Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1343 ggr
Elisabeth-J
0

Rädda att anställa ett medium?

Ann-Marie fick inte den utlovade praktiktjänsten på begravningsbyrån.

Orsak: hon är ett medium.

- Jag har en medfödd gåva jag inte kan rå för, säger hon.

Läs mer: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5108806.ab

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
0

Jag blir ledsen när jag läser artikeln och förstår inte varför dom anser att det är ett problem, för precis som hon berättar så skiljer man på det ju. Ska vi här hjälpa henne och göra en protestlista?

Elisabeth 

sven-g
0

Det är inte kul att vara på plats man inte är välkommen, det finns så många konstiga fördomar, det är ju tråkigt för den som drabbas. Tror inte heller jag skulle blivit anställd, där jag jobbar.

Britt-Marie
0

Men så sorgligt. Hon om någon skulle väl passat på en sån plats. Har läst artikeln i Aftonbladet.

Hon som jobbat inom vården har säkert stor erfarenhet av att kunna ta människor på ett bra sätt, då de är i sorg.

Så synd om henne, att inte kunna få den där praktikplatsen.

stina63
0

Så arg och ledsen jag blev när jag läste artiklen. Hon skulle kunna anmäla att hon har blivit diskriminerad.

[Pirkkolino]
0

#1 Jag tycker att det finns så mycket olika protestlistor mot lite ut av varje. Om inte just nu här finns såna, men det finns övrigt i samhällena. Att protestlista mot rena fördomar borde finnas med någonstans. Det är min åsikt om saken. För att det finns så mycket människor vilka inte tänker saken så som det är. Att alla människor har medialförmåga inom sig, men det är inte alla som blir medveten om det. Pirkko,lino

[Hellas]
0

Det är inte klokt, det är ungeför som att arbetsgivare skulle börja anställa människor utefter deras politiska uppfattning eller kanske religionsuppfattning eller andra typer av privata förehavanden.

Så ledsamt och vilka enorma fördomar, frågan är om detta inte räknas som diskriminering?

Imasy
0

Läste detta tidigare idag, och jag förstår inte deras resonemang.

Oavsett om man är medial eller inte, så är det väl det arbete man kan tillföra arbetsplatsen som räknas?

sven-g
0

Tänk på vad dom kristna samfunden tänker om att ha andra ande kontakter än genom kristus. Det vore nog en hel del som skulle välja en annan begravningsbyrå. Ett företag måste tänka på lönsamheten, även om det innebär fördomar.

millam
0

Finns diskkrimineringsombudsmannen kvar? I så fall skulle iaf jag vända mig dit. Fy vad folk lever kvar i gamla tiders häxerier. www.do.se, tel. 08-12020700. Adress Box 3686, 10359 Stockholm. Please, anmäl, det kan ju inte bli värre än ett avslag..

kram

millam

Elisabeth-J
0

Jag undrar hur många fler som blivit drabbade, det brukar finnas fler men som inte gått ut med det.

Elisabeth 

Tussebus
0

Äsch, vad knäppt! Blir upprörd när jag läser sådant! Vad har det faktum att hon är medium för betydelse för arbetet?!

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

moonflower
0

Har ej läst artikeln - men jag blir ledsen över det endå - vad spelar det för roll - det verkar som om arbetsgivaren har egna rädslor??