tack för alla tips, jag suger i mig :)

#17 - jag har ärvt boken efter min älskade och skulle gärna vilja ha CD:n också. Det är möjligt att den som en gång köpte boken, även fick en CD-skiva men har behållt den själv eller gett till någon annan i julklapp. Jag har nämligen sett att vissa sajter säljer båda tillsammans.

Vet någon om man enbart kan köpa skivan (behöver ju inte bokden…)?

Kramisar, Cecilia

[Hellas]
0

Enbart CD finns att köpa på Creativexperience också.
Man kan välja att få en versopn med Terry eller en version på svenska. Jag har boken och har nyss köpt skivan, jag har dock inte börjat använda den ännu eftersom jag just nu bearbetar Iris Hall´s secret garden. Jag känner mig inte riktigt färdig ännu med den.
En annan meditationsskiva jag tycker om är Pär Trollsvedens Änglameditation.

Celia
0

#19 - tack :) Ja jag upptäckte också vad jag eftersökte men håller också på med Secret Garden och kan kanske önska mig Terrys i julklapp istället. Sonen frågade mig tidigare idag, vad jag önskar mig i julklapp, och jag visste inte… Så nu vet jag en sak åtminstone :)

Kram, Cecilia

tarotlasse
0

Hasse Nyander har också gett ut en meditations skiva på svenska.

Går i samma stil som Iris Secret garden  men i Hasses skiva så går allt i en följd och samma Meditation.

Medans Iris är på Engelska och där det är uppdelat i olika meditationer.

Så man kan välja vilket syfte  man vill meditera på.

Lasse

Elden
0

skulle ni vilja säga att iris skiva är en bra nybörjarskiva?

Morsan1
0

#22 Jag tror faktiskt det. Jag är helt nybörjare, har aldrig varit i närhetn av att meditera. Men jag har provat nu några gånger med Iris CD och det går ganska bra. Jag blir inte direkt påhoppad av diverse guider och gastar men det är en skön känsla, det blåser lite på mig och det är lugn och ro framförallt.

Henne engelska är väldigt lätt att förstå dessutom så det är ett plus! Jag tycker du ska prova den!

Terrys skiva, är den i samma syfte? Att möta andevärlden?

[Hellas]
0

Jag tycker att alla dessa skivor är bra nybörjar skivor men kanske ett plus i kanten för Iris och ev. Hasse Nyander.
Jag själv tycker väldigt mycket om Pär Trollsvedens Änglameditation som också är en enkel Meditation där man möter sina änglar och guider.

Iris engelska är jätteenkelt att förstå.

Jag tror att jag själv skulle välja Iris skiva och som jag själv ser det så är det ett plus att skivan är uppdelad, man kan köra hela skivan i ett sträck men även ta delar av den om man vill.

Det kan ju vara skönt att inte köra en lång Meditation om man är nybörjare och har svårt med att hålla fokus en längre stund.

Elden
0

#23 Låter bra!

#24 Det är just det där med fokusen som jag har problem med. Mediterade lite när jag var inne på buddismen men lyckades aldrig fult ut pga just ofokus.

Ska skaffa Irsi skiva åt mig och sambon - tack för tipsen!

TantAlma
0

Jag har nu beställt mitt ex av Secret garden… Och nu ska jag gå på min avslappningsgrupp. Efter det får jag akupunktur. Det ska bli skönt…..

Celia
0

Hur menar ni som tycker att Secret Garden är uppdelad så att man kan ta den bit av skivan som man önskar just då?

På den enda Meditation som lyckats för mig, hade vi en person där live som vägledde oss. Det var samma ordning som i Secret Garden (fast vi var vid en strand och satte oss i en båt som flöt ut till en ö). 

Vilken del menar ni att ni kör solo, för att sen skippa de andra? 
Och varför? Till vilket syfte?

tarotlasse
0

# 27

På kurserna så använder vi oss av Iris skiva i bland och då kör vi spåert för att öppna upp när vi börjar kursen Kör spåret att stänga när vi slutar för dagen.

När man ska ha andekontakt så brukar vi köra spår 3 The secret garden Talking with the spirit och Back from teh secret garden i en följd.

Vill man bara ha en lugn och skön stund och få healing från andevärlden så kör man Bring down then light.

har alldrig på Iris kurser kört hela cd´n i en följd för dom olika spåren har ju olika funktioner.

Men visst kan man göra det om man vill.

Lasse

Celia
0

#28 - ja jag måste nog lyssna på hela om jag ska lyckas med meditationen :)

Vi stängde oss förresten aldrig på kursen (mha en röst eller skiva). Det skulle räcka med att tänka tanken. Jag trodde att det funkade fint… ända tills jag kom till Konsum och skulle handla - så där fick jag även dra på mig "Jills capé" med blått på insidan och speglar utanpå, sen fick jag vara ifred :)

TantAlma
0

Nu har jag fått mitt exemplar så ikväll ska jag öva….

christine79
0

Är det lätt att förstå engelskan som Terry Evans pratar på skivan Bergsmeditation?

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

skrult
0

Den finns på svenska också, Viktoria Kerttu ( tolk till Terry) Köpte min på Creative Experiences Webbshop

millam
0

Jag tjatar åter om mina favoriter, Roman Sanaya har fyra album med flera cd i varje, livet skulle inte vara detsamma utan dem! Jag bara älskar dom!

Finns att köpa hos Vattumannen

Kram

Snuttenuttan
0

Doris Ankarberg ett annat tips:

CD:

Healing Cover

Healing

Två skivor med sammanlagt åtta meditationer. Doris egen röst med bakgrundsmusik "Silverwings" av Mike Rowland utgiven av Energica Förlag, Orsa