Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1225 ggr
[marion69]
0

Lustig händelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I veckan som gått fick jag en pocketbok i brevlådan.

-Vad nu, tänkte jag. Jag har inte beställt någon bok. Jag läser ju knappt nånting längre..

Jag öppnade paketet och såg en bok vid namnet: DITT BRILJANTA JAG av Carl Lindeborg.

Jag blev förbannad. Någon måste ha varit elak och beställt åt mig eller nåt. Jag tog kontakt med pocket-klubben och berättade att jag inte beställt något och att dom får dra tillbaka allt + boken!!

I senare e-mail sade dom att jag kunde behålla boken.

Jag tittade på den…

… Tyckte han på bilden såg ut som en brat (ops) och varför skulle jag läsa den?? För att läsa om hans lysande karriär eller? - NEJ TACK.

Jag tänkte att jag ger den till mina barn. Speciellt min äldsta dotter gillar motiverande böcker.

Hon kom hit i fredags och jag gav henne boken och hon undrade:

-Men ska inte du ha den då?

-Näää, jag läser inget.

hmm sade hon och tittade på den, efter jag berättat min historia om hur arg jag blev för att jag fått den fast jag inte beställt den.

…- Men du har inte tänkt på att det kanske inte är någon slump att du har fått den?

-Va?? *blev fundersam*… tror du?

Jag gick med på att läsa boken före barnen.

Jag måste säga att jag blev fast i boken direkt när jag började läsa!

Han var ingen ytlig stureplans-figur, som jag trodde, som skulle pracka på mig massor med över-positiva peppningar.

Dessutom när jag läste, kom jag till ett stycke som jag hajade till över.

Det stod: "För om vi inte är klara över vem vi innerst inne är och vad vi innerst inne vill med vårt liv, då dras vi lätt med i en riktning som kanske inte är vår egen.

Då riskerar vi att följa någon annans drömmar."

Faktum är att jag brukar gå in på en sida på internet som heter ÄNGLARS VISKNINGAR, så får man ett råd. Ett råd jag fick någon dag innan var:

-Följ inte någon annans drömmar. Hitta drömmen inom dig och uppfyll den.

-Wow, tänkte jag. Det kanske inte är en slump att jag fick den här boken på detta underliga sätt.

Så nu håller jag på läser den för fullt och det går jättebra.

Jag som inte brukar orkar läsa mer än 10 sidor i en bok, så struntar jag i den.

BirgittaViola
0

Vad häftigt. Ja, du skulle nog ha den boken ändå. Då är det bara att tacka.

[marion69]
0

Här är förresten länken till änglars viskningar.

http://www.spadom.se/anglarsviskningar.htm

[AnnikaOhlsson]
0

Men har du fått någon förklaring på varför den skickades till dig?

Choklad
0

Glad

U R us

[marion69]
0

nej har inte fått någon förklaring alls.

Rocktjejen
0

Åååh var det ödet kanske..jätte härlig läsning förresten..roligt när det händer bra sakerGlad

kram Eva

[marion69]
0

ja håller med. Kul när det händer bra saker, Ibland kan man vara alltför sen för att ta tillvara på dom goda sakerna. kram